Prijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 18:18

Hoeveel mag een leuk paardje eigenlijk kosten? In aanschaf bedoel ik dus. Gewoon een gezond paardje, hoeft geen z te lopen ofzo, maar gewoon een leuk beestje, hoe duur zou dat ongeveer zijn dan? Als ik een paard koop moet het een redelijk groot paard zijn, want ik zelf ben ook vrij groot en vind het gewoon mooier staan enzo. Het moet niet een superielig paardje zijn, maar ook geen werkpaard, want ik wil er een beetje mee kunnen dressuren. Hij moet wel ingereden zijn, want dat kan ik zelf niet, maar hij hoeft geen z te lopen ofzo, als hij de basis kan vind ik het goed. Liever niet te oud. Tja, de gebreken??? ik weet het niet zo goed, heb ik geen verstand van, maar ik wil geen paard met allerlei kwaaltjes enzo, gewoon gezond. Nou, hij hoeft niet te kunnen springen (dus geen superspringpaard) hij moet wel verkeersmak zijn, hij moet rustig gepoetst kunnen worden en daarvan genieten (dit omdat ik dat gewoon leuk vind, ik vind het heerlijk als ik lekker kan poetsen en als je dan zo'n paard hebt dat daar chagrijnig van wordt is dat niet zo fijn) en hij moet een beetje kunnen dressuren (maar hoeft dus geen topniveau te zijn)
Tja, het ras en dus papieren ??? ik weet het niet, wat zijn daar de voordelen van? Ik vind dat niet echt heel erg belangrijk.

Dit is misschien voor mij nog niet echt belangrijk, want ik heb er nog geen geld voor, maar ik vraag het me af!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:29

tja ik weet het eigenlijk niet echt..
de mijne=1.62 nogal iel.L2 dres m sprin. 6000,0 gulden
maar niet echt te vergelijken!!
dus eigenlijk heb je weinig aan met bericht sorry!!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:31

tja voor paarden weet ik het eigenlijk neit maar mijn pony loopt geen z enzo maar is een heel leuk paardje om te zien om te rijden etc en zij koste 4 tot 5000gld maar volgens mij kan je voor 3000 gld ook een leuke pony krijgen
maar hier heb je niks an volgens mij want dit gaat over pony maar ik denk dat je voor 10000gld wel een leuk paard kunt hebben of is dat te duur?

Mzzl, Lotte

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:47

Ik heb bobo gekocht voor 2100 gulden, reed geen wedstrijden ofzo, leuk paardje om te zien etc.

Maar ligt eraan wat je er wilt voor betalen, wat voor soort paard, en de omkosten er omheen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:51

Ook een groot paard kun je voor niet al te veel geld kopen, hoor. De 10000 gld. die hiervoor werden genoemd gaan meer in de richting van een behoorlijk sportpaard.
Voor 4-5000 gulden heb je al een leuk paardje waar je recreatief fijn mee kunt rijden. En ja, hoe zo'n paardje in de omgang is merk je het beste als je hem op proef kunt nemen.
Groetjes,

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:59

Linda250 schreef:
Ook een groot paard kun je voor niet al te veel geld kopen, hoor. De 10000 gld. die hiervoor werden genoemd gaan meer in de richting van een behoorlijk sportpaard.
Voor 4-5000 gulden heb je al een leuk paardje waar je recreatief fijn mee kunt rijden. En ja, hoe zo'n paardje in de omgang is merk je het beste als je hem op proef kunt nemen.
Groetjes,


helemaal mee eens. als je zoals jij een gewoon recreatie paardje zoekt, kost die echt geen f10 000,- hoor!

daarvoor kan je een vrij goed sportpaardje krijgen (grassie Schijnheilig Haha! ) .

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 19:41

pendro koste 4500 gulden en kon eigenlijk nog bijna niks.
De meeste mensen vinden dit waarschijnlijk veel omdat hij nog zo groen was.
Ik ben blij dat ik hem toen heb gekocht en er iets meer voor heb betaald. Ik heb er nu een super paard aan.

groetjes,
linda

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 22:32

Ik denk dat je voor 6000 gulden wel zonder al te veel moeite een
gewoon leuk , goed opgevoed paard zal kunnen vinden die vanalles wel
een beetje netjes kan .

Dus braaf buiten . leuk sprongetje , fijn stuur erop .....
En gezond met een goede bouw.

Zeker als je het paard een goed tehuis kunt bieden met weidegang ed.
zal die prijs voor veel mensen genoeg zijn als het klikt tussen jou en hun paard !!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

1500 gulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:21

Remy kostte toen ik hem kocht maar 1500 gulden.

- hij is ex-draver zonder papieren, 1.57 m hoog, en was toen 7 jaar oud. Hij kon echt helemaal niks. alleen keihard draven. zelfs zijn galop was niet zuiver (voorbenen galoperen, achterbenen draven).
Hij heeft wel een extra gang: telgang.

Dravertjes zijn over het algemeen heel erg goedkoop. Maar vaak heel leuke lieve dieren waar je best ver mee kan komen.