Pony iets vermagerd op de wei..wat extra te geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Pony iets vermagerd op de wei..wat extra te geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 09:04

Hoi

Mijn pony is 18 jaar en is rank gebouwd en wordt nooit echt dik.Hij heeft helaas de aanleg om snel iets te mager te worden....nu is hij weer ietsjes ingevallen.Hij staat dag en nacht buiten, maar ik voer hem verder nog niets bij..

Wat zal ik hem kunnen bijvoeren, zodat hij weer wat voller wordt??

Slobber?? of gewoon een kilo biks als ik gereden heb? Of misschien weer iets anders?

Groetjes Kathelijn

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:10

Ik zit een beetje met hetzelfde, mijn pony staat erg kaal op de weide omdat hij juist te vet wordt. Na zo'n 1,5 maand "lijnen" wordt hij wat dof ed.

Ik geef nu hippostar muesli met haver (0.5 kg), naast 24 uur p dag op korte wei (is eiwitarm aldus de meelboer) en voor het doffe doe ik er wat lijnzaadolie door.

Ik ben ook benieuwd wat voor advies je krijgt, ik ben nl aan het experimenteren wat mijn pony het beste past.

Oja ik heb ook de meest complete liksteen en een zoutblok in de wei liggen.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:07

zal ik carlos in het achterland 24 uur per dag houden?

daar zal hij zeker aankomen.....het is dan wel op eigen risico.

Roxxx

Berichten: 96
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:23

bijvoeren is zeker een goede optie!! slobber of zemelen zetten aan (kijk hoe je paard hier op reageert) na enkele weken moet je resultaat zien...
zo niet kun je krachtvoer zoals biks erbij geven maar let op datje niet teveel geeft!

Als een ouder paard afvalt komt het er vaak niet snel meer aan Verdrietig
Probeer zijn voeding dus altijd goed in de gaten te houden!

greetz
Lachen

Roxxx

Berichten: 96
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:27

Boomerang schreef:
Ik zit een beetje met hetzelfde, mijn pony staat erg kaal op de weide omdat hij juist te vet wordt. Na zo'n 1,5 maand "lijnen" wordt hij wat dof ed.

Ik geef nu hippostar muesli met haver (0.5 kg), naast 24 uur p dag op korte wei (is eiwitarm aldus de meelboer) en voor het doffe doe ik er wat lijnzaadolie door.

Ik ben ook benieuwd wat voor advies je krijgt, ik ben nl aan het experimenteren wat mijn pony het beste past.

Oja ik heb ook de meest complete liksteen en een zoutblok in de wei liggen.


Wat je zou kunnen doen is een vitaminestoot kopen bij de paardenwinkel! en je zou eens bij de paardendrogist kunnen informeren > www.paardendrogist.nl daar kun je een catalogus aanvragen, er staan tips bij over voeding etc

succes!
Lachen

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:12

Ik heb weidemix en af en toe muesli, maar muesli is als hij beetje verkouden is enzp

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:17

Niet bijvoeren... extra gras geven of juist met streekjes gaan weiden. Dus elke dag een metertje gras erbij. Liksteen en zoutblok vind ik geen slechte tip. Probeer erachter te komen wat je pony mist. Met veel extra brok voeren kan een pony veel actiever worden en het net zo snel weer verbranden --> dus weinig effect.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:25

Aangezien hij wat ouder is kan die ook wat aan zijn/haar tanden hebben!
Heeft mijn vorige haf op 18 jarige leeftijd ook gehad. Van die haken op de kiezen en kon hierdoor moeilijk eten na gevijld te hebben moest ik haar slobber gaan bijvoeren (niet te veel) en ik kreeg een emmer met vitaminespul wat ik door de slobber moest gooien.

Ik zou iig de tanden na laten kijken.