hoe kan ik mijn paardje beter leren kennen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leonie1988

Berichten: 1335
Geregistreerd: 30-05-04

hoe kan ik mijn paardje beter leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 16:26

ik krijg per september een haflinger... ze heet nicky en is harstikke lief (logisch) maar ik vroeg me af wat ik, behalve poetsen enzo, nog meer met haar kan doen... om haar beter te leren kennen en zodat ze me vertrouwd.... hebben jullie misschien wat advies? dingetjes die ik met haar kan doen.. alvast bedankt!!

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:31

Veel lekker voeren Tong uitsteken
Neeh, gewoon lekker wandelen, met haar gaan grazen, poetsen, wassen knuffelen, afspoelen verzin maar wat, meestal vinden ze het allemaal wel leuk

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:53

Wat ook leuk is, zijn werken aan de hand. Stappen, draven, halthouden, om je heen draaien, alles wat je eigenlijk maar kunt bedenken wat je aan de hand kunt doen. Leer je het paard goed kennen en omgekeerd.

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:01

Met hem spelen in de bak is ook leuk! Daag hem eens ff flink uit en laat m ff lekker rennen op allebei de kanten! Daarna kun je bv in de bak gaan zitten/staan en als hij dan naar je toe komt, of je heel erg in de gaten houd, weet je zeker dat je contact hebt! Succes ermee!

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:20

Ik heb mijn verzorgpaardje nu 4 weken. Hij herkent me al als ik het land op kom. Hij begint dan te hinniken. Ik ben gewoon begonnen met de dingen die voor hem normaal zijn. Poetsen, Longeren en dan weer terug het land op. Als hij iets goed doet een beloning (is 3 jaar en kent nog niet veel) Verder gewoon lekker knuffelen en een beetje proberen. Kijk of hoe hij reageert op je als je hem aanraakt, of ie een voetje geeft noem maar op. Je moet er eigenlijk een soort spelletje van maken.

Succes er mee.

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:23

Haaa Leonie!
Als eerste : Heel veel plezier met Nicky!! Haha!

Probeer lekker veel te poetsen, longeren, mss vrijheidsdressuur,
en lekker een keer zonder zadel hoofdstel en alles erop stappen Lachen
Succes Meid !

leonie1988

Berichten: 1335
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 12:11

bedankt iedereen! het paardje herkent me wel al... gelukkig en de tips kan ik zeker weten wel gebruiken! ik hou jullie op de hoogte Tong uitsteken

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:40

leonie1988 schreef:
bedankt iedereen! het paardje herkent me wel al... gelukkig en de tips kan ik zeker weten wel gebruiken! ik hou jullie op de hoogte Tong uitsteken


Met foto's?! Tong uitsteken

leonie1988

Berichten: 1335
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 12:48

ja, wat dacht jij dan? ik zal er donderdag een paar maken, met het nieuwe dekje wat ik zometeen ga ophalen! lila!!!! Tong uitsteken

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:48

Je moet proberen zo veel mogelijk tijd met haar door te brengen!
Niet alleen rijden en zo maar ook dingen er naast, je moet ook meteen in sep. duidelijk zijn met de dingen die ze wel van je mag en welke niet....
Dan weten jullie beide waar jullie aan toe zijn.

Groetjes

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:49

Lekker veel spelen, veel afwisseling in werk, lekker veel knuffelen.
Eens in de zoveel tijd iets doen wat zij leuk vind enz.

Succes!

leonie1988

Berichten: 1335
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 12:51

heel erg bedankt, heb ik er weer wat tips bij ik dacht aan buiten met haar stappen, gewoon ernaast enzo... en natuurlijk zonder zadel en hoofdstel een keertje erop, kijken of ze voorzichtig is *LOL* maar ze loopt me al achterna in de wei, en ik mag gewoon in de wei gaan zitten, dan blijft ze de hele tijd bij me staan... zo lief OK dan!