Pony's schattig en lief, grote paarden vals?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Pony's schattig en lief, grote paarden vals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 14:33

Bij ons op de manege is het zo, als de lesgever zegt je moet op dat grote paard daar, dan zeggen ( vooral de beginners). 'Nee, die is veels te groot, die is stout.' Maar meestal is het paard dan super braaf. Als ze daarin tegen op zo een klein en schattig paardje moeten is het direct zo van jippee. Ik vind dat ten onrechte. Een groot paard is niet altijd een stout en vals paard. Ik ken grote paarden die super lief zijn. Terwijl ik nu toch al meer stoute pony's ken. Tijdens het rijden streken uit halen, enz.
Ik vind het jammer dat sommige wanneer ze zo een groot paard zien direct terug deinzen en als ze een kleintje zien direct willen knuffelen. Ondanks het feit dat die kleine dan in je vingers bijt.
Maarja ik steek het maar op het feit dat een groot paard er zo indrukwekkend uit zien.
Spijtig wel van al de grote die de aandacht moeten afstaan aan de kleine bengels.
Zijn er nog onder jullie die daar zo over denken of juist niet!

p.s Grote hebben ook graag een knuffel!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:38

Ik durfde vroeger ook niet op een groot paard. Ik was altijd bang van zo hoog te vallen. Het zal wel 'optisch' zijn.
Net als grote, stevige mensen vaak meer ontzag afdwingen dan kleine, schriele mensen.
Ook vinden veel mensen bijv. rotweilers eng terwijl ze niet bang zijn voor een Jack Russel. Lachen

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:39

Als je als klein beginnertje aankomt op de manege, dan lijken die paarden meestal enorme reuzen (vind ik zelf nog steeds Bloos ) dus daar schrikken ze dan van...

Daarbij zien de pony's er meestal schattiger uit, terwijl ze meestal wel meer streken hebben ja Haha!

Dat vind ik overigens ook juist weer leuk aan ze...ik heb zelf dan ook 2 pony's...

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 14:50

Dat misschien wel. Maar stel jij bent zo'n groot paard en een extra knuffelig type. Ik denk dat je toch weinig geknuffeld zal worden, tenzij een eigen paard, dan zo een pony. Dat moet toch deprimerend zijn.
Ik ben toch verkocht aan mijn grote Igor

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:51

nee volgens mij is het juist andersom, pony's zijn soms echt ontdeugende opdondertjes, en paarden hebben toch wat een gelijkmatiger karakter volgens mij...

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:53

Ik heb liever met een knol van 1.80 te maken dan met menig schetlander hoor.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 15:01

Mij is indd wel vertelt dat grote paarden veel 'relaxter' zijn.
Of dat ook echt waar is, laat ik in het midden.
Pony's zijn indd wel ondeugender, paarden zijn veel 'serieuzer'..
Maar je hebt natuurlijk ook brave pony's en hele ondeugende grote paarden.
Ik denk dus niet dat je het karakter aan het uiterlijk toe kan schrijven Lachen

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 15:08

Ha, goeie!! Meestal zijn die kleine schattige ponietjes van die rasechte krengen, die grote lobessen van paarden zijn vaak enorm lief.

Maar zoveel paarden, zoveel karakters.... zeg ik altijd dan.

Fenn

Berichten: 6134
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 15:54

Ik was (ben nog steeds) als beginnertje ook helemaal gek op de kleintjes. Vaak omdat ik wist dat ze grappig en eigenwijs waren. Mijn lieveling was Amor en die was superklein.
Toch zijn grote paarden vaak veel liever enzow en ook heel knuffelig. Bij ons op de manege hebben we vier haffie's en die zijn enormpopulair bij de kleintjes, maar ook heel veel willen op Ottelo (het grootste paard op de manege), want die is braaf. Komt vast omdat we meer grote dan kleine paarden hebben Knipoog

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 16:26

Shetlanders bij ons zijn gemener dan mijn paardje van 1.70 mtr

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:02

grote paarden zijn eng Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:16

Meestal is het juist andersom! Die kleintjes zijn veel temprament voller. En zullen eerder iets gemeens doen dan zo'n slungel van 1.70 Knipoog.
Wel heb ik zelf ook meer met kleintjes. Maar niet omdat ze zogenaamd liever zijn

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:20

Maar toch valt het zachter van 1m dan 1.80.
Dat je veel vaker van 1m afkukelt verzwijgen we dan even Knipoog

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:54

Maar de paarden waar ik ben afgevallen kan ik nog op één hand tellen (ongeveer toch Knipoog , zal wel iets meer zijn )...
Pony's daarentegen...die hebben mij vaak in het zand doen bijten *LOL* ze zijn gewoon net iets ondeugender in combinatie met vindingrijkheid

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:18

grote paarden zijn veel liever dan die pony's, maar pony's zien er veel liever uit en die krijgen toch altijd de voorkeur. maar je hebt gelijk. paarden zijn meestal liever en betrouwbaarder dan pony's

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:23

sherwood schreef:
grote paarden zijn eng Haha!


Wat zal jij dan een rotleven hebben Ach gut Haha!

Maar grote paarden eng ?
Neuhh, als er 1 paard niet eng is is het Anskar wel, en die is niet klein Tong uitsteken

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:34

heel vaak is het dat grote paarden een stuk braver zijn dan kleine pony'.. alhoewel het wel zo is.. dat als een shetlandertje een bokkesprong geeft.. dat dat minder geweld geeft dan dat een paard van 1.80 dat doet.. maar in principe zijn kleine pony's een stuk ondeugender dan grote paarden.