sputylosin hoestpoeder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Kendra

Berichten: 8711
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 07:52

Sputolysin werkt voor de bovenste luchtwegen, ventipulmin meer voor de dieper gelegen delen (longen). Het zijn twee producten van dezelfde fabrikant.
Als ik jou zo hoor heeft je paard een chronisch probleem met zijn luchtwegen (dampig?) en daarvoor zjn deze middelen niet de ultieme oplossing. Ventipulmin en Sputolysin zijn ter bestrijding van (min of meer acute) luchtweginfecties. Ik zou denken aan meer frisse lucht, niet op stro, geen stoffig hooi, Easy breathing van de Paardendrogist en dat soort zaken. Maar misschien doe je dat allemaal al - verder zou ik voor dit soort problemen de oplossing proberen te zoeken in het 'natuurlijke' circuit, omdat je dan vaak minder bijwerkingen hebt.

(Misschien moet je een mod vragen je topic te verplaatsen naar Medisch, krijg je ws. meer reactie)


Kendra

Berichten: 8711
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:28

Je moet dus ook niet alleen naar je 'gewone' DA gaan, maar even wat verder zoeken. Er zijn genoeg dierenklinieken waar ze wel iets verder kijken dan maar weer een pot ventipulmin. Je licht opsteken bij mensen als Margriet Creemers (of hoe heet ze, van Silverlinde, schrijft ook in de Hoefslag), bij de Paardendrogist of gewoon bij een goede homeopatische dierenarts helpt je wellicht ook wat verder.
Op open een nieuw topic onder Medisch - misschien zijn er meer mensen met hetzelfde probleem die andere oplossingen hebben gevonden.
Succes, t lijkt me erg vervelend als je paard het constant benauwd heeft.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers