Speciale instructeur/-trice?--> angst overwinnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Speciale instructeur/-trice?--> angst overwinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 11:26

Weet iemand misschien een goede instructeur of instructrice die mensen die bang zijn geworden na een val of iets dergelijks weer goed aan het rijden kunnen krijgen of in ieder geval speciale aandacht besteden hieraan? Een soort van clinic dus voor mensen die niet meer durven, maar wel weer graag willen.
Als je iets weet hoor ik het graag, ik zou er heel erg mee geholpen zijn.

* ik weet niet of dit topic hier hoort*

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:29

Ik weet niet waar je woont maar ik heb een fijne springinstructeur die mij heel goed over mijn angst heeft gekregen.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:35

Ik heb er nog nooit van gehoord dat er clinics bestaan. Zou wel een heel goed idee zijn maar feit blijft dat er ook een heleboel mensen zijn die niet eerlijk voor hun angsten (durven) uitkomen.

Ik denk dat je voor jezelf een goede instructeur moet vinden die je vertrouwt. Vertel die instructeur wat er aan schort en wat je verbeterd wilt hebben. Angst is een emotie en emoties kun je niet zo 1-2-3 veranderen.
Het gaat erom dat jij een instructeur vindt die je blindelings kunt vertrouwen. Deze instructeur kan er een zijn van hoog niveau maar het kan ook bv. je buurvrouw zijn. Als je je angst eenmaal overwonnen hebt, kun je altijd nog een instructeur vinden voor de technische onderdelen.

Heel veel succes ermee.

Enne... blijf er niet teveel mee zitten. Als je een 'angst-aanval' hebt ga je gewoon een dagje niet rijden en als je je juist goed voelt, stap je lekker ontspannen op je paard. Dit heeft tijd nodig. Ga jezelf niet teveel zitten opvreten hierover; het komt vanzelf wel weer goed hoor!

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:57

Verdorie, dan ben je net te laat, de NVVR ( www.nvvr.info ) heeft vorige maand een weekend "angst wordt moed" gehad, wat zeer succesvol bleek. Het zal dan ook zeker herhaald worden, volgend jaar.
Leuth ligt toch bij Nijmegen? Daar weet ik wel iemand, PB even voor meer info.

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 12:23

Chronos schreef:
Ik weet niet waar je woont maar ik heb een fijne springinstructeur die mij heel goed over mijn angst heeft gekregen.


Ik woon vlakbij Nijmegen. Is niet echt heel erg dicht bij Hoevelaken, maar ook weer niet de andere kant van het land Knipoog

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:34

misschien op een goede manege gaan rijden op het braafste paard?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:35

Een advertentie zetten waarin je heel erg duidelijk maakt dat je heel erg bang bent?

Daar zal je dan toch wel wat reactie's op krijgen?

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:10

Zoek een instructeur die je vertrouwt en een superbraaf paard.
Zo'n type dat graag voor zijn ruiter zorgt.

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:14

Kijk eens op www.alona.nl , misschien is dat iets voor je?
Ik heb zelf ook deze instructrice, ze is heel vriendelijk en neemt echt de tijd voor je, en ze heeft zelfs een speciaal programma voor angstige mensen OK dan!

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:26

Barokkie schreef:
Kijk eens op www.alona.nl , misschien is dat iets voor je?
Ik heb zelf ook deze instructrice, ze is heel vriendelijk en neemt echt de tijd voor je, en ze heeft zelfs een speciaal programma voor angstige mensen OK dan!

Heeft Greet je al lid gemaakt van de club, Barokkie? Ook Greet is lid van de NVVR *LOL* Zo niet, dan moet ik haar dus eens ernstig toespreken.....
Maar Greet is op haar manier ook erg goed met bange mensen, al doet ze het op een andere manier dan degene die ik voor ogen heb (al ge-PB-t). Dit is geen kwestie van kwaliteitsverschil, maar van persoonlijkheid.
Het is heel belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij de instrutrice. Ze kan nog zo goed zijn, als je er niet mee door de bocht kunt, heb je er niks aan en met iemand door de bocht kunnen is heeeel persoonlijk. Afstand zou hiervoor eigenlijk geen rol mogen spelen (Roosendaal is niet bij Nijmegen om de hoek Haha! )
Succes.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:28

Ik heb wel wat mensen over angst heen geholpen.............. maar je woont te ver weg!

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 15:00

Ik heb even op de site van Alona gekeken.
Zo te lezen hebben degene die Barokkie mij aanraadt en degene die ikke mij aanraadt een totaal verschillende manier van aanpakken, maar ik zal met allebei eens contact opnemen.
Bedankt dat jullie zo meedenken Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:09

Ik heb goede ervaring met http://www.eenhoorn.org/ of zoek iemand die centred riding lesgeeft. Gewoon naar een manege gaan zou ik niet doen tenzij je priveles kan krijgen van een *echt* begrijpend persoon. Maneges hebben IME toch al gauw een 'niet zeiken maar rijden' instelling.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:27

Af en toe geef ik ook zulke lessen, maar tja die afstand hé.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:44

Is er dan helemaal nergens een instructuer in jouw buurt met geduld?
Waarvan je stiekem toch moet, maar op een langzaam tempo.
Iemand die je complimentjes geeft en trots op je zelf kan laten wezen?
Idd kan een advertentie wel helpen.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 00:00

Sannuh schreef:
Ik heb even op de site van Alona gekeken.
Zo te lezen hebben degene die Barokkie mij aanraadt en degene die ikke mij aanraadt een totaal verschillende manier van aanpakken, maar ik zal met allebei eens contact opnemen.
Bedankt dat jullie zo meedenken Lachen

Yep, zoals er vele wegen naar Rome leiden, zo zijn er verschillende manieren om iemand te helpen. Ik heb beiden aan het werk gezien en ze doen beiden hele goede dingen. Van wie je het meeste kunt leren ligt vooral aan met wie je het prettigste kunt samenwerken.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:13

Marly van Ditzhuyzen (site zie Arwen) geeft workshops voor mensen die bang zijn (geworden). Ik heb jaren bij haar gereden en heb haar hele goede resultaten zien bereiken met mensen en paarden. De site is een beetje verouderd, dus ik zou haar gewoon bellen.
Ze zit in Zutphen.

Succes!

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:10

Ook Marly is bij de NVVR en dus bij mij bekend OK dan! . Ze doet ook goede dingen, heeft goede inzichten en ideeen. ook voor Marly geldt dat als je met haar kunt werken, je heel veel van haar kunt leren.
Ik heb echter het idee dat Sannuh iets zoekt dicht bij huis. Op zich is het heel prettig als dat mogelijk is, omdat angst overwinnen een kwestie van een lange adem is; dat doe je niet 'even' in een weekend-clinic.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:35