Kledingseisen op stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 14:25

ik vind best dat je bepaalde kledingvoorschriften kan eisen, en ik denk dat je daar goed bij in het oog moet houden dat er een verschil zit tussen mensen die 'tot in de puntjes gekleed gaan ' (met bijpassend dekje ofzo) of een plek waarbij bepaalde eisen gesteld worden omdat dit veiliger is.
Ik heb b.v. altijd geleerd: geen open schoen of slippers aan op stal. Lijkt me vrij logisch, als een paard op je tenen staat is dat niet fijn. En dan hoef je niet gelijk altijd in je rijlaarzen te lopen, maar wel stevige schoenen. Ben ook mn schoen weleens verloren omdat paard net effe verkeerd op het randje stond, sta je daar met je blote voet! Vriendin van mij is wel eens zo onhandig geweest om een hooivork door haar voet te spiesen...
ook ben ik van menig dat rijlaarzen veel beter en veiliger rijden dan chaps of erger alleen maar schoenen (als je toch door die beugels glijdt...)
Ik praat hier alleen vanuit mn 'engelse' kant hoor, vind bv een spijkerbroek wel beter passen op een westernzadel. Maar een rijbroek rijdt toch fijner!
Ik vind dat een manege of iets dergelijks dat best wel naar buiten straalt als alles er verzorgd uitziet. Weet je wat ik persoonlijk gewoon niet smakelijk vind? mensen die in een hempje rijden, getver!. lekker al dat stof wat zo op je lijf plakt en je bent ook lekker beschermd als je even in het bos gaat rijden tegen al die takken!
Heb ook wel eens gelezen (in het bit geloof ik) dat een bepaalde instructrice verbood om wijde slobbertruien aan te doen, omdat je dan namelijk voor geen meter de houding van de ruiter kan bepalen. Zit ook wel wat in toch?
Ben geen heilige hoor maar snap best dat er bepaalde regels zijn


Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 14:50

tja een tato of piercing moeten de mensen zelf weten, alleen zou ik het niet toestaan als iemand met een kort truitje te paard gaat om zo een navelpiercing te showen. Toch ook weer stukje veiligheid, je zal zo'n paard hebben dat aan alle lusjes trekt (die van mij is dol op ritsluitingenlipjes en knopen) en denkt he wat is dat voor leuks? AUUUUWWWW.
Ach en theoretisch gezien valt die hanekam weg onder de cap, dus heb je daar ook weinig last van, en het zal zeker geen invloed op de veiligheid hebben. Misschien schrikt het paard ervan Haha!
Spijkerbroek vind ik persoonlijk op een engels zadel voor geen meter zitten, je velletje aan de binnenkant van je been knelt iedere keer af waar door je niet lekker zit wat misschien weer ten nadele komt van het goed zitten wat niet veilig is...of zoiets Haha!
ik heb het stuk nog niet gelezen, maar om nou kledingvoorschriften te stellen om de normen en waarden van iemadn af te lezen vind ik te ver gaan! Maar bepaalde voorschriften uit veiligheid, nee dat moet kunnen


Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:38

Citaat:
Talida schreef:
Maar bepaalde voorschriften uit veiligheid, nee dat moet kunnen


En daar gaat het in dat topic nou net NIET om, het gaat niet om de kledingvoorschriften met het oog op veiligheid!


okee ik vond dat het topic was: "mag je kledingvoorschriften stellen op stal" en niet zozeer de normen en waarden gedoe wat al in het andere topic aan de gang is...excuus

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 17:13

nou dat kun je wel stellen dat het verhaal aardig uit zn verband is gerukt. spijkerbroek en gympen: mee eens
piercings: moeten ze zelf weten
vast gebonden haren: ja vind ik wel netter en lijkt me ook praktischer dan een bos dansende haren.
en om iemand anders maar even te citeren: als balletdanser ga je toch ook niet in je spijkerbroek, of wat voor sport om het even, dan heb je toch ook je speciale sportkleding (of dit nu een joggingbroek, legging of rijbroek is...) volgens mij is dat hetgene wat hij bedoelt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers