Verkopen of niet verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Verkopen of niet verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 21:21

Ik zit een beetje in de rats.
op dit moment heb ik 2 paarden, Iowa en Xantippe. Met Iowa rijd ik nog steeds zoveel ik kan en Xantippe wordt in april 3 jaar.
Zij moet eind zomer ingereden worden.
Iowa heb ik al 4 jaar. Ze is mijn grootste vriendin en we hebben al heel wat meegemaakt.
Ik heb altijd wedstrijden gereden en natuurlijk ook heel veel buiten.
Nadat ik 2 jaar geleden verhuisd ben naar Schagerbrug, is het buiten rijden en rijden zelf achteruit gegaan. Ik moet ver reizen om naar school te komen en ben daarom veel tijd kwijt.
Ik kon dat voorheen altijd wel oplossen, maar sinds ik op Hogeschool zit gaat mijn tijd tergend hard acheruit.
Ik hebz elfs een bijrijdster moeten nemen omdat ik Iowa niet meer alleen kon doen, wat eigenlijk tegen mijn principes is. Ik wilde Iowa nooit delen en alleen zelf haar rijden. Maar dat lukte echt niet meer.
Nu ga ik nog een ajar studeren en van de zomer stage lopen op Schiphol, waardoor me tijd weer minder wordt.
Ook word ik 18 in september en mag ik dus ook niet meer met haar bij de pony's rijden, op zich kan ik dan wel bij paarden.. maar ik kan nooit echt voluit gaan met haar.
En ik heb geen plezier meer in t dressuur rijden, ik MOET alleen maar dressuur rijden omdat buiten rijden hier heel erg slecht gaat. Je kan alleen maar langs de weg, waar al t trekker-en vracht verkeer over heen gaat. Dus dat plezier ben ik ook al kwijt. Dan zou ik dus aldoor met de trailer naar t bos moeten met me vader, die ook al weinig tijd heeft.
Ik denk er aan om haar te verkopen, wat voor mij beter maar vooral misschien wel voor haar.
Ze heeft zoveel mogelijkheden en ambities. het is een fantastische pony die altijd vrolijk, lief, looplustig en gewillig is. Je kan alles met er.
En om haar nou alleen voor recreatie te gebruiken, voor enkele dagen in de week vind ik zonde.
Maar zij is het enigste wat ik nog heb, ook qua afleiding!
Wat is nou het verstandigste? Verkopen naar een jonge ruiter die met haar een mooie toekomst tegemoet gaat?
Of houden en voor recreatie houden en proberen om haar een mooi leven te geven?
Het is een lang verhaal, maar dit is wel een van de moeilijkste beslissingen uit mijn leven tot nu toe.
Ze is echt alles voor me! Ik was van plan om haar bij me te houden totdat ze dood zou gaan. Maar dat is niet haalbaar, want ik krijg steeds minder tijd en dat kan ik haar niet aan doen. Of wel??? Verdrietig

Wie heeft er raad

Groetjes
een radeloze Linda

PS: Xantippe wil ik sowieso verkopen als ik haar ingereden heb, denk ik. Want voor haar heb ik echt geen tijd. En de oplossing om haar weg te doen en Iowa alleen te laten staan kan niet... want Iowa kan niet alleen.
Anders was het natuurlijk heel makkelijk geweest en haar te kunnen houden.
maar ze kan niet alleen, nog een probleem.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 21:24

misschien xantippe weg en er een shet ofzo bij nemen? die hoef je in ieder geval niet te rijden...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 21:28

Kun je Iowa niet verhuren aan een jonge ruiter? Dat ze wel van jou blijft, maar ergens anders komt te staan en dat je daar dan een X bedrag per maand voor krijgt. Wel een goed contract op stellen etc., ook voor als ze kreupel wordt ofzo.
Dan ben je van de zorg af, kan iemand anders er veel plezier van hebben, maar ben je haar toch niet kwijt en kan ze later als je meer tijd hebt weer terugkomen.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 22:22

Wil je bijrijdster niet meer met Iowa rijden? Als je goede afspraken maakt over wanneer jij wil/kan rijden, dan zou dat toch moeten kunnen. Misschien krijg je dan ook weer meer lol in het dressuur rijden, en je hebt toch je ontspanning tussendoor met je paardje. Als je dan later weer meer tijd hebt kun je weer vaker rijden, heb je misschien ook meer mogelijkheden om zelf met haar weg te gaan met auto en trailer.

