Bruno Delgrange springzadel, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Bruno Delgrange springzadel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 13:52

Ik ben van plan om een ander springzadel aan te schaffen, maar ik zou graag willen weten of iemand ervaring met dit zadel heeft en hoe het bevalt. Weet ook iemand waar deze zadels verkocht worden in NL? En passen deze zadels ook goed op verschillende paarden? (Ben nl niet van plan om overal een ander zadel voor aan te schaffen Haha! )

umpie
Berichten: 670
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:01

hoi hoi, springzadels bevallen over het algemeen goed. En zijn bij veel ruiters geliefd. Bovendien zitten springzadels over het algemeen niet verkeerd. je kunt hetbeste even rondsnuffelen op www.zadelmarkt.nl en dan bij: springzadels kijken. dara zitten hele mooie bij. EN SPOT GOEDKOOP veel succes!!!!!!!!!

germie

Berichten: 25938
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:28

Het merk wat jij noemt heb ik geen ervaring mee.
Zadelmarkt zadels zou ik niet aanraden, er komen toch behoorlijk wat krachten op een zadel te staan, en het lijkt mij niet lekker als er opeens een beugelriemhaak afbreekt ofzo (zeg niet dat het gebeurt, maar het is mij een keer met een merkloos zadel gebeurd, een dressuurzadel moet trouwens ook veilig zijn). De pasvorm van merkloze zadels laat vaak te wensen over (met een redelijk positieve uitschieter voor Kadet, ik vind ze niet lekker zitten, maar ze laten de rug van veel paarden toch redelijk goed vrij) Ik zou dus zowieso voor een goed B-merk gaan, of een A-merk. JC of Chamberlain zijn leuke B-merken, of ze universeel qua pasvorm zijn weet ik niet. Stubben is dat wel, past op vrij veel paarden. Verder zijn de zadels van Forrestier universeel, ze zitten ook goed, maar het leer is niet slijtvast, het is zacht leer, dus slijt sneller dan Stubben. De zadels van Forrestier zitten wel heel zacht.
Ik ben een echte stubbenfan, heb hier goede ervaringen mee.

Kun je niet diverse merken proberen? En dan de beste uitzoeken? Springzadels kom je verhoudingsgewijs vrij weinig tegen tweedehands.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 16:26

Ik heb een keer ergens op een paard gereden waar een DelGrange zadel op lag, dat was echt een heel fijn zadel. Vandaar ook deze vraag. Maar mocht het zo zijn dat ik er echt niet uit kom dan wordt het gewoon een Stubben Siegfried II, daar heb ik ook wel goede ervaringen mee.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 12:51

Niemand die mij er meer over kan vertellen?