Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
vannie schreef:voor een trailer moet je altijd e hebben want trailers zijn zwaarder dan 750 kg
Pipo schreef:Volgens mij weten ze zelfs bij de Politie niet precies hoe het zit, bij iedere agent krijg je een ander antwoord.
Het verstandigste is gewoon je E halen, ik moet dat ook eens hoognodig doen, want ik ben er wel wat te makkelijk in. Meestal heb ik er wel een Jeep voor, en dan met een 1,5 paards trailer mag ik er officieel wel meerijden. Maar het kan zoveel gezeik geven.
Op het moment ben ik zelf op zoek naar een nieuwe auto en dus druk aan het zoeken wat en comfortabel rijd en fatsoenlijk trekt. En wat niet duurder is dan een bepaalde prijsklasse Het moet dan ook een nieuwe auto zijn.
Ach ja........komt vanzelf goed.
Heeft iemand trouwens ervaring met de Renault Laguna? Op papier mag die 1500 kg trekken namelijk.
Pipo schreef:Heeft iemand trouwens ervaring met de Renault Laguna? Op papier mag die 1500 kg trekken namelijk.
nelis schreef:nou ik ben eruit
met mijn auto sang yyung musso mag ik mijn 1.5 paardstrailer trekken.
heb dit nagevraagd bij de anwb ,politie en de rdw.
ik val onder de 3500 kg grens
dus dat is weer een opluchting
Tulandro schreef:Hoeveel kilo weegt jouw pony dan? Want wij hebben een jeep landcruiser + 1,5 paards trailer en een paard van rond de 550 kg, en ik mag dit dus niet trekken zonder e
Coby10 schreef:Over het algemeen is het wegtrekken ook niet het probleem als je een te zware trailer achter een auto hebt, maar het remmen! Als je auto te licht is voor de combinatie en je moet ineens flink in de remmen dan duwt de trailer gewoon je auto een stuk naar voren en dat wil je niet, lijkt me... Daarbij kan je auto het niet houden als je trailer op een of andere manier gaat slingeren. Een beetje een zware auto kan hem er dan wel weer uit trekken, maar een te lichte gaat gewoon vrolijk mee slingeren. Lijkt me ook niet de bedoeling...