Dressuurzadel doet raar met springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Dressuurzadel doet raar met springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 14:44

Zaterdag had ik dus springles. Maar ik merkte opeens, dat de achterkant van het zadel een beetje met mij mee veerde. Mijn instructrise zei ook al dat het zadel een beetje raar deed, dus ze singelde 'm aan, en toen sprong ik nog een keer, maar weer ging de achterkant zeg maar mee omhoog.

Normaal heb ik hier nooit last van gehad, en toen ik daarna dressuurmatig verder reed, bleef het zadel aan de achterkant mee omhoog veren. Ik rij Mira nog niet zo lang, en met dressuurzadel springen was voor mij nooit zo'n probleem eigenlijk, het ging tot zaterdag wel goed!

Maar wat kan hier nou de oorzaak van zijn? Ik heb meerdere malen met dit zadel gesprongen, ze heeft geeneens een ander zadel dus ik moet wel! Kan het misschien zijn modat ze een stuk afgevallen is, doordat ze nu meer door mji bereden word, dan voorheen, toen alleen de eigenaresse reed?
En kan dit verder kwaad, en wat kan ik er aan doen!?


ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 20:33

Citaat:
Tip: ga nooit springen met een dressuurzadel.
Punt 1: het is levensgevaarlijk
Punt 2: slecht voor het zadel
Punt 3: het springt vreselijk


Dit vind ik dus niet kloppen, mag jij mij gaan uitleggen waarom het levensgevaarlijk is.
Ten tweede, of het vreselijk springt is ieder zijn eigen mening, want ik vind van niet.

Ik heb net dus weer springles gehad (instructeur vroeg of we meer zin hadden om te springen dan dressuur Tong uitsteken ) Maar mijn instructeur wist wel hoe het kwam. *vorige keer hadden we een invalster*
Het komt waars. doordat Mira een lage schoft heeft, terwijl ik spring schuift het zadel een stukje naar voren, waardoor de achterkant omhoog komt als ik daarna dressuur rijd Tong uitsteken

Niet passen klopt dus in beperkte mate, want dit zadel heeft ze al een poosje, is gloedjenieuw en door een echte kenner te passen gelegd.


ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 20:48

En daarom is het dus levensgevaarlijk >;)

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 22:19

Maar joehoeee... of het fijn of verschrikkelijk springt is toch je eigen mening of niet dan Rolleyes
Ik vind het wel relax springen moet ik zeggen Scheve mond

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 09:30

Ik heb toch al gezegd dat ik weet wat het is? Mira heeft gewoon weinig schoft, en door de afzet en neerkomst (uh hoe heet zoiets Tong uitsteken ) krijgt het zadel soort van klap waardoor het naar voren schuift..

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 11:34

Volgens mn instructeur deed het zadel het al eerder, Kim had niks door Rolleyes
Maar ik ga even kijken of ik voor springen ergens van iemand een vzh zadel kan lenen.. Want dat lijkt mij toch wel beter.. Ook voor Mi's rug

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 13:06

Nee het zadel past al hele poos. Alleen eigenaresse sprong niet, ik nu dus wel. Het zadel schuift alleen een beetje bij het springen. Maar ik ga binnenkort dus even iemand's zadel lenen, kijken of het past!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers