Zaterdag 14-8, wie kan mijn veulen voorbrengen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Zaterdag 14-8, wie kan mijn veulen voorbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 00:09

Lageveld Tebygrwydd staat ingeschreven voor de keuring op aanstaande zaterdag in Rijssen: de Dragon Welsh Show.
Het gaat dus om een welsh A hengstveulen aan de voet van de merrie.

Helaas komt er voor ons iets tussen waardoor we niet de hele dag kunnen. We kunnen wel merrie + veulen er in de ochtend parkeren (+trailer) en eind van de dag weer ophalen.

Wie vind het leuk om merrie + veulen een beetje klaar te maken/houden op het keuringsterrein, begeleiden en eventueel voorbrengen.
Het is geen echte "halszaak" keuring maar we willen hem toch wel graag voorgebracht hebben. Uiteraard kunnen we de boel daar niet aan hun lot overlaten haha.
Ik ken daar wel aardig wat mensen die ingeschakeld kunnen worden, maar moet toch iemand hebben die zich de hele dat verantwoordelijk voelt voor het spul en de boel in de gaten houdt.

Iemand zin in een leuke keuring ?


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 00:23

Lovely schreef:
Wat levert het op??
Lachen


Een leuke dag dunkt me, we hadden er ons zelf al aardig op verheugd

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 15:21

Dat vrees ik ook younster, ik denk dat het veulen dan inmiddels al wel kampioen is Schijnheilig
Als het tenminste allemaal gaat lukken. Lachen


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 14:12

We hebben de pony klaargemaakt en op zaterdagochtend naar de keuring gebracht. Zelf zijn we vervolgens vertrokken richting Houten.

Het hoe en waarom over het verdere verloop is mij nog niet geheel duidelijk, maar het komt er op neer dat de pony niet is voorgebracht.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 18:29

Hier worden dus "in the blind" allerlei conclusies getrokken die absoluut niet waar zijn.

De pony's zijn de hele dag behoorlijk verzorgd, diverse mensen zijn de dag ervoor ingeseind een oogje in het zeil te houden voor het geval dat, inclusief iemand van de organisatie en een goede vriend, omdat Marieke (familie nota bene) niet in zijn eentje de nodige ervaring had. Mensen zat dus, en niet EEN vreemde erbij !

Dus please, geen voorbarige conclusies.. dikke onzin wat jullie allemaal ter plekke verzinnen. Er is gewoon telefonisch kontakt geweest gedurende de dag.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 18:58

Het enige verschil met alle andere pony's op de keuring is dat het veulen niet is voorgebracht, blijkbaar bij gebrek een een voorbrenger, communicatie, onervarenheid, whatever. Wil ik het verder niet over hebben hier.
Op zo'n hele dag keuring zijn er nog al wat traileruurtjes, dus geen wonder dat de trailer niet meer schoon was.
De pony's stonden er in elk geval vrolijk (en in de schaduw) bij toen we ze ophaalden. Gewoon de hele dag voer, water, verzorging ....

De keus was voor ons vooraf makkelijk. NIET naar de keuring tenzij er een degelijk alternatief gevonden werd waarbij NIET vooropstond of de pony nou wel zo helemaal optimaal voorgesteld zou worden. Zo belangrijk was die keuring nou ook weer niet oftewel alles was beter dan niets al was het alleen voor de leukigheid van iemand die er zin aan had.

Ik had dat gevonden en omdat ik er zelf niet bij was, was het aan Marieke (immanitas) om te beslissen wat het beste was. Ik weet zeker dat ze dat naar beste weten gedaan heeft !

Zoals al eerder gezegd, het precieze hoe en waarom weet ik nog niet en dat boeit me ook niet zozeer. Ik hoor het vast nog wel. Gedaan is gedaan !

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 19:33

Dat geldt dan voor alle pony's die op die keuring geweest zijn... het enige verschil is dat ze ergens op een dag een paar rondjes niet hebben hoeven rennen ! En dat gesmeer en gefrut met die opmaakspullen niet mee hebben hoeven maken.. en de stress in de ring....

Eigenlijk zijn ze juist beter af geweest dan de de rest van de pony's op de keuring Lachen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 19:38

Kom kijken zou ik zeggen !

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 19:52

Bedankt Sluimpje, maar ik weiger het nog steeds als fout te zien. Dat het zo niet weer gebeurt staat als een paal boven water, laat dat duidelijk zijn.

We waren gisteren op die Tinkerkeuring en daar geeft vrijwel iedereen tijdens de keuring zijn paard "uit handen". Liefst zo vaak mogelijk Lachen Vraag maar aan Supertje ... Lachen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 19:55

Er was in dit geval geen reden te bedenken om het niet te doen gijsenkim... gewoon een vertrouwd iemand die hier vaak komt en hier een paard verzorgt ... wat denken jullie eigenlijk ?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 19:58

botervlieg, ik heb je een pb gestuurd ! ben je ook groot genoeg om daar op te reageren ? want ik begrijp je berichten hier niet meer !!! Oh ja.. en die pb was eerder dan de laatste berichten van je ! Dat de rest dat ook even weet !!!!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 20:03

Sjuimpje schreef:
Ik heb mijn paard en veulen ook 'uit handen' gegeven,
d.w.z. ik heb ze zelf naar de keuring gebracht, netjes gemaakt, juist tuig op gedaan, naar de ring gebracht en dáár dus pas uit handen gegeven om ze het rondje te laten lopen.

Je moet toegeven Lageveld, het was gewoom een heel rare manier van doen zoals dit op het allerlaatste moment geregeld was.


Nee het was helemaal geen rare manier van doen, maar niet alles kan hier in het openbaar gezegd worden.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 20:09

Nee Sluim, dat was meer van... niet geschoten is altijd mis. Bovendien zijn het achteraf gewoon vertrouwde mensen geworden.
Ik ken ook heel wat mensen via Inet die ik het best toe zou vertrouwen trouwens.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 20:45

De keuring is al geweest, dus per definitie zijn alle reakties "off-topic". Ik wil naar iedereen en naar eer en geweten reageren op de situatie, maar hier slaat het echt nergens meer op. Open maar een nieuw topic, PB me over de situatie.. maakt me niet uit, maar hier moet maar een slotje op !

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 21:11

Niet om de kritiek promptjertje, die ga ik niet uit de weg hoor ! Ook wil ik best fouten toegeven wanneer duidelijk wordt dat ik die gemaakt heb. Vlgs mij niet, maar ja... iedereen is vrij om daar anders over te denken. Alleen is dat hier totaal off-topic, en ik nodig iedereen van harte uit om hier een stuk of 33 topics over te openen. Laat maar komen hoor, als het maar duidelijk is waarom het gaat, en daar mankeert het hier even aan volgens mij.

Kortom...ik heb geen voorbrenger meer nodig voor gisteren.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, amy495, Dunkeedoo, IASCrawler, jazzejam, meniekske en 137 bezoekers