hoe houden jullie je zweep vast?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

hoe houden jullie je zweep vast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 23:11

zomaar eens schieuwnierig Haha!
Ik heb de tik om mijn zweep altijd precies op de overgang van het handvat naar de zweep zelf te pakken zeg maar.
Vraag me niet waarom, maar zo heb ik hem altijd.
ALs ik een zweep heb met een polslusje vouw ik dat polslusje om het handvat heen. ik vertik het om die ondingen om mijn pols te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 23:19

Ik rij zelden met een zweep, vind men handen dan zo vol.
Maar als het dus een eigen zweep is trek ik dat pols ding er meteen vanaf.
En ik hou dis wel van een zweepje met een knopje bovenaan de handvat want anders ben ik hem zo kwijt.
Dus ik heb hem juist heel erg op het eindje vast.

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 23:22

ik hou hem op dezelfde manier vast zoals jij
waarom: IK ZOU HET NIET WETEN Haha! Haha! Haha!
de polslusjes (raar word polslusje Verward ) worden er door mij altijd gelijk afgehaalt (onhandige dingen Pling )

juniorlover
Berichten: 50
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 23:26

Ik hou me zweep ook altijd op die overgang vast kan hem niet op een andere manier vasthouden dat vind ik niet fijn.
Raar eigenlijk want volgens mij doen best veel mensen dit.
Polslusjes haal ik altijd meteen van m'n zweep af.
Irriteer me er mateloos aan als ze er nog aan zitten.
Mij hebben ze vroeger ooit vertelt dat het gevaarlijk is om die dingen om je pols heen te doen omdat je dan je pols kunt breken als je eraf valt.
maar of dit ook waar is ik zou het niet weten heb het niet uitgeprobeerd Verward

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 23:30

Ik doe wel altijd dat lusje om m'n pols heen en in het begin heb ik dat zweepje ook gewoon bij het handvat vast, maar daarna dus ook bij de overgang, en tja waarom? Verward geen idee Haha!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 23:41

runningkawa schreef:
Ik rij zelden met een zweep, vind men handen dan zo vol.
Maar als het dus een eigen zweep is trek ik dat pols ding er meteen vanaf.
En ik hou dis wel van een zweepje met een knopje bovenaan de handvat want anders ben ik hem zo kwijt.
Dus ik heb hem juist heel erg op het eindje vast.


Ik heb het juist andersom, als ik zonder zweep rijdt mis ik wat, voel ik me erg onwennig...
Altijd gewend om met zweep te rijden, al is het alleen maar voor de sier...

Maar ik heb hem ook in de overgang vast... Ik heb ook een vrij lange zweep...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 00:30

Niet.
Ik rij altijd zonder. Onhandige dingen.

pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 00:39

aan het handvaat en dan naar achteren wijzen en dat lusje aan je pols

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 12:20

ik hou hem altijd op de overgang van handvat naar zweep vast... is een gewoonte,en ik kan hem ook alleen maar rechts vasthouden en niet links.. heel apart! Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 12:26

dat lusje moet je niet om je pols doen. Als je valt en de zweep knakt op de grond dan breekt dat lusje je pols. Gevaarlijke dingen dus. Dat lusje is alleen handig als je je zweep tijdens buitenritten steeds laat vallen.

Ik heb mijn zweep gewoon bij het handvat vast..

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 12:58

Ik rijd nooit met zweep, maar toen ik nog met zweep reed, had ik hem altijd gewoon bij het handvast vast...en soms zelfs onder het handvat (ook een rare tik denk ik Haha! ). Dat polsgevalletje trok ik er meestal ook gelijk vanaf. Ik vind het hartstikke gevaarlijke dingen, zoals Heike al zei.

Ik zorg gewoon dat het paard wat ik rijd geen zweep nodig heeft Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 13:13

Ik steek me handen door het lusje en dan meteen om het handvat (dus het touwtje zit alleen om me vingers, zo laat het snel los, maar val niet zo snel (snap je het nog?)
Ik hou wel altijd het handvat vast!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 15:06

Heike schreef:
Gevaarlijke dingen dus. Dat lusje is alleen handig als je je zweep tijdens buitenritten steeds laat vallen.



Tot je met je zweep aan een boom blijft hangen terwijl je in galop zit Frusty (en ja, ik spreek uit ervaring)

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 15:38

je kan het lusje ook wel rond je hand doen en niet rond je pols. Dus zodat het lusje over je vingers ligt. Op die manier geraak je hem niet kwijt en het lost veel gemakkelijker in noodsituaties *LOL* .

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 16:52

bij ons op ponykamp had ook iemand zijn pols gebroken door het lusje van de zweep om dr arm te doen. dat doe ik dus ook nooit. ik rijd trouwens sowieso nooit met zweep.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 17:01

Ook bij de overgang van het hand vat. Heb vandaag ff gekeken want ik wist het niet eens.
En ik wil er een met een knop of lusje(liefst een knop) anders laat ik hem steeds vallen.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 17:19

Ik heb m gewoon vast. Maar dat lusje doe ik om mn duim, zo laat ik hem niet snel vallen en is het ook niet gevaarlijk. Ooit gelezen in de penny Knipoog
Zonder lusje om mn duim rij ik heel raar met zweep Verward

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:24

Als ik op een paard rijd waar een zweep bij nodig is om hem/haar voorwaarts te houden oid hou ik m zonder lusje ook bij de overgamg vast, met lusje alleen 4 vingers door t lusje en bij t handvat vast houden.
En idd dat van je pols breken als je het lusje dr omheen doet heb ik op mn allereerste les gelijk geleerd en dus nooit weer vergeten. Maar goed ik rijd bijna nooit meer met zweep omdat ik m simpelweg niet nodig heb bij mijn pony en als ik op een ander paard rijd denk ik dr meestal niet bij na dat ik ook wel eens een zweep kan moeten gebruiken, maar ik red me zonder zweep toch ook wel weer... Bovendien, waarom aanwennen als je vanaf M toch weer zonder moet??? Verward

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:43

ik rijdt en reed mijn paarden (oude en nieuwe) altijd met zweep, omdat het allebei liever lui dan moe types waren. (en zijn Haha! )

ik voel me zonder zweep echt raar, onwennig. ik houd ze ergens onderaan het handvat vast.. weet eigelijk niet precies.

NTuinenburg
Berichten: 1502
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:51

Lusje niet om je pols doen idd... Ik hou hem ook altijd op de overgang van handvat naar zweep zeg maar vast...en dan schuin naar achteren...

xxx naomi

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:19

dat je die rode letters dat het een oud topic is over het hoofd heb kunnen zien...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:28

No0oMiE, ik denk dat de topicstarter ondertussen wel antwoord op haar vraag heeft, dit topic is nl. van 2002 Knipoog
Vandaar een slotje op dit topic.