Prijs van mijn pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Prijs van mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 17:25

Ik ga misschien over een tijdje mijn ponytje verkopen, maar nu weet ik niet wat voor prijs ik moet vragen:
Ras: Welsh Mountain
Stokmaat: 1.20
Leeftijd: rond de 10 jaar
Geslacht: Ruin
Kleur: Schimmeltje

Lieve pony niet voor beginnende ruiter. Niet dressuur gereden. Super springpony. Leuk om mee naar de manege te gaan, te springen of recreatief mee te rijden.

In wat voor prijsklasse valt hij?

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

zo'n 300 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 17:27

ik zou er wel zo'n 200 tot 300 euro voor geven. Hij is natuurlijk erg klein en niet voor een beginnende ruiter, dat is erg jammer. En is 10 jaar!

Groetjes en succes met verkopen! hoop dat hij goed terecht komt!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 17:44

Ik denk dat dat ook wel aan zijn afstamming, en of hij papieren heeft ligt. Een pony met papieren kun je al meer voor vragen.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 18:57

een pony met paapieren kun je meer voor vragen?!?!
Het is een ruin... Dan zijn de papieren bij een welsh Atje opeens niet echt zo heel erg belangrijk meer hoor... Een ruintje, 10 jaar, die niet dressuur kan lopen en niet voor een beginner is.. denk dat het moeilijk werd, tenzij hij Z springen ofzo is?!?!?
Dan bied het wel mogelijkheden!
Wat kent hij echt?

kuss

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 19:09

probleem is dat dat soort kleine maat pony's natuurlijk bij uitstek geschikt is voor kleine beginnende ruitertjes. en tja, als er dan geen beginners opkunnen, daalt de waarde flink..

rond de 400 euro denk ik. (maar ik zit niet zo in de pony-prijzen hoor Knipoog )

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 19:57

Hij heeft geen papieren en geen wedstrijdervaring. Hij is niet voor de echt beginnende ruiters dus kun je wel een beetje rijden dan is het een schat, want hij luister al naar het minste klikje, maar je moet gewoon weten dat je hem nooi geen schop geeft in zijn buik (wat vele op maneges leren) Hij heeft een nare ervaring met het zadel achter zijn rug dus gooi niet zomaar het zadel op gewoon rustig erop doen en er is niks aan de hand. Het is gewoon een schatje.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 20:13

Zet niet in je advertentie van: "niet voor beginners" of iets dergelijks. Want dan krijg je dus echt helemaal geen reacties.

Zorg ervoor (eis) dat potentiele kopers een aantal keren komen kijken en echt een aantal keer komen proefrijden. Dan kan jij kijken of het verantwoord is om de pony aan die mensen te verkopen, en zei kunnen kijken of het echt wel bevalt (en de pony dus niet een maand later alweer te koop staat).

Dressuur is toch heel belangrijk, vooral ook in het springen en met het buitenrijden. Afhankelijk van de gangen, de bouw, de gezondheid en ietsjes van de papieren denk ik dat je er zo'n 250 tot 400 Euro voor kan krijgen.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 21:31

In finland kan je voor een best schimmelruintje van die maat 3000 Euro vragen, in de USA is er onlangs zo eentje verkocht voor 20000 Euro. Dan hebben we het wel over ponies die het heel best gedaan hebben.

Verder heb ik geen idee. Als fokker zit ik niet zo in die markt. 200 Euro klinkt volgens mij als een slachtprijs

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 21:44

Ik dacht eigenlijk aan 5 , 600 euro ......
Mits het een braaf diertje is met fijne gangen ,
hoeft niet dressuur te lopen als hij maar niet de hele tijd met z'n kop
in de lucht loopt te gooien , op je hand hangt of rondrent ofzo ...

Een brave pony die zonder morren doet wat je vraagt ( meestal Knipoog )
fijn rijdt , lekker loopt en gezond is moet toch zeker 500 euro op kunnen brengen ??

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 21:53

Silvester is een heel mooi schimmelruintje hij is echt super mooi gebouwd en hangt niet aan de teugels je maakt ook makkelijk overgangen naar langzaam enzo. Zou het ook goed kunnen doen op keuringen denk ik of moeth ij daar persee papieren voor hebben.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:21

Voor een keuring van het NRPS niet hoor volgens mij ,
die pakken alles aan toch ?

Ongetwijfeld is er wel een bokker die me corrigeerd als ik het fout heb Haha! .

Die van mij heeft ook geen papier (meer ?)
maar wel een paspoort van het NRPS.

Als ze geen stamboekpapier hebben kun je volgens mij altijd bij hun terecht .... voor keuring , opname in (hulp-) stamboek of paspoort .

Volgens mij is 500 euro een normale prijs ,
tja , tenzij je 10 jaar te oud , schimmel niet leuk ,
en een ruintje niet interessant vind .
En wat dat betreft vallen er waarschijnlijk al aardig wat potentiele kopers af .......

Maarja dat heb je natuurlijk altijd wel ...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:08

Het NRPS pakt echt niet alles aan. Een pony moet wel degelijk 25 % Arabisch bloed hebben en dat moet ook bewezen worden Haha!
Het is echt geen afvalbak voor alles wat er bij het KWPN en andere stamboeken niet inkomt Party!!

Is je paspoort niet van de (K)NHS daar komen alle paarden zonder stamboek normaal in Verward Of het papier van je pony moet kwijt geraakt zijn...

Sorry wel een beetje off-topic, maar ik moest mijn favo stamboek even 'verdedigen' *LOL*

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:30

ong. 600 euro

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:59

Die ponys zijn idd niet zo heel erg duur, maar vergeten jullie niet dat een van de belangrijkste dingen van een klein ponytje niet de gangen of wat ie gepresteerd heeft maar dat ie braaf en makkelijk te rijden is en dus ook door een kind? Als een klein ponytje dat niet kan zijn ze vrijwel onverkoopbaar, want probeer maar eens een klein meisje te vinden wat echt goed is, en als zo'n meisje dan al een pony wil krijgen ze vaak een supersportpony en dan ook nog vaak een C pony.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 12:40

Joh , is dat zo van dat 25 % Arabier ?

Nooit van gehoord , maar zoals ik zei ben ik er niet zo van op de hoogte Bloos Haha! , dacht dat alles ervoor in aanmerking kwam ... Schijnheilig

Ik heb ook het sterke vermoeden dat het papier van Rena ergens
achtergebleven is , en ze heeft idd een NRPS-paspoort ,
heeft de vorige eigenaresse december 2000 laten maken voor wedstrijden , maar er zitten nogal wat fouten in !

Zo klopt haar leeftijd bijvoorbeeld niet , in paspoort staat dat ze uit 1992 is , terwijl ze toch echt pas 7 of bijna 8 is Verward
(volgens 2 dierenartsen en 1 echte paardenarts... Pling )

Nu heb ik gehoord dat paarden uit haar geboortejaar een naam hebben
die met de letter M begint (Marena) dus dat is ook wel weer heel toevallig .

Daarbij is het een lekker ding , volgens mij en anderen , ook de paardenarts , Welsh K .
Of het lijkt er verdomd veel op.....

On topic :

ik heb begrepen dat de pony niet voor een uiterste beginner is ,
de meeste kleinere meiden die al rijervaring hebben laten niet zo maar
met zich spotten , ik heb begrepen dat ze dan een hele leuke pony hieraan hebben , als ze maar een beetje duidelijk zijn , toch ?

Nou een mooie pony van 1.20m , waar je veel plezier van kan hebben ,
500 euro prima prijs denk ik !

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 20:57

Bedankt allemaal.

En hij heeft weldegelijk Arabisch bloed dat kun je wel aan zijn karakter merken. Het is een fijne pony en makkelijk te rijden verder is hij een echte knuffel. Met een beetje rijden kun je zo op hem wegstappen.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 21:24

mmm ik denk ongeveer 700 euro

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 21:27

ff ontopic: waarom verkoop je hem???

dit kan uiteraard ook met de prijs te maken hebben.