Hoeveel betekenis hecht je aan een afstamming

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:40

Aangezien ik een merrie heb gekocht destijds vondt ik de afstamming wel degelijk belangrijk ivm evt foktechnisch aspect in de toekomst. Verder zegt de afstamming toch ook wel iets over het type en de bruikbaarheid van het dier.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:15

Gitta schreef:
Dat is dus het punt wat ik bedoel idd als je ermee wil fokken kan ik me voorstellen dat je daarna kijkt maar ik merk dat het vaak zo zwart wit wordt bekeken.
Voorbeeld ik zie een paardje staan en dat staat me aan ik rij het dier en heb daar een goed gevoel bij dus koop ik het paard aan omdat hij in mijn ogen geschikt is . daarna kijk ik pas op het papier bij wijze van spreken.
Vaak wordt er hier gevraagd ik heb een dit maal dit gezien en dan komen gelijk de vooroordelen los voordat er ook maar naar het dier is gekeken.
terwijl het mischien in de praktijk voor degene wel een heel geschikt paardje zou kunnen zijn.


Nee je begrijpt me verkeerd, ik koop een paard in eerste instantie als gebruiksdier, WAT voor papier daar dan achter zit dat boeit me niet, ik ga niet voor een bepaalde afstamming ofzo, ik koop gewoon wat ik leuk vind en wat klikt.
Echter mocht het paard niet meer geschikt zijn voor de arbeid ivm een blessure dan wil ik er misschien tzt een veulentje uit fokken en dan is het toch handig om te weten wat voor afstamming erachter zit ivm inteelt voorkomen enzo....
Verder is het gewoon leuk om te weten of een bepaalde hengst iets doorvererft, zeker bij de fjorden omdat dit een klein wereldje is, je ziet dus snel of een hengst iets doorgeeft of niet, of juist een merrie....

Helaas wordt er idd al te vaak beoordeeld op papier zonder het dier in het echt gezien te hebben....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, belle_boef, DeGelukkige4, rocky_1995 en 12 bezoekers