Mening gevraagd: Westernzadels + foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Mening gevraagd: Westernzadels + foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 21:02

Ik heb hier 2 westernzadels van www.zadelmarkt.nl
Ik vind ze allebei heel apart, maar qua uiterlijk heb ik geen verstand van westernzadels, misschien is hier iemand die dat goed ziet. Misschien zijn het wel rotzadels dat je dat zo kan zien. Geen idee...

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind ze allebei heel mooi. Kan begrijpen dat niet iedereen die met die flowers mooi vind hihi, maar hou wel van een beetje apart Haha!

Greetz, Danielle

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:07

Om eerlijk te zijn zien ze er erg goedkoop uit.
Ik zou ze zelf nooit nemen, ook al ziet die zwarte er best aardig uit.

Ik weet niet wat je er verder mee wilt, maar wat meer investeren in een goed zadel van goede kwaliteit is het absoluut waard.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 21:13

Hihi, het zijn idd goedkopies! Haha!

Het is ook maar voor af en toe een ritje...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:15

Ik zou dan voor de zwarte gaan, maar waarom ga je niet naar een speciaal zaak, daar heb je keuze uit veel meer zadels en dan kun je precies zien wat je voor een zadel wil.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:44

Ze zien er inderdaad niet echt kwalitatief goed uit. Maar als je hem maar af en toe wilt gebruiken, waarom niet. Het probleem met deze simpele zadels is vaak de pasvorm of eigenlijk het ontbreken daarvan. Er zijn maar weinig paarden waarbij ze goed genoeg zitten om een lekkere lange buitenrit te maken.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:53

voor af en toe een ritje maakt het toch niet uit?
ik vind ze wel mooi,
ik ga zelf ook een westernzadel aan schaffen, gewoon af en toe mee buiten te rijden, niet voor de westernsport ofzo.
als je ze mooi vind moet je ze zeker nemen als ze goedkoop zijn!
ik vind ze iig mooi en de 2de apart

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 23:03

Gewoon om af en toe mee te rijden vind ik toch comfort voor de rug belangrijker dan het mooie. Ik heb geen idee van westernzadels, maar mocht ik een zadel erbij kopen voor af en toe heeft het toch als voorwaarde dat ie goed ligt. Al rijd je er maar 1x pw een uur op, dat is toch aardig lang, voor een paard dat jouw moet dragen met dat zadel. Stel dat jij een uur pw op verkeerde schoenen moet lopen, of een zware rugzak op moet waar hobbels en bobbels tegen je rug schuren... daar kan je na dat uurtje ook wel last van hebben.

Mooi is leuk, maar pasvorm is belangrijker.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 09:49

pasvorm is idd belangrijk. Deze zadels zijn er maar in 1 maat (paarden niet Haha! ) en waarom zou je je "gewone" zadel helemaal afstemmen op je paard z'n rueg en het "zadel voor erbij" maar op geod geluk erop leggen. Je kunt je dan beter goed voor laten lichten door een goede westernzaak waar ze ook 2e handsjes verkopen en dan zeker weten dat het zadel goed past. Bij bovengenoemde zaak krijg je ook niet je geld terug als het zadel niet past, dus je moet zeker weten dat de paardenrug ook bij die maat zadel past.