vragen voor mannen van de man

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leonardus

Berichten: 95
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Heusden

vragen voor mannen van de man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 21:47

Hallo,

Ik ben leo en rijdt nog niet zolang paard.Ik vroeg mij een aantal dingen af.
Gaan mannen anders om met paarden want ik heb het idee dat vrouwen meer kletsen tegen paarden , hoe lang rijden jullie al op wat voor leeftijd zijn jullie begonnen en op wat voor niveau rijden jullie.En de laatste vraag hebben jullie nog een tip voormij in de galop *LOL*

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:58

Ik ben een vrouw, maar reageer toch even Tong uitsteken
Volgens mij is het indd zo dat vrouwen meer kletsen dan mannen. Mannen zijn over het algemeen ook minder van ''zielig voor het paard'' en dat soort dingen..
Wat is je probleem met de galop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:09

Amethyst schreef:
Wat is je probleem met de galop?


wat denk je Schijnheilig Haha! lijkt me ind ook geen pretje om als man zijnde paard te rijden vooral niet in galop... Haha! Bloos

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:16

Debo schreef:
wat denk je Schijnheilig Haha! lijkt me ind ook geen pretje om als man zijnde paard te rijden vooral niet in galop... Haha! Bloos

Tjongejonge... nu snap ik hem Bloos! Bloos
Hmm.. dat lijkt me indd niet zo fijn Schijnheilig

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:16

nouw. ik rij nu ong 5 jaar. heb een eigen paard. rij M maar heb nu een nieuw paard. en ga deze verlopig niet starten. ik ga nl een jaar intern bij marie jose en dat vind ik dat al intenziev genoeg. ga na dat jaar naar deurne toe Lachen


wat betrefd je galop. en wat denk je van draf doorzitten.

ga op je ( slordig gezegd) kont zitten . niet op je kruis. zit stabiel me met de bewegingen me van het paard. mijn paard heeft heel veel beweging en veel schuwing. en ik heb nergens last van. dus werk aan je zit en doe veel evenwichts oefeningen. zonder beugels etc. als je dan niet goed gaat zitten kom je er flink beroerd vanaf.

hoe

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:18

Amethyst schreef:
Tjongejonge... nu snap ik hem Bloos! Bloos
Hmm.. dat lijkt me indd niet zo fijn Schijnheilig


wat is dit onzin. als goede dressuur rijter kan je stabiel zitten en vang je de bewegingen op. waardoor je nergens last van hebt !!!!

leonardus

Berichten: 95
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 22:20

okee maar ik heb een lerares die mij nog geen evenwichtsoefeningen (zitles) wil geven omdat ze mij nog niet stevig genoeg in de draf vind (ik zit nog te gespannen vind ze, en ze zegt dat zitlessen dan geen zin hebben) mijn vriendin (ja je wordt gek van die vrouwen) vind het wel een goed idee om zit oefeningen te doen. wat vind jij bluehunter?

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:20

der bestaan mannen-zadels Schijnheilig

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:29

ik vind dit heel belangerijk. dit is voor al in het begin heel erg belangerijk. en wat de spanneng in de draf betrefd. houd je teugels even op een knoop, en draai het je schouders naar achteren hierdoor ga je ook ( ga ik weer ) meer op je kont zitten. met je armen wijd draaien als een vliegtuig etc.

ged stabiel zitten is gewoon erg belangerijk. als je onstabiel en gespanne zit kan dit je pard zeer belemeren in het lopen en kan er zelfs onregelmatig tot kreupel van gaan lopen.

hoe moeilijk het ook is die zit en stabiliteits oefeningen zijn echt het belangerijkst.

iik doe het nog wel eens. als ik op een paard van een ander rijd. die een erg stijve ( holle kant heeft) iedere ruter heeft iets de neiging om iets naar de holle kant te leunen. ik dus ook ( ben geen anky of zo) dan doe ik mijn beugels uit. en zoek weer de juiste stabilitiet terug, zo dat ik het paard beter kan ondersteunen en. dus beter te trainen . snap je?


en als er bokkers het er niet met me eens zijn wil ik dat ook wel graag horen

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:31

de sevig heid ( stabilitiet komt vanzelf als je stabiel bent ( in evenwicht. als jij een bent met het paard en dusmet de bewegingen me zit. is het ook veel makkelijker om stevig te zitten.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:34

Mijn vriend had altijd hetzelfde 'probleem', op een westernzadel had hij dit niet, binenkort gaat hij op Sikiley (ijslander) rijden en ik denk dat hij met een IJslands zadel er ook geen last van zal hebben.
Maar ik denk dat eenander zadel voor jou geen optie is, of heb je een eigen paard en zadel? Als de boom erg hoog is (voorkant van het zadel) dan rijdt dat inderdaad erg lastig...
Misschien meer proberen achterin het zadel te blijven en meer te ontspannen in de galop?
Ik heb trouwens het rijden zonder zadel geleerd, dan krijg je ook een erg stevige zit.
Wat leuk dat je paardrijden hebt opgepakt!
En trouwens, mijn vriend kwebbelt heel wat af tegen Amber en is nog veel te zacht voor haar in de omgang Knipoog Hij is ook net begonnen (hij was destijds 23), echt heel leuk om je hobby te 'delen'!!

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:42

en mis een ide een instrukteur nemen ipv instruktrise

leonardus

Berichten: 95
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 09:05

bluehunter schreef:
en mis een ide een instrukteur nemen ipv instruktrise

Lachen Lachen Lachen Lachen

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 09:09

Amethyst schreef:
Ik ben een vrouw, maar reageer toch even Tong uitsteken
Volgens mij is het indd zo dat vrouwen meer kletsen dan mannen. Mannen zijn over het algemeen ook minder van ''zielig voor het paard'' en dat soort dingen..
Wat is je probleem met de galop?

Mijn vriend vindt alles zielig, zweep is pure paardenmishandeling, streng optreden tegen je knol is ook zielig Haha! Haha! Haha! . Ik had mijn katten heel goed afgericht, maar nu bedelen ze ineens onder het eten, goh hoe kan dat nou..... Schijnheilig . Mijn vriend rijdt geen paard, en dat houden we zo, anders wordt het zo'n ruiter waar het paard van bepaald waar ze heen gaan. *LOL*

Zorgzaam
Berichten: 193
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:50

bluehunter schreef:
nouw. ik rij nu ong 5 jaar. heb een eigen paard. rij M maar heb nu een nieuw paard. en ga deze verlopig niet starten. ik ga nl een jaar intern bij marie jose en dat vind ik dat al intenziev genoeg. ga na dat jaar naar deurne toe Lachen


Bluehunter, volgens mij is dit een typefout :P