Rechten en plichten (stalling)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Rechten en plichten (stalling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 19:30

Ik stel deze vraag even voor een internetloos kennisje, hopelijk zitten hier wat bokkers met verstand van zaken over rechten en plichten i.v.m. pensionstalling.

Mijn kennisje heeft sinds een paar jaar een "pensionklant".
Ze heeft een stal aan huis waar haar paard staat, en omdat ze ruimte over had en de jongen (nu "pensionklant") dringend op zoek was naar een stallingsmogelijkheid voor zijn paard, heeft ze hem aangeboden om zijn paard bij haar te stallen.
Ze kenden elkaar al een tijdje via de rijvereniging en alles leek dik in orde.
Vandaar ook dat ze weinig op papier gezet heeft, het was voor haar een soort vertrouwenskwestie.
Er is wel een contractje gemaakt, maar het is allemaal vrij beperkt.
Zo staat er iets in over het te betalen bedrag per maand en wanneer dit voldaan moet zijn.
Er is niet gesproken over een evt. opzegtermijn en hierover staat ook niets op papier.
Imo. niet echt slim, maar 't is even niet anders

Het probleem is alsvolgt:
"Pensionklant" heeft in die jaren slechts enkele malen op tijd betaald.
Soms loopt de schuld zelfs op tot enkele maanden achterstand, op dit moment is dit ook het geval.
Verder zijn er nog wat problemen ontstaan op persoonlijk vlak.
Het komt er op neer dat ze deze jongen liever ziet vertrekken.

Weet iemand wat haar rechten en plichten zijn ?
Is er sprake van een opzegtermijn, en zo ja: hoe lang is die opzegtermijn ?
En ook belangrijk: hoe kan ze evt. de laatste maanden stallingsgeld innen ?

Alvast bedankt voor het meedenken !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 21:18

Dat programma heb ik inderdaad ook gezien, Jantine.
De "pensionklant" is de laatste tijd dusdanig onbeleefd en geeft zoveel problemen dat mijn kennisje eigenlijk niets liever wil dat hem zo snel mogelijk van het erf hebben.
Eigenlijk niets voor haar (ze is altijd de goedheid zelve en kan heel veel hebben), maar deze gast misdraagt zich zo dat ik het me heel goed in kan denken.
Ze is dan ook erg benieuwd of ze gebonden is aan een opzegtermijn, ondanks dat er niets over in het contract staat.

Het financiele gedeelte speelt ook nog mee, maar ik vrees dat dit nu even ondergeschikt is aan het graag zien vertrekken van de "klant".

Ook bedankt voor de overige tips, meer info is nog steeds van harte welkom

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 19:59

En weer bedankt voor de goede adviezen, ik zal ze allemaal netjes doorgeven Knipoog
Laatst bijgewerkt door Oscar op 12-08-04 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 20:26

Jantine, ik heb zelf wel rechtsbijstand, maar in dit geval is het voor een kennisje Knipoog
Ik weet niet of ze een rechtsbijstandverzekering heeft, maar ik zal het zeker even aan haar voorleggen.
Bedankt !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 21:02

Fijn dat je er even naar hebt willen kijken, Zep !
't Is goed om te weten dat er in elk geval iets over rechten en plichten op papier staat, dat is beter dan alleen "van horen zeggen".

Mag ik je nog even wat vragen ?
Ik snap nl. het volgende niet helemaal:

Zep schreef:
Volgens het burgerlijk wetboek moet de verhuurder bij opzegging een termijn gelijk aan de termijn tussen 2 betalingen in acht nemen, minimaal een maand en maximaal 3mnd. Tenzij de beƫindiging geschied met wederzijds goedvinden. (B8 art 271 lid 7 en 8)


Betekent dit dat bij een maandelijkse betaling, de minimale opzegtermijn 1 maand is ?

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers