Trailerangst voor één bepaalde trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Trailerangst voor één bepaalde trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:51

Mijn pony loopt elke trailer in, maar die van mij niet. De trailer van mijn moeder's kennis loopt ie zo in, de trailer van een vriendin van mij loopt ie zo in maar de mijne in lopen, nee hoor. Ik weet niet wat ie heeft tegen mijn trailer, maar op de een of andere manier is ie er gewoon 'bang' van. Niks helpt, zelfs biks waar ie normaal een moord voor doet helpt niet. Vanochtend ben ik ff op hem gaan zitten en probeerde (tevergeefs helaas) hem er in te rijden, maar dan zet ie twee stappen op de laadklep en dan stopt ie er gewoon mee, springt ie er af. Ik zit echt met mijn handen in mijn haar, aangezien hij volgende week donderdag wel vervoerd moet worden naar zijn vakantieadres omdat ik zelf een week op vakantie ga.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:55

Ga eens heel objectief kijken wat voor verschillen er tussen de trailer zijn. Misschien issie ergens bang voor wat je makkelijk kan oplossen.

Als het mij zou overkomen met banish, zou ik er eigenlijk wel zeker vanuit kunnen gaan dat hij me in de maling neemt en dan helpt een beetje strenger aanpakken altijd het best. Dus niet slaan oid, want daar maak je het alleen maar erger mee, maar gewoon wat fermer doorzetten en een keertje zeggen dat hij zich niet zo aan moet stellen.
Longeerlijn erachter voor wat meer controle hielp bij mij in het begin ook heel goed. Enne....GEDULD!!! Zet hem maar op de loopplank en wacht tot hij erin loopt. Dan snapt hij ook dat je niet zomaar opgeeft en dat het makkelijker is om even erin te lopen. JIJ geeft niet op. HIJ misschien wel op die manier!
Succes!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:06

Mijn paard is bang voor élke trailer! Nagelbijten / Gniffelen

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:06

Mijn paard wil ook niet in 1 bepaalde trailer, de trailer van mijn zusje. Komt denk ik omdat er een voerbak in zit. Ik krijg hem in alle trailers behalve in die ene. Wij zijn ook nog steeds aan het oefenen dat het niet eng is.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:08

Omar wilde niet in trailers, maar trailers die wit waren van binnen daar kreeg je 'm écht niet in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:15

We hebben net weer ff geoefend, en hij staat nu al met beide voorbenen op de laadklep, er zit dus vooruitgang in. Een longeerlijn achter zijn kont hadden we ook al geprobeerd, maar daar wordt ie echt helemaal panisch van en pleurt ie mij eraf (ik probeer hem er in te rijden want als ik naast hem loop zet ie al helemaal geen voet op de laadklep).

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:38

Yaar schreef:
We hebben net weer ff geoefend, en hij staat nu al met beide voorbenen op de laadklep, er zit dus vooruitgang in. Een longeerlijn achter zijn kont hadden we ook al geprobeerd, maar daar wordt ie echt helemaal panisch van en pleurt ie mij eraf (ik probeer hem er in te rijden want als ik naast hem loop zet ie al helemaal geen voet op de laadklep).


Lijkr me niet echt veilig. Als hij er plotseling wél ingaat en hij schrikt dán nog een keer, heb je brokken.
Niet zo slimme manier naar mijn mening Verward

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:42

Ik heb vaak meegemaakt dat paarden trailers die donker van binnen zijn enger vinden dan trailers die licht van binnen zijn.
Doordat ze donker zijn lijkt de ruimte kleiner, als het ook nog eens een kleine trailer is ( 1paards bv ) is het helemaal een groot eng paard-etend monster Haha!

Dus kijk idd eens even wat de verschillen zijn, zijn die andere trailers groter,lichter,stabieler ? Heeft je paard iets gehad met deze trailer ?

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:52

Yaar schreef:
ik probeer hem er in te rijden want als ik naast hem loop zet ie al helemaal geen voet op de laadklep.

