geen transportbeschermers => bandages ook goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

geen transportbeschermers => bandages ook goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 21:25

hoihoi!
ik ga zondag met mn paardje weg met de trailer, maar nou vroeg ik me af, of ik in plaats van transportbeschermers(die heb ik nl niet) ook bandages om kan doen.. dus gewoon wat verder naar beneden rollen?
en anders peesbeschermers? wat is beter? of helemaal niets?
alvast bedankt

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:31

Als wij op wedstrijd gaan, doen we ons paard altijd vooraan bandages om zonder de onderlappen om te plooien, dus zodat ze boven een deel over de voorknie komen en onder ook tot ongeveer aan de kroonrand.

Achteraan heb je dan 2 onderlappen nodig voor elk been, zodat je onderaan kan inpakken, maar ook een deel hebt dat over de sprong komt, zodat die ook beschermd is.

Dit werkt prima, is alleen een heel geknoei om het aan te krijgen, misschien op voorhand eens oefenen?
Enneuhm, wij (grooms) wachten eigenlijk vol ongeduld op de moment dat de eigenaar eens echte transportbeschermers koopt... ZOOOO veel handiger !!!

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:32

Ik denk dat je 't beste onderlappen met bandages kunt gebruiken, deze gaan inderdaad wat verder naar beneden. Peeskappen lijkt me niet zo goed, deze zitten best strak en kan afknellen ( zorgt voor witte strepen op benen!!) Succes!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:10

bandages zijn zelfs beter!!!wel grote onderlappen gebruiken, bandages blijven veel beter zitte. en beschermen beter
eventueel kan je best peeskappen gebruiken hoor als het voor een klein stukje is maakt dat niet uit

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:17

Ja, doe maar lekker bandages om, dat gaat prima, zoals je hierboven kunt lezen. Transportbeschermers kunnen wel eens losgaan of afzakken, ze passen niet altijd goed. Peesbeschermers zijn wat minder geschikt,ze zijn niet lang genoeg.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:24

En zien dat je je bandages net vast genoeg zet... Die dingen kunnen nl. ook afzakken Knipoog (en niet te vast, of ze gaan knellen)

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 10:50

oke bedankt OK dan!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 11:10

CocoChanel schreef:
Peeskappen lijkt me niet zo goed, deze zitten best strak en kan afknellen ( zorgt voor witte strepen op benen!!)


Dat is natuurlijk alleen maar bij veel te strak aangetrokken peesbeschermers en bij peesbeschermers die niet goed passen. Verder zijn ze zoals al gezegd gewoon te kort om als transportbeschermer te dienen.

Bandages gaat in ieder geval goed. Er zijn best veel paard die echte transportbeschermers absoluut niet fijn vinden. Ik ken meerdere paarden die er alles aan doen ze zelf uit te krijgen of er alleen maar heel raar mee kunnen lopen. Bandages zijn dan wel zo makkelijk...