En je zou voor het gezelschap idd een shetje ofzo er bij kunnen nemen. Succes met je keuze!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 22:22

Wil je bijrijdster niet meer met Iowa rijden? Als je goede afspraken maakt over wanneer jij wil/kan rijden, dan zou dat toch moeten kunnen. Misschien krijg je dan ook weer meer lol in het dressuur rijden, en je hebt toch je ontspanning tussendoor met je paardje. Als je dan later weer meer tijd hebt kun je weer vaker rijden, heb je misschien ook meer mogelijkheden om zelf met haar weg te gaan met auto en trailer.

En je zou voor het gezelschap idd een shetje ofzo er bij kunnen nemen. Succes met je keuze!

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 22:39

Verhuren is misschien ook wel een optie. Heb ik aan gedacht, maar ik zou haar dan wel graag of bij mij op stal willen hebben of dicht in de buurt.
maar daar zou ik ook eens achteraan moeten gaan.

En een shet erbij, ja dat kan ik wel doen, maar is niet echt lekker voor dat beessie. Want Iowa staat altijd binnen, en overdag een paar uur buiten. En een shet moet toch eigenlijk dag en nacht buiten staan?
Dat was dus ook geen optie.. jammer genoeg.

En mijn bijrijdster kan niet zoveel dagen meer en eigelijk, elke keer als zij in de bak heeft gereden dan ben ik nergens meer in de bak.
We rijden erg verschillend en Iowa is gevoelig op andere hulpen, dus dan moet ik haar altijd weer omschakelen en daar komen veel frustraties aan te pas. jammer genoeg.
Maar ik moet met haar ook even goed praten, misschien wil ze eventueel wel meer rijden.
Want ik wil haar het liefste niet kwijt en zou op zo'n manier wel later meer tijd voor haar kunnen hebben..

pfff.. dit is echt moeilijk

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 22:40

Belangrijk is om te weten of je weiland hebt... En of je over 4 jaar nog steeds verder wil met je pony! Wil je haar houden, dan is het echt geen ramp om een tijd wat minder met je pony te doen. Een leuke bijrijdster die haar beweging en aandacht geeft, jij op je vrije momenten en in vakanties (ook op HBO heb je door de week toch wel een keer een dag of middag vrij?!) En als er geen druk meer op je ligt om elke keer te trainen krijg je vanzelf meer plezier! Ik zelf ben nu aan het werk. 4 dagen in de week voor de las. Het is heel druk maar vraagt veel tijd. Ook ik heb laatst een periode van een paar weken gehad dat ik gen zin meer had en hem een tijdje heb laten stan (hij kom wel in de paddock overdag) Een verzorgster rijdt hem 2 dagen, maar ik merkte wel dat hij wat stijf werd. Tja, dan duurt het weer even voor ik hem los heb, maar door aan jezelf toe te geven wanneer je te moe bent, zorg je dat je er sneller weer bovenop bent en er weer plezier in hebt. Je pony is net zo gelukkig met een paar dagen weidegang (liefst wel met gezelschap, maar dat kan ook een shetje zijn zoals al gezegd) En een keertje poetsen kost echt niet veel tijd als je pony aan huis staat en jij nog thuis woont.
Kijk naar wat jij in de toekomst wil met deze pony!
Sterkte

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-02 21:42

Ik heb een grote bak waar ze de of de ochtend of de hele middag buiten kunnen.
Je hebt zeker gelijk joyce, met nadenken over wat ik wil met haar.
Ik wil haar graag bij me houden, zodat ze een leuke toekomst krijgt.
En ik denk dat ik het fanatieke dressuur rijden ga laten afglijden, gewoon lekke wat studderen en voor der rest buiten rijden.
Op 21 juli ga ik mijn laatste concours rijden.. Ik ga kijken hoe lang ik t aan kan met haar..
En mijn bijrijdster vragen of ze meer wil rijden, een dag meer ofzo.
Maar ik wil haar helemaal neit kwijt, dus ik ga naar een goede oplossing zoeken.
Ben blij dat ik een eigen situatie heb gelezen, want daardoor krijg je weer hoop en zin.
En mijn zin zal vast straks wel weer meer worden, als ik het wat rustiger krijg.
Weg gaat ze denk ik niet!! Ik wil haar niet eens kwijt.
Maar bedankt iig voor jullie adviezen!!!

groetjes Linda