Bandages?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:49

Ik ben ook geen voorstander van bandages om in de wei, niet zozeer vanwege het zand wat erin kan komen of het oververhitten van de pezen (want dit kan ook gebeuren met peesbeschermers en tegen die dingen heb ik zowiezo een aversie!) Het gevaarlijke aan bandages om in de wei vind ik toch eigenlijk wel dat wanneer de bandages losraken door gek doen, rennen of spelen dat de bandages af kunnen rollen en dat je paard dus verstrikt kan raken in zijn eigen bandages. Tevens kunnen andere paarden erin verstrikt raken en zo kun je nog wel een paar dingen bedenken die kunnen gebeuren met een bandage!

Dit is ook de reden waarom ik mijn paard nooit met bandages de wei in zal doen, wil je hem perse beschermen dan zou ik persoonlijk voor dunne neopreen beschermers kiezen of eventueel peeskappen. Tevens gebruik ik ook nooit bandages voor een buitenrit, de kans dat een bandage loslaat en dat je blijft hangen in een paar takken is mij een te groot risico, overigens vind ik het maar irritant dat als je een lange buitenrit maakt en het is nat weer dat je bandages dan verschuiven en mochten ze toch afzakken dat je ze maar met veel moeite weer om dat been heen krijgt!


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:09

Waterkippie schreef:
bandages vind ik ook vreselijke dingen, vind ze zooo onhandig..


Ik vond ze in het begin ook heel onhandig maar nu rij ik er eigenlijk dagelijks mee Zoals ik al zei heb ik weer echt een hekel aan peeskappen, mijn paard zijn benen zijn door toedoen van iemand anders daar echt door beschadigd. Wel gebruik ik neopreenbeschermers als ik naar buiten ga of tijdens de cavaletti-les, vind ik gewoon fijner.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 09:48

Tyrza schreef:
Komt er op neer dat hij inclusief reis tussen de 2 รก 4 uur bandages om heeft. Tot nu toe heeft ie in die 10 jaar dus NOOIT peesproblemen gehad....


Wij kregen bij ons op de praktijk gerelgeld mensen die na het werken met hun paard nog even de bandages hadden omgelaten en toen eenmaal de bandages na 2 uur eraf mochten hadden ze een probleem.....

1 van de paarden die ik me nog herinner had hard gewerkt, daarna mocht ie rollen in de paddock en heeft nog een tijdje voor zijn box gestaan, daarna hebben ze de bandages eraf gehaald en het gevolg was rondom hartstikke dik, te lang bandages om gehad en niet snel genoeg gekjoeld na het werken! (was overigens een warme zomerdag) 3 weken stappen en niets doen, dat was het gevolg van te lang bandages om hebben.

Het heeft er uiteraard ook me te maken hoe je bandageerd! Los, strak of achterlijk strak dat maakt ook verschil en wat voor onderlappen je gebruikt.

En ja Sjuimpje, een lapje stof in de wei kan levensgevaarlijk zijn! Wees maar blij dat je nooit een paard hebt gezien die in zijn eigen bandages verstrikt raakte en verschrikkelijk hard in galop over de kop klapte.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77, Kimmej, wendyh en 122 bezoekers