raad nodig.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paradiso

Berichten: 2637
Geregistreerd: 02-06-04

raad nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:42

Hallo allemaal,

Ik heb jullie raad nodig.
Ik heb een tijdje geleden, mijn droompaardje ontmoet, en was helemaal verliefd, helaas werd hij afgekeurd...
Nu ben ik dus druk op zoek naar mijn nieuwe paardje, het vlot echter niet echt.
Ik rij nu ong 8,9 jaar. Rij, schat ik, L niveau dressuur. Wil een leuk vlot paardje om écht de wedstrijdsport in te komen (dressuur).
Nu kom ik het volgende probleem tegen:
Ik zie alleen maar paarden van de 8,9 jaar die natuurlijk al goed dressuur kunnen (Z). En paardjes rond de 4 jaar oud, die netjes aan de teugel stap, draf, galop kunnen maar de rest nog moeten leren.
Nu is mijn vraag aan jullie: wanneer ben je "goed" genoeg om een 4 jarig paard zelf alles te leren?! (natuurlijk wel in combi met een goede instructeur natuurlijk) Maar wann ben je er zelf echt klaar voor, voor zo'n jong onervaren beestje?
Misschien zijn er mensen onder jullie die zelf een 4 jarige hebben gekocht, die nog helemaal groen was, hoe ging dat???

Alvast bedankt voor de raad.

Kus

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:43

Verplaatst naar Vraag maar raak

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:45

Als je alles zelf al kan nartuurlijk, en wete hoe het GOED moet.
Ik denkd at je het met goede les(zoals je al zei) er wle kunt komen, maar het lukt echt niet in 1 uurtje, je moet er vanauit gaa dat je er het komende halfjaar wel mee bezig zult zijn Lachen

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:47

Ik heb zelf een 4 jatige gekocth.. die redelijkg roen was.. ik heb die het eerste jaar zelf gereden toen mijn enkelbanden gescheur en heeft een andere ruiter.. die zelf ook groen was haar naar het z gereden..
Ik denk dat het ligt aan hoe sterk je in je schoenen staat en of je goeie begeleiding hebt.. met goede begeleiding en een consequente hand moet et cker lukken..

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:47

Ik denk dat je klaar bent voor een jong paard als je zelf consequent,gedisciplineerd bent en eerlijk genoeg om naar jezelf en al je fouten te kijken en daar wat mee te doen. Als je al wat ervaring hebt met jonge paarden en eventuele problemen vroeg herkend,of beter nog, kunt voorkomen..Met goede begeleiding moet het zeker lukken..Als het goed is weet je zelf wat je wel en wat je niet kunt,kan ik niet over oordelen Knipoog

Succes!

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:49

kan je niet aan je instructie vragen of hij/zij dat kan inschatten? De ene die 15 jaar rijdt bakt er niks van terwijl iemand die nog maar pas 4 jaar bezig is het wel zou kunnen. Moeilijk om dat zo in te schatten, hangt ook van het te kopen paardje af, is dat een brave of juist een eigenwijze bok. Kortom, vraag het aan je instructie die kent jou het best.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:54

Als je zelf weet hoe het moet, je instructeur goed is en veel gedult hebt. Dan kom je er denk ik wel Lachen .

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:59

ulisse was ook vier toen ik haar kocht. Ik reed toen ong. vijf jaar. Ook ik was op zoek naar een paardje van een jaar of zeven, acht. Ik zocht een braaf, betrouwbaar paard, en zo stond ulisse bekend. ulisse was B-dressuur aangereden en kende een paar sprongetjes. Alles duurt langer als én jijzelf en het paard onervaren zijn. Toch heb ik nooit spijt gehad, heb er veel van geleerd, meer dan als ik een paard had gekocht met meer ervaring. Het is in ieder geval niet opstappen en wegrijden. Maar als het een braaf paard is en je goede begeiding krijgt, is het best te doen.