Rare Westfriese gewoonte ??!?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Rare Westfriese gewoonte ??!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 11:29

Gister kwam de dierenarts om alles te enten, tandjes te checken etc.
Toen ze aankwam was mijn landgenootje aan het uitmesten, en de eerste opmerking die ze maakte was: 'Wat is dat toch voor een rare Westfriese gewoonte om de mest uit het weiland te scheppen'.
Ik stond echt Verward ik weet niet beter, ik doe het altijd zo en iedereen doet het (duhh we wonen in Westfriesland). Dus ik nog heel intelligent 'waar doen ze dat niet dan'.
Dierenarts: 'Oooh wij deden dat nooit, hooguit uit elkaar scheppen met een hark of het weiland slepen, maar uitmesten ik had wel wat beters te doen'. Ze gaf wel toe dat het uitmesten voor wormbesmettingen beter was, maar ze bleef erbij dat ze het vreemd vind...

Zij komt zelf uit Brabant, is het nou echt zo vreemd dat wij het weiland uitmesten of is zij gewoon een beetje vreemd???
En als wij vreemd zijn, wordt het weiland dan geen enorme bende als je het niet uitmest en hoe doe je dat dan precies (ik zie het helemaal zitten niet meer mesten, ik heb het druk zat, maar het moet wel een beetje toonbaar blijven)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 11:07

hmmz ligt dus niet aan ons (dacht ik al, maar ja, zij heeft zowel in Brabant (omg. Eindhoven) gewoond én in Friesland, dus ja als ze het dan een rare Westfriese gewoonte noemt ga ik toch wel denken dat het aan ons ligt, niet dus Lachen
Overigens mesten wij dus ook gewoon het land uit, we hebben een halve hectare voor mini's.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 bezoekers