Doodgevaarlijk

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:55

Lichte trailer lopen ze idd makkelijker in. Een voordeurtje open helpt meestal ook wel.

Als hij hier is wil ik het ook wel een keer met hem proberen hoor. Ik heb nog een muts staan die het liever niet doet. Die loopt er nu gelukkig wel aardig netjes in.

Roos heb ik er dus in gekregen door een longeerlijn aan het halster te doen. Haar op de klep te parkeren en zelf met een emmer biks binnen te gaan zitten. Niet rekken, niet duwen maar alleen maar wachten...... Ze komen vanzelf hoor. Ik heb, omdat hij andere trailers wel in gaat, ook het idee dat hij je in de maling neemt.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:02

Het paard van m'n vriendin had een voorkeur voor Böckmann trailers Verward

=^.,.^=

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:55

ik hbe van de week voor het eerst weer geprobeerd mijn pony de trailer in te krijgen.. ze vertikte het Scheve mond heb toen een longeerlijn erachter gehad, en longeerzweep erbij (gewoon dreigen niet slaan) maar ze sprong er steeds naast... uiteindelijk kwam ze er met een beetje biks wel in
het hielp ook om het deurtje aan de voorkant van de trailer open te doen... daar hebben we toen een andere pony met zn hoofd voorgezet Haha!
toen wou ze wel.. misschien een idee?
btw, je pony de trailer in rijden lijkt me heel gevaarlijk Scheve mond hij zou maar ineenkeer de trailer in vliegen... jij past dan niet onder het plafond door Scheve mond blijf je straks hangen aan die rand... lijkt me heel pijnlijk..
of hij begint te steigeren als ie er eenmaal instaat met jou erop... pff lijkt me niet echt lekker om met je kop tegen het dak aan te knallen dan Scheve mond
lijkt me eigenlijk ook dat je pony meer vertrouwen heeft, als je voor hem uitloopt.. dus jij eerst de trailer in, dan ziet ie dat het niet eng is..
maar dat is je eigen keus natuurlijk Knipoog
succes ermee

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:47

(heb niet heel het topic gelezen)
maar het zou kunnen zijn dat je paardje bang is voor donkere ruimtes...
mischien dat jou trailer donkerder is... of dat bij een andere trailer het duurtje aan de voorkant altijd open word gezet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:21

Voordeurtje staat al open, maar het helpt niet. Tja, ik weet ook wel dat hem er in rijden niet de veiligste manier is maar anders krijg ik hem er dus helemaal niet in Scheve mond. Ben al blij dat ie zijn 2 voorbenen op de laadklep zet.

emmakke
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:45

het beste is ,dat als hij op de laadklep staat,beloont en er terug afhaalt,zo leert je pony dat hij niet gedwongen wordt.je begint terug op de grond en gaat altijd een stukje verder tot je in de trailer zelf staat.

emmakke
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:50

of,je zet 1stoel langs de linkerkant van de trailer,2meters ervandaan en je pony moet daardoor lopen,je zet de stoel altijd dichter totdat de stoel bijna tegen de laadklep staat,zo zal je pony wel even op de laadklep stappen,dan beloon je hem,dat doe je ook langs de rechterkant,zo kan hij/zij gewend raken aan jou trailer

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:51

emmakke schreef:
of,je zet 1stoel langs de linkerkant van de trailer,2meters ervandaan en je pony moet daardoor lopen,je zet de stoel altijd dichter totdat de stoel bijna tegen de laadklep staat,zo zal je pony wel even op de laadklep stappen,dan beloon je hem,dat doe je ook langs de rechterkant,zo kan hij/zij gewend raken aan jou trailer


best wel goed idee OK dan! moet k zelf es proberen Tong uitsteken

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:14

heeft ie er al ooit ns opgestaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:07

eponaschatje schreef:
heeft ie er al ooit ns opgestaan?

Jup, ook na een heel gevecht. Maar vandaag is ie er met een 'spoor' van brokjes 3x opgelopen, dus het gaat godzijdank de goede kant op OK dan!.