Op vacantie met paard, wat neem ik mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Op vacantie met paard, wat neem ik mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 10:33

Dekens, zadel, hoofdstel, poetsspullen, de dingen die je dagelijk gebruikt lijkt me nog logisch. Maar wat neem je mee als extra, voor het geval dat........ Extra bandages met onderlappen voor als hij beenproblemen krijgt, extra ....... vul maar in.

Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie meenemen. Ik ga nl eerste week april een weekje op vacantie met paard naar Drenthe en ik vroeg me af wat jullie zouden meenemen.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Eerste hulp boxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 10:38

sterilon, wondspray, schone doekjes, handdoeken, extra dekjes, stukjes bont die je om je hoofdstel kunt doen voor het geval hij schuurwondjes krijgt, een schaar, een zakmes (you'll never know) is altijd handig. een extra halstertouw,

en....

regenkleding voor jezelf en als het kan ook voor je paard een regendeken!!

heel veel plezier en succes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 10:39

Ik neem een rijhalster mee voor onder m'n hoofdstel, voor het geval dat... en om te laten grazen tussen de middag.
Verder: eigen biks en supplementen (meer voer dan thuis ivm zwaarder werken), extra deken voor als je deken nat wordt, extra zadeldek voor dezelfde reden, wondspray, extra halstertouw, en het telefoonnummer van de stal waar ik logeer, met het telefoonnummer van een veearts uit die stad of dat dorp, just in case...
Verder neem ik weinig extra's mee, omdat wij toch altijd op paardenbedrijven logeren, dus als er echt iets gebeurt dan is alles toch wel voor handen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 10:39

En kijk even op www.telefoongids.nl voor het adres en telefoonnummer van de dichtstbijzijnde ruitersportzaak, dierenarts en hoefsmid. Altijd handig om bij de hand te hebben.