Hoeveel betekenis hecht je aan een afstamming

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:23

niet het allerbelangrijkst, maar wel belangrijk.
we willen later een veulentje fokken en dan is het toch wel fijn dat ze een goede afstamming heeft.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 10:19

Fitzroy schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe de mensen die geen waarde hechten aan een papier maar wel een nieuw paard willen hun selectie dan maken. Ik neem aan dat je niet ieder paard af gaat in den lande Knipoog


Tot nu toe ben ik gewoon gaan kijken wat er te koop stond en heb daarbij idd nog nooit geselecteerd op afstamming.
Wel op het door de verkoper aangegeven gebruiksdoel ,verder had ik altijd wel bepaalde eisen paard moet maat hebben en me uiterlijk aanspreken naar aanleiding daarvan ga ik dat lijstje met paarden af en dat kan zeker door heel nederland zijn.
In de paarden die ik heb gehad is dan ook zeker geen lijn te ondekken wat betreft afstamming kleur en type.
Het gaat van een imposante grote vos (1.83) door naar een bloederige donkerbruine van 1.73. om vervolgens weer thuis te komen met een grote schimmel van 1.80 ook wat betreft afstamming gaat het zo heb habicht x huzaar,karaat x ? ,daarna een pion en vervolgens een calimero x legaat,expert x pygmalion en kan niet zeggen dat er een afstamming tussenzit waar ik weer voor zou gaan waren gewoon stuk voor stuk fijne paarden met elk hun eigen karakter. Momenteel heb ik een merrie van frulhingxmarinier en ook bij haar ben ik weer gaan kijken omdat ze me aanstond.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik dus voor de hobby mijn paard heb en het leuk vind om er een wedstrijdje mee te rijden maar niet ga kijken hoeveel zou het paard me weer opleveren als ik het verkoop.

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:17

gijsenkim schreef:
helemaal niks........... een paard spreekt me aan of spreekt me niet aan..... Als het daarnaast nog een mooi papier heeft is dat meegenomen, maar ik zal nooit een paard kopen op papier



Helemaal mee eens. Ik weet van Remi helemaal niks. Ik was gewoon verliefd op zijn mooie ogen met lange wimpers Lovers (zucht)
En op zijn gangen. Ik zocht een recreatiepaardje en dat heb ik helemaal gevonden in de mijne.....

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:05

Als ik op zoek ben naar een paard, ga ik toch eerst af op bepaalde bloedlijnen, als de rest van het papier mij ook nog aanstaat, dan moet het paard zelf natuurlijk wel in de smaak vallen.
Als ik toevallig tegen een leuk paard aanloop, dan moet het papier mij ook nog aanstaan, maar niet alleen de ouders, maar ook de predikaten in de bloedlijn.