ongewenst voeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

ongewenst voeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 19:00

Ik vind het verschrikkelijk irritant als anderen je paard ongevraagd iets te eten geven.Ik ben toch niet de enige die daar zo over denkt en wat doe je eraan!!!!

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:06

een bord ophangen, met niet voeren ivm speciaal dieet!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:12

Zoiets is idd een goede tip van barvrouwke.
Het is idd irritant, maar zeker als je op een publieke stal staat, niet onoverkomelijk.
Dat is dan ook mede de reden dat ik van stal verwisseld ben, er stonden zelfs mensen ongevraagd mijn paard te poetsen!!!

Bordje er op met "ik bijt" hielp overigens wel Haha!

o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 19:15

Het is toch gek dat je een bordje niet voeren moet ophangen bij je eigen paard.Als je op een manege staat kan het best wel voorkomen dat er een kind rondloopt die jouw paard wel erg lief vindt en 'm daarom een snoepje geeft.Maar op een kleine stal met alleen eigen paarden,zou je toch denken dat iedereen alle snoepjes aan zijn eigen paard geeft.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:22

Tsja, bij ons op stal komt het ook voor.

Dan komt er een oudere man, met zo'n driewiel scootertje, en een zakje suikerklontjes (>;) ) het pad op rijden om alle paarden een klontje te geven. Voordeel: paarden worden er goed mak van. Geen enkele knol op stal die nog zal schrikken van een invalidenwagen Haha!.
Bij de uitgang komt meneer dan de volgende opa met kleinkind tegen (inclusief zakje). Ze wisselen de informatie uit over welk paard al heeft gehad en welk paard nog iets mag en de volgende gaat de ronde lopen (nog een voordeel: kleine kinderen schrikken de paarden ook niet meer van).
Daarnaast natuurlijk de manegekinders nog (hoewel die vnl etenswaar aan de manegepaarden geven).
Tenslotte nog de eigenaren van de buurpaarden die behalve hun eigen paard ook de paarden links en rechts (en aan de overkant) een worteltje of sneetje brood geven.

De meeste eigenaren vragen wel eerst of jouw paard ook iets mag hebben, dus daar heb ik nog enig zicht op. Verder ben ik wel heel blij dat paardlief geen haflinger, tinker, fjord of aaibare pony is aangezien dat helemaal als een magneet werkt Haha!.

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:18

Bij ons wordt er ook veel gevoerd. Vooral in de weekenden komen veel mensen met kinderen de dieren voeren. Voor de geiten en de schapen is dit geen groot probleem, maar met de paarden heb ik het liever niet (Eén pony heeft al een keer een allergische reactie op bepaald voer gehad).
Ik had laatst papiertjes (pony's niet voeren s.v.p.) in hoesjes aan de buitenkant van het hek opgehangen, alleen heeft veulen ze d'r afscheurt Schijnheilig Bordjes maken is dus een verstandiger idee

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:25

Apple schreef:
Tsja, bij ons op stal komt het ook voor.

Dan komt er een oudere man, met zo'n driewiel scootertje, en een zakje suikerklontjes (>;) ) het pad op rijden om alle paarden een klontje te geven. Voordeel: paarden worden er goed mak van. Geen enkele knol op stal die nog zal schrikken van een invalidenwagen Haha!.


Mja, erg herkenbaar... Ik loop school op de faculteit Diergeneeskunde in Gent, en iedere dag rijdt er een man in een invalidenwagentje van het naburige terhuis rondjes in de kliniek, alle paardjes en rundjes gaan bekijken, en natuurlijk snoepjes geven he... De decaan is er al furieus over geweest. Het zijn daar overigens allemaal zieke dieren, en dan heb je mensen (zelfs studenten Verward ) die eventjes het ene paardje gaan aaien en dan *hup* naar het volgende... Zullen wij wel proberen paardjelief te genezen...

Daphne18

Berichten: 229
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:12

Wat irritant zeg! Ik zou ook een groot bord ophangen...helpt denk ik toch het beste!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:22

Bordje ophangen met, niet voeren heeft ernstige besmettelijke ziekte Extreme duivel .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:35

of met: gelieve niet te aaien i.v.m. schimmel Haha!

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:35

Ik heb er geen last van dat mensen mijn paard zomaar voeren, ze staan thuis Lachen .
Lijkt me wel erf vervelend, vooral als je paard op een manege staat tussen de pennymeisjes Knipoog .

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:38

bordje: levensgevaarlijke paard ... dat werkt vast wel Lachen

sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 01:02

Wat bij mij erg goed heeft geholpen is een bordje bij het land met de tekst:
Niet aaien of voeren zeer besmettelijke schimmel infectie. Knipoog
Wel is het zo, dat iedereen die weet dat jouw paard erbij staat meteen alles wil weten...
Gewoon volhouden, wij (degene die in dat land staan) komen niet bij van het lachen.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 01:20

geruchten verspreiden op stal dat jou paard gister de vingers van je lieve nichtje heeft afgebeten terwijl ze netjes met platte hand voerde Clown

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 07:39

ik zeg altidj tegen idereen dat ie allergisch is, en gelukig gaat de mijne dna bijten dus laten ze het wel...

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:04

ooh bij m'n verzorgpony, die staat,heel strategisch, midden in een woonwijk. 1 achterbuurman gooide altijd zijn gemaaide gras in de wei, zodat die pony (die zwaar gevoelig is voor hoefbevangenheid) het weer eens opvrat. Na een paar keer vragen of hij dat niet meer wilde doen (godsamme, waar bemoei je je mee kind..ahum..0 heb ik braaf al z'n gemaaide grasjes terug in z'n nette aangeveegde tuintje+potplanten gemietterd Lachen probleem was gelijk opgelost Lachen

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:34

haha you go girl Haha!

o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 19:01

Zijn het maar pennymeisjes Chestnut,het zijn gewoon volwassenen die het doen en dan ook nog zwaar beledigd zijn als je er iets van zegt.Lekker zo'n rooie biet ongevraagd bij je paard in zijn voerbak.