Zijn er ook slechte ervaringen met systeem AdB?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Zijn er ook slechte ervaringen met systeem AdB?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 13:21

Ik lees op Bokt alleen maar mensen waarvan het paard op de manier van Antoine de Bodt getraind is, waarna het paard het daarna weer super is gaan doen.

Toen vroeg ik mij af:

Zijn er ook slechte ervaringen bekend?
Dus: paarden met hoefkatrol die OOK door de AdB manier van trainen niet gered zijn?

Ik wacht met spanning af!

"Tel niet het aantal ademhalingen, maar het aantal keren dat deze stokt"


Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 15:49

Unity schreef:
Volledig offtopic, maar vind het in iedergeval leuk om te horen dat het super gaat met je paard!!


Dank je!!

"Tel niet het aantal ademhalingen, maar het aantal keren dat deze stokt"

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 16:43

Cowgirl"]
Ik neem aan dat je wel iemand bedoelt die daar dan een soort stage heeft gedaan of het paard zelf daar in training hebt gezet..
[/quote]

Ja, dat bedoel ik inderdaad

[quote="Cowgirl"]
Maar ja in feite heb je aan 1 les en 1 week (thuis)training gewoon niet genoeg.
Blessure's hebben gewoon een tijdje nodig om zich te herstellen...
[/quote]

Daar spreek ik niet over, ik heb het puur over paarden die eerst door AdB getraind zijn, en mensen die vervolgens bijv 2x/3x in de week in dit systeem zijn gaan lessen, zo gedurende een maand of 3 (en daarna ook in dit systeem blijven lessen)


[quote="Cowgirl schreef:
Over genezing praat ik zelf nooit, immers het probleem gebied blijft gevoelig en kan dus in mijn ogen bij verkeerde training weer opspelen.


Eens, het zal altijd een aandachtspunt blijven. Maar is het dan niet zo, dat je, naar mate de training vordert je je eens een slechte dag kan permiteren?
Is het dan zo als een AdB hoefkatrol paard één keer niet goed getraind wordt je weer van voren af aan kan beginnen?

AdB zegt er zelf immers bij dat de genezing van een hoefkatroller afhankelijk is van de kunde van de ruiter.
Maar hoe ver gaat dit? Betreft dit alleen het "systeem" kennen, of ook de verdere kunde van de ruiter. We zijn immers niet allemaal Anky?

En wat ziet men nu als het "systeem", betreft dit puur de kunst van het rechtrichten of ook de andere kenmerken van de klassieke rijkunst, verzameling oprichting etc..

"Tel niet het aantal ademhalingen, maar het aantal keren dat deze stokt"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 65 bezoekers