Wat te doen tegen staartbijten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Wat te doen tegen staartbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 18:30

Vanmorgen kwam ik na een week (ik schaam me diep), weer bij mijn lieve Fjordie op stal. Toen ik haar uit de wei haalde en naar haar staart keek schoten de tranen in mijn ogen, HELEMAAL OPGEVRETEN door ons lieve veulentje !!!! (GRRRRR). Op het moment dat we erachter zijn gekomen dat het veulen dit bij dr moeder deed zijn we haar staart gaan insmeren met één of ander wondermiddel, Het hinderde het veulen niet en is vrolijk aan de staart van mijn fjordie begonnen ( het was een super mooie dikke, echte fjorden staart), daar hebben we ds ook van dat spul ingedaan maar dat werkte niet. daarna hebben we vanalles geprobeerd, Verlopen Olie, Pis van het paard zelf, maar zoals hier boven te lezen staat: IK HEB GEEN STAART MEER OVER Verdrietig Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Verdrietig
heeft er hier nog iemand tips, om de laatste plukken te redden!?! (het veulen staat nu de grootste tijd van de dag apart van dr moeder en mijn fjord....) maar als jullie nog een wondermiddel weten!? ik hoor het graag!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:31

Cribox in smeren (helpt heel goed) of vloeibare hertshoornolie... Stinkt wel vreselijk.

Je kunt het online bestellen bij www.paardendrogist.nl Ook proefmonsters verkrijgbaar.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 18:35

dank je wel voor de tip.. Ik had ook gedacht aan PDF (ofzo) dat gebruiken we op de kliniek tegen vreten aan het verband... zou dat ook iets zijn??
En is die cribox of hertshoornolie ook bij de boerenbond verkrijgbaar? (dat het stinkt is niet erg, als dat veulen er maar af blijft!)
Dank je wel voor de tip!

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:42

Je kan er ook midalgan inspuiten. is niet duur, niet gevaarlijk en het helpt super. verkopen ze bij de drogist/apotheek voor 3-4 euro.

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:43

Hersthoornolie is bij Welkoop te koop, het heet PHB spray en staat bij de koeien spullen (bij ons tenminste Knipoog). Het wordt speciaal verkocht om bijv. pikken van kippen onderling tegen te gaan.

Het stinkt idd heel erg en geeft ook bruine vlekken op de vacht (niet te veel in t zicht doen dus Knipoog) Ook uitkijken met rechtstreeks zon (dus niet boven op de rug sprayen) ivm "inbranden".

Prettige bijkomstigheid is wel dat t ook erg goed tegen vliegen helpt Haha!

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:28

Je zou ook sambal in de staart kunnen smeren, werkte ook bij ons!

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:04

droebel schreef:
Je kan er ook midalgan inspuiten. is niet duur, niet gevaarlijk en het helpt super. verkopen ze bij de drogist/apotheek voor 3-4 euro.


Midalgan... is dat niet dat goedje dat helpt bij spierpijn en gaat branden als je je ermee insmeert?

Hertshoornolie wordt hier veel voor gebruikt (ook bij koeien, varkens en kippen Knipoog) en kost ook echt niet veel (6 euro per spuitbus)

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:08

Op sambal kun je geen garantie geven, er zijn maffe beesten die daar helemaal voor gaan.
Hertshoornolie is het enigste spul wat gegarandeert 100% werkt. Pas wel op, het kan vlekken geven. Gebruik handschoenen bij het opbrengen, anders wil ook niemand meer bij jou in de buurt komen *LOL*

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:12

ikke schreef:
Op sambal kun je geen garantie geven, er zijn maffe beesten die daar helemaal voor gaan.
Hertshoornolie is het enigste spul wat gegarandeert 100% werkt. Pas wel op, het kan vlekken geven. Gebruik handschoenen bij het opbrengen, anders wil ook niemand meer bij jou in de buurt komen *LOL*


Ik gebruik een spray, zolang ik goed oplet hoef ik geen handschoenen te gebruiken...

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:13

Ik gebruik ook phb! Nu al 2,5 maand en het werkt als een trein!