Pony/paard kopen ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Pony/paard kopen ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 20:09

Hoi, ik mag nog een tweede pony er bij hebben maar wil graag weten waar jullie je paarden hebben gekocht. Dit is gewoon omdat ik nieuwsgierig ben waar de meeste hun pony's/paarden hebben gekocht.

Groetjes Sanne

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 20:16

Mijn haflingerruin heb ik als hengstveulen gekocht samen met de moeder van de fokker van het hengstveulen. De moeder overleed na een half jaar. Het hengstveulen is gecastreerd en wordt dit jaar zes.

Mijn welshcob heb ik ook als hengstveulen gekocht van de fokker. Ik vond het zielig dat de haflinger alleen stond. Ook de welshcob wordt dit jaar zes.

Ze komen dus beiden bij de fokker vandaan. Ik vind dit prettig, je moet ze wel zelf alles leren maar ik vind dit leuk.
Nou je weet dus waar ik ze vandaan heb en waarom.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 20:32

Levi heb ik gekocht van de fokker verder heb ik geen ervaringen met het kopen van paarden aangezien dit mijn eerste en enige paardje is tot nu toe Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 20:38

mijn paard heb ik gekocht bij een particulier via een kennis.

Het beste kan je handelsstallen en fokkers afstruinen. Daar kan je meer paarden tegelijk bekijken en rij je geen uren voor 1 paard!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 20:44

Particulier, ook mijn eerste paardje!

Ik zou zelf altijd particulier proberen, aangezien ze vaker een goed tehuis zoeken dan geld (ook al geven ze vaaak extreem hoge bedragen aan), en ik mocht bv Tos zolang uitproberen als ik wil , kan hem altijd terug brengen/verkopen!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 21:08

ik heb mijn fjorden hengstje van de fokker vandaan. Hij fokt elk jaar 1 veulen dus eigenlijk een hobby fokker Haha! .

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 21:24

mijn pony bij Joop de LOng op manege any dale. dit was de eerste en deze kenden we. mijn paard bij piet thijssen, we gingen gewoon op advertenties af, later bleek hij ook nog "hoog" te rijden en bekend te zijn.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:24

van een particulier gekocht. Ik reed hem al 2 jaar in de manegelessen, en op een gegeven moment kwam het ter sprake dat ze hem wilden verkopen omdat hij te klein voor hen werd. Omdat ik hem toen helemaal te gek vond en een band met hem had, hebben ze mij het eerste gevraagd hem te kopen.

er waren zelfs nog andere kopers die eerder een bod gedaan hadden, maar de vorige eigenaar heeft hen afgehouden totdat ik een keuze had gemaakt. geinig hé !

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:35

Ik heb mijn dierbare [naam verwijderd] gekocht bij een handelaar, waar ik eigenlijk bij de eerste aanblik al meteeen rechtsomkert had willen maken...wat een bende op dat erf...
Maar ja, ik was al gezien, dus fatsoenshalve kijk je het aanbod dan maar aan....

En daar stond ze! Lovers

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 14:04

Tjootje heb ik bij een particuliere fokker gekocht toen ze 1.5 jaar oud was. Ze stond toen nog bij dr moeder en er was weinig mee gedaan behalve 2 keuringen gelopen.
Heb dr dus alles zelf geleerd, zou het zo weer doen.
Viv

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 14:05

Ik heb Barley gekocht bij de fokker. Eerst twee keer gaan kijken maar ik was al meteen verkocht. Ik wilde eigenlijk geen twee jarige en ook geen vos en ook geen merrie. maar ja liefde......

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 14:11

Nikita heb ik van de manege gekocht. Ik reed d´r al 4 jaar, maar het werd zo frustrerend dat er ook anderen opzaten dat ik d´r op het moment dat mijn begroting sluitend was direct gekocht heb!!!