foenegriek over de datum, nog voeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

foenegriek over de datum, nog voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 12:25

Ik nog een pot foengriek staan, waar bijna niets uit is, alleen volgens het etiket kan het poeder nog gebruikt worden tot 06-2004....
Zou ik dit nog gewoon kunnen geven, vind het nl. zonde om weg te gooien, of kan dit poeder toch bederven of de werkzaamheid verminderen na die datum??

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:50

Als het niet bedierf stond er geen houdbaarheids datum op!!

Zou jij eieren eten die bijna 3 maanden over tijd zijn? Lijkt me niet he. Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:06

Ik zal het voor alle zekerheid niet voeren, maar met poeders vind ik het zo een onzin, net zoals data's op kruiden en zout en suiker.
De smaak is misschien minder maar schimmelen doet het niet

Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:28

ik denk niet dat het kwaad kan. Heb vorige week een hond uit het asiel gehaald en we kregen een zak voer mee, over de datum. Ze zeggen daar dat je het een half jaar na de datum nog kan geven. Zij krijgen dat voer gewoon, omdat het niet meer verkocht mag worden, maar het is nog gewoon goed dan. Asiels leven daarvan. Kan me niet voorstellen dat een poeder zo snel bederft.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:32

Ik heb Racer laatst ook Foenegriek van mijn instructrice gegeven, was ook al wat ouder maar het heeft toch geholpen Haha! .
Ik ben zelf heel erg op datums gericht, maar zoals Haagsemeid zegt ben ik niet 'bang' voor poeders enzo Lachen .

suusiejjj
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:16

het is een poeder duz het kan echt geen kwaad denk ik hoor? het schimmeld ook niet jah? als het niet mer na foengriek ruikt dan kun je het beter wel weg gooien hoor!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:27

Ik ken de dochter van de dierenarts hier. En zij zei dat het geen kwaad kan, want de houdbaarheid staat er alleen maar op zodat de fabriek meer verdient.
Dus ik denk wel dat je het kan geven, als er schimmel op zit bijv. zou ik het niet geven. Maar als ie 2 maanden overdatum is kan het nog wel denk ik Lachen

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 16:51

Kwaad kan het volgens mij ook niet.
Ik heb wel eens gehoort dat de werking wat minder kan worden omdat het al wat ouder is.
En zo lang dat je het koel en droog bewaard hebt moet het geen punt zijn om het te geven.

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:12

als voer over datum is mag het niet meer verkocht worden maar het word dan idd zoals hierboven al gezegd gegeven aan dierenasiels. het voer is dan nog wel eetbaar maar de voedingstoffen zijn minder geworden. ik weet niet hoe het met poeder zit maar het zou dus kunnen dat ook van poeder de werking minder word als het over datum is. ik denk in ieder geval dat de fabrikant er niet voor niets een houdbaarheidsdatum opzet

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:30

je kan het makkelijk voeren hoor het is een kruidensoort maar ze zijn verplicht om op alle voeding een houdbaarheidsdatum te zetten ik weet zeker dat het geen kwaat kan

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 18:37

ok, dan voer het het gewoon zo snel mogelijk op, ik weet ook dat de houdbaarheidsdatum gewoon een verplichting is, maar voor de zekerheid wilde ik toch even vragen of het geen kwaad kon...
iig bedankt voor julllie reacties Haha!