gedragsverandering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

gedragsverandering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 19:00

Naast jamaica stond altijd Gipsy. een KWPN ruin van 13 jaar.
Het baasje van gipsy is onverwachts verhuisd, en gipsy dus ook. Hierdoor heeft jamaica een week zonder buurpaard gestaan, waar ze eigenlijk heel cool onder was (had ik niet verwacht, aangezien ze helemaal gek van Gipsy was).
Omdat ik het toch niet zo leuk vond dat ze alleen stond heb ik met mijn stalhouders overlegd of er geen paard van hun vanuit de container naast jamaica kon, zodat ze niet alleen stond (jamaica heeft een hoekbox, met dus maar aan 1 kant een andere box).
Vandaag stonden Polly (merrie) en Jordy (ruin) dus samen naast jamaica. Dit zijn 2 lespony's van zo'n 120/125 hoog. Ze zijn er gister of vandaag in gezet.
Ten nadele van jamaica.
Ze dreigt naar Jordy, staat continu met haar oren in haar nek, zelfs als ik met haar loop, wat ze voorheen dus nooit deed. Ze is gewoon harstikke chago! En dat ben ik absoluut niet van haar gewend.
Tussen de 2 boxen zit enkel nog een stenen muur van zo'n 130/140 hoog, nog geen rek erop, die is nog in de maak (komt als het goed is binnen nu en 4 weken)
Tja, wat nu? De tijd geven?
Ik wil eigenlijk niet mijn stalhouders vragen om de pony's weer weg te halen, aangezien ze ze er voor mij neergezet hebben..
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 14-03-02 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:27

Laten staan. Jamey moet er maar aan wennen. Misschien mist ze Gipsy nu wel, maar ja, daar is niets aan te doen. Ze heeft het maar te accepteren dat er wat naast haar staat, die box kan toch niet altijd leeg blijven voor haar gemoedsrust? Niet te veel verwennen dus, Jamey moet niet zeuren, ze heeft het maar te accepteren.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:28

Misschien kun je ze eens bij elkaar in de bak of wei zetten, zodat ze iets makkelijker aan elkaar kunnen wennen. Zo kunnen ze ook beter contact maken omdat ze dat toch moeilijker kunnen met een muur ertussen. Geef ze even de tijd om te wennen en je zult zien dat het een stuk beter gaat!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 20:28

dat is het vreemde, ze heeft van de zomer met jordy op de wei gestaan (en zijn staart afgevreten Huilen )

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 20:49

Misschien is ze jaloers omdat ze meer aandacht krijgen van manegekinderen? Hmm ingewikkeld. Als ze nou van jou waren had je ze gewoon weer ff terug kunnen zetten maar dit is wat ingewikkelder. Staan deze paarden soms lager in rang en wil ze ze uit haar 10 meter zone hebben? Gipsy stond hoger in rang? Misschien zit daar het probleem? Maar is niet echt op te lossen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 22:00

neuh, die manege kinderen zijn allemaal verliefd op jamaica (standaart met haflingers geloof ik) dus daar zal het probleem niet liggen (polly bijt namelijk ook op stal, verder een leuke pony hoor, maar op stal niet)