Biotine?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Biotine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 21:38

Hoi,

MIjn haflinger heeft heel erg last van brokkelhoeven, en nu kreeg ik het advies om biotine te gebruiken. Heeft iemand hier ervaringen mee?

En wat kost het normaal gesproken? Bij de paardendrogist kost het 35,50 voor 3 kilo...

Groetjes Barbara

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:40

Ik ben er net mee begonnen. Het is wel heel erg belangrijk dat je niet te veel geeft, dan kan de hoefwand losraken. Ik doe 1 maatschepje per dag en dat los ik op met lijnzaadmeel en brokken, ik maak er een papje van, omdat ze het anders niet eet.

En voor de rest: zoekmachine gebruiken!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:40

biotine werkt opzich wel, maar alleen als je het door blijft voeren geloof ik...
ik meende ook dat er een soort van alternatief bestaat wat minder duur is

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 21:42

En wat is dat alternatief? Schijnheilig

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:42

Ik zet haar, als de hoeven helemaal weer goed zijn, op ijzers. En biotine kun je dan minder gaan voeren of die brok (PAVO condition)

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 21:47

Hij is nog maar 2,5 jaar.... dus zulke brokken krijgt ie niet hij krijgt basisbrok...

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:49

Barbara17 schreef:
En wat is dat alternatief? Schijnheilig


dat weet ik dus niet meer Bloos
als je even zoekt met ze zoekfunctie kan je het wel vinden

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:49

er zijn al meerdere topics over geweest!
ik voer zelf al jaren (gedurende de wintermaanden) biotine aan mijn paarden en alleen aan de paarden bij wie het echt nodig is!
je moet goed opletten hoeveel biotine er in de biotine zit, dat klinkt misschien raar, maar als je op de verpakkingen kijkt zie je dat er verschillende grondstoffen in een bus biotine zit waaronder biotine, wat een hele dure stof is, vandaar ook soms grote prijsverschillen bij verschillende merken, maar dus ook grote verschillen in effect! ik heb erg goede ervaringen met de biotine van Sectolin en geral hier op bokt verkoopt ook biotine die ook een heel erg goed effect geeft!
ik heb dus hele positieve ervaringen, maar let goed op wat je koopt(en ook waar je het koopt, want dat scheelt ook!!)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:56

Ik heb ook een bus van Sectolin aangeschaft. 25 euro voor 1 kilo. Syta krijgt een schepje vol en nog een bodumpje. Ben er nu twee weken mee gaande Haha!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:34

rhijnauwen schreef:
en geral hier op bokt verkoopt ook biotine die ook een heel erg goed effect geeft!


gevonden!!

http://www.dezingendesmid.nl/

Onderzoek heeft aangetoond dat extra biotine in het voer de buitenwand van de hoef versterkt en beschermd tegen invloeden van buitenaf. Biotine zorgt voor een betere conditie van de kroonrand, stralen en hoefballen. Dosering: 1 afgestreken maatschep (=13 g.) per dag mengen door het krachtvoer of slobber, bij voorkeur verdeelt over twee dagdelen. Bij een slechte hoefconditie de dosering gedurende 4 tot 6 maanden verdubbelen en daarna overgaan op de normale dosering. Wij bevelen aan om naast Biotine ook Vitella Horse Care Vitaminen & Mineralen te verstrekken. Voor de verzorging van de hoeven bevelen wij de Hoefolie op kruidenbasis aan.

Samenstelling: biotine 0,2%, lactose. Inhoud: 1250 gram

Vitella Horse Care “Biotine” is een voedermiddel geschikt voor paarden.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 22:55

Bedankt, jullie zijn toppie OK dan!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:01

wat ook bij mijn paard erg goed geholpen heeft is hoefvocht.. Ik smeerde het de eerste paar maanden 2x per dag op de hoeven en het werkt echt super!