Hoefijzer eraf trekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Hoefijzer eraf trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 17:41

Zucht... het is weer eens zover.. er zit een ijzer los bij Jolly.

Nou had ik al een volgende afspraak staan met mijn hoefsmid, en die heb ik al vervroegd omdat ik dat losse ijzer zag aankomen, maar eerder dan de 27e aug kan hij niet Scheve mond . Maar ja, Jolly haar ijzer linksachter hangt aan de binnenkant nog maar aan 1 nagel vast. Buitenkant zit nog wel redelijk vast met drie nagels. Wat zal ik doen...? Ik ben bang dat als ik het ijzer laat zitten, het gaat draaien waardoor de hoef beschadigd.

Nu heb ik op stal een grote nijptang liggen, daarmee zou mijn vriend de punten waar de nog vastzittende nagels uit de hoef komen (aan de bovenkant zeg maar Lachen ) af kunnen knippen, zodat we het ijzer eraf kunnen halen. Wat vinden jullie? Wanneer is het risico van beschadiging van de hoef het kleinst?

Lachen



Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 18:04

Bedankt voor jullie reacties OK dan! en fijn ook dat jullie zo unaniem zijn Haha! . Zonder twijfel eraf halen dus. Ik ga vriendlief aan het werk zetten Lachen .

Lachen

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 22:08

Nou we hebben het ijzer eraf gehaald hoor ! Met dank ook voor de tip van Zonnebloem, want dat werkte idd erg goed! Ik ben helemaal opgelucht, het ging eigenlijk hartstikke makkelijk, weer een probleem minder dus Lachen . Nu even twee weken alleen op zand en gras en dan krijgt ze weer nieuwe schoenen!

Bedankt allemaal OK dan!

Lachen

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 22:10

Schoentje ook bedankt voor de handige aanwijzing trouwens!

@Jantine2: haha! Dat is ook een kans van 1 op 1 miljoen, dat je dat overkomt *LOL*

Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers