voeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gizmo5
Berichten: 17
Geregistreerd: 14-03-02

voeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 18:46

wij hebben automatische voerbakken op onze stal, ook hebben wij 10 pensionpaarden gestald staan. Nu komt er een vrouw van zo´n eigen paard naar mij toe en zegt: Ik vind dat jullie mijn paard apart moeten voeren want van die automatische voerbakken schrikt zij steeds en als ik er dan op moet rijden is ze nog steeds gestrest. Ik dacht bij mezelf dat paard moet er gewoon aan wennen(het is nog een jong paard) en ik heb die vrouw vaak zien rijden en dat paard flipt helemaal niet zo erg ik heb vaak veel ergere paarden gezien. Als ik dit paard apart moet gaan voeren kost dat me veel extra tijd want die vrouw wil perse dat haar 4 keer op een dag eten krijgt. wat moet ik nu doen? Verward

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 18:51

ja die zeurderige mensen heb je altijd wel he? ik zou gewoon zeggen dat als ze dat perse wil, dat ze het maar zelf moet doen.
hoelang staat dat paard er al, want als hij er al heel lang staat hoeft hij niet meer te wennen, maar als hij er kort staat natuurlijk wel. dat gek doen zal tijdens het rijden niet door het voeren komen, maar gewoon omdat hij nog jong is. nou ja, dat wist je wel aan je profiel te zien.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 18:51

Hoe dringend heb jij die klant nodig? Anders gewoon zeggen dat je apart voert en het niet doen. Als ze met een week zegt: goh, hij is toch een stuk rustiger, dan weet je dat het bij haar tussen de oren zit.
Je riskeert natuurlijk dat ze pissig is en weggaat als ze merkt dat je het wel hebt beloofd en niet doet. Je bent wel in een klap je geloofwaardigheid kwijt.
Je kunt ook gewoon je poot stijfhouden en zeggen dat het helemaal niets uitmaakt. Ze wennen er snel genoeg aan. En dan ook riskeren dat ze kwaad wordt en weggaat.
Het is jouw feestje.

Ik ben persoonlijk niet zo weg van een automatisch voedersysteem. Als een paard niet zo lekker in zijn vel zit en zijn eten niet helemaal opheeft, dan zie je dat niet op tijd, omdat er automatisch wordt gevoerd. Als hij in zijn voederbak heeft gepoept, krijgt hij het eten daar ook bovenop. Ook niet zo fris.

gizmo5
Berichten: 17
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 18:54

alles wordt gecontroleerd tijdens het kuil geven! we kunnen ook instellen als eennpaard een weekje meer of minder te eten moet hebben. dat paard staat hier trouwens nog maar kort.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 18:58

Als hij er nog maar net staat vind ik dat ze het overdrijft en ik zou met haar bespreken dat je het nog even aankijkt.

En dat controleren tijdens de kuil betekent wel dat ze : a) die portie minder krijgen of b) als je beslist toch achteraf nog het paard die portie te geven, dat hij het niet op tijd krijgt.
Het is gewoon heel belangrijk dat paarden verdeelt over de dag eten krijgen, en niet alles in een keer. En vooral: op tijd!
Ik blijf erbij: automatisch voeren is makkelijk voor de pensionhouder, maar niet altijd even goed voor het paard.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:09

nou ik vind automatisch voeren wel goed. precies op tijd en als een paard niet eet wordt het gecontroleerd. als het apparaat goed werkt is het beter vind ik. altijd precies evenveel enzo!