Paarden van manege Nibbixwoud

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Paarden van manege Nibbixwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 21:15

Ik kwam net toevallig op de site van manege Nibbixwoud en daar zag ik enkele paarden te koop staan.

Nou ben ik benieuwd of er iemand van jullie hier ooit wel eens een paard gekocht heeft en wat jullie ervaringen hierbij waren (over de paarden en de service enzo!).

Ik hoop dat ik enkele reacties krijg.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:25

Ik ken wel iemand die was wezen kijken voor een paard daar. Ze hebben m niet gekocht omdat ie óf een hoefzweer had of huidschimmel ,weet niet meer precies wat van de twee.

linny2

Berichten: 652
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: broek op langedijk/noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:51

Ik kijk er ook vaak op de site van manege nibbixwoud..er staan leuke pony's op maar als ik het bericht hierboven lees dan..... weet ik het nog niet!!

kuz linda

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:56

wat is de is de van nibbixwoud?

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:25

De paarden van die manege komen soms bij een handelaar vandaan in de buurt van Utrecht. Volgens mij wisselen ze ze uit, degene die niet goed zijn voor het manegewerk gaan sowieso weer terug naar de handelaar en andere proberen ze zelf te verkopen.

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:38

Ik heb toen ik op zoek was naar een paardje daar ook gekeken. Die Myra die de verkopen regelde was heel aardig enzo en ik vond het paardje geweldig. Maar toen heb ik is hier op Bokt gevraagd wat hun ervan vonden.
En toen hoorde ik echt heeeeele slechte verhalen erover. Dus heb er maar vanaf gezien.
Misschien kan je Fellor erover PB'en, die heeft mij ook op de punten gewezen waardoor ik er vanaf heb gezien. Of Lundi, die heeft me ook ervoor gewaarschuwd.

Jet

Berichten: 11993
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:58

Volgens mij zijn de paarden/pony's die daar te koop zijn van Myra, die adverteerde voorheen vaak zelf op marktplaats, maar of ze dat nog doet weet ik niet.
Als je er een leuke tussen ziet, hij rijdt lekker voor je, voldoet op stal aan je verwachtingen en je laat hem keuren door je eigen dierenarts, kan er volgens mij weinig mis gaan. Volgens mij zijn het niet de duurste paarden die er verhandeld worden.

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:59

Volgens mij is dat iemand die boxen huurt bij Manege Nibbixwoud, maar niet van de manege zelf, die die paarden verkoopt.
Maar ik kan het ook mis hebben.........
Ze heeft inderdaad op de foto's op marktplaats best leuke paarden staan, ik ben er laatst heen gegaan en even langs de boxen gelopen maar de paarden van de foto zag ik niet staan Verward ik heb maar niet verder gevraagd daar op de manege.......

elissa

Berichten: 259
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:03

hoi

De meningen verschillen ik heb hele goede verhalen gehoord over de paarden van myra maar ook slechte
De meeste paarden zijn kneusjes maar er zitten soms ook goede paarden tussen.
En inderdaad de paarden komen volgens mij bij Ab van de poll uit utrecht vandaan en myra bemiddeld en stalt ze bij de manege

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:26

Ja Ab v.d Poll ik was even zijn naam kwijt!

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:28

Barb schreef:
Ja Ab v.d Poll ik was even zijn naam kwijt!


ha,ha, dacht dat het over Alex v/d hoef ging!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:37

Ik heb bij Myra mijn vent gekocht. Hij mankeerde wel iets, maar dat wist ik allemaal voor de koop. (rotstraal) Myra is een hele aardige meid, heb nooit problemen gehad met dr. Ben wezen kijken en daarna nog een keer terug geweest voor het laten keuren, ruinen, en chippen. Mijn kerel staat nu gezond te wezen op de wei. Er staan best wat leuke pony's bij! (tenminste toen ik er was gaan kijken) Verder is mijn advies wel (in het algemeen waar je dan ook een paard koopt) Zorg dat deze gekeurd wordt en wees daar zelf bij.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:43

Grietje schreef:
ha,ha, dacht dat het over Alex v/d hoef ging!

he das een bekende

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:45

Ik ben er 2 jaar terug geweest voor een hele lieve schimmel ruin. Volgens mij heette die Droupy ofzo maar hij had stalbenen en hoestte, volgens mij, vond hem wel erg leuk maar ging nog verder kijken en heb hem niet gekocht.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 13:50

Als ik het zo hoor werkt die Myra voor een handelaar uit Utrecht?
Ik dacht dat die paarden van de manege waren of van particulieren daar!
Laat dan maar.

Iedereen bedankt voor jullie reacties! OK dan!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:25

Ik heb daar een paar jaar geleden les gehad
Ik weet alleen niks over die paarden daar die te koop staan

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:34

droopy, de schimmel is wel van de manege zelf.

Daphne_Oxo

Berichten: 69
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:01

Wat is de site dan..??
Wil ik ook wel eens kijken.. Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:47

iemand zei laatst tegen mij dat ik daar eens moet kijken, nou mooi niet, als die verhalen...hoor niet veel goeds

alex van der hoef vind ik ook niet alles, maar hoor wel goede verhalen over hem! en een paar die ik ken hebben daar ene paard vandaan, erge leuke beesten!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 21:18


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:42

Ik ken Myra persoonlijk en ze heeft soms hele leuke gezonde paarden te koop die weinig kosten. Dat zijn paarden die bijv. door echtscheiding of overlijden weg moeten. Ze haalt de paarden bij vd. Pol en ook bij partikulieren. Ik ben een keer met haar mee geweest om een paard te halen bij vd Pol. Leuke gezonde merrie trouwens. Haha! De paarden staan bij haar thuis in Berkhout. Misschien omdat Myra zwanger was, nu moeder van een zoon, stonden ze bij Nibbixwoud.

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:28

ik heb er ooit een paard gekocht ! Ze is goedkoop met haar paarden en verteld wat er aan scheelt ALS er iets mee is.
Ben zeer tevreden, over haar en haar werkwijze. Het belang van het paard staat bij haar voorop. Heb nog regelmatig contact met haar.

Iedereen denkt dat een goed paard maar duur moet zijn. Ik weet inmiddels beter Lachen

Bovendien kan je de paarden toch laten keuren ?

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:02

reddytobias schreef:

alex van der hoef vind ik ook niet alles, maar hoor wel goede verhalen over hem! en een paar die ik ken hebben daar ene paard vandaan, erge leuke beesten!

hier nog een tevreden klant dus Haha!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:26

PhiaBink schreef:
Ik ken Myra persoonlijk en ze heeft soms hele leuke gezonde paarden te koop die weinig kosten. Dat zijn paarden die bijv. door echtscheiding of overlijden weg moeten. Ze haalt de paarden bij vd. Pol en ook bij partikulieren. Ik ben een keer met haar mee geweest om een paard te halen bij vd Pol. Leuke gezonde merrie trouwens. Haha! De paarden staan bij haar thuis in Berkhout. Misschien omdat Myra zwanger was, nu moeder van een zoon, stonden ze bij Nibbixwoud.

Mijn merrie komt ook bij Myra vandaan.
De merrie van een stalgenootje ook.
Ben heel tevreden over haar werkwijze in de tijd dat wij lady daar kochten (ruim 5 jaar terug)

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:31

Ik zie haar vaak adverteren op Markplaats en dan zie ik idd de naam van vd Pol ook vaak.
Ik heb geen ervaring ermee maar op zich zie ik er soms leuke paardjes tussen zitten.