Waar in ZH, omgeving R'dam buitenrijden?strand?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Waar in ZH, omgeving R'dam buitenrijden?strand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 15:20

Ben nu met een bokker een buitenrit aan het regelen. Alleen, waar kan je nog op het strand rijden a.s. zondag? Hoorde iets van Oostvoorne en de autostrand aldaar.

Maar, weet iemand anders nog een leuk plekje om een buitenrit te maken zonder al teveel dazen.

Zoek dus iets anders dan Rottemeren gebied, Bergschenbos, Westerpark Zoetermeer en Delfgauw.

We hebben beiden een trailer, maar moet niet uren rijden zijn.

Ideeen?

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:24

Meijendel bij Wassenaar? Dat is ook wel lekker rijden. Vanaf Meijendel kun je ook op het strand komen, en dan naar de Wassenaarse slag, dat is wel een lekker stuk om te rijden, alleen mag je (zoals bijna alle gebieden) tussen 7.00 en 19.00u niet op het strand...

Cheeffie

Berichten: 349
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:25

op het strand van Oostvoorne is het echt heel erg leuk om te rijden. Je hebt in Rotterdam ook nog het Kralingse Bos, maar daar heb ik nog nooit gereden, dus weet niet of het echt leuk is.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:28

Ik zou met dit weer zo weer zo niet overdag naar het strand gaan. Veel te druk waardoor dat voor iedereen niet fijn is, niet voor jullie maar ook niet voor de strandgangers.

Bij Noordwijkerhout mag je wel de hele dag op strand maar dat is misschien wat te ver voor jullie.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 15:39

Denk wel dat Noordwijkerhout tever weg is. De ene komt uit Ridderkerk en Pablo staat nu in Zoetermeer/Nootdorp.

Is er eigenlijk niets in Hoek van Holland of omgeving???

Gravin

Berichten: 55
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:09

Het autostrand in Oostvoorne is heel erg leuk. Maar let wel op, het is daar met mooi weer heel erg druk met badgasten en vooral vliegers, dus dan zou je eigenlijk om een relaxte Knipoog rit te hebben met minder mooi weer moeten gaan of 's morgens/'s avonds.
En ik dacht dat je er ook een dagvergunning voor moet hebben.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:12

Noordwijkerhout mag je idd gewoon op de hele dag.
Maar als je na een bepaalde tijd, of voor een bepaalde tijd gaat (vooral met de warmte wel lekker) mag je op veel stranden. Het beste om dazen te vermijden kun je denk vroeg gaan.
Echt de stranden kan ik niet helpen, kom er niet vee;

Als wij op het strand rijden is het Katwijk met de menners, en Noordwijkerhout of Meijendel met de ruiters. Bij de laatste twee moet je een stuk door de duinen, wat met karretjes niet mogelijk is.

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:51

In 's-Gravenzande (ligt naast het strand van hoek van holland) Mag je vanaf 19 uur tot 9 uur 's ochtends dacht ik. In de duinen van Hoek van Holland mag je altijd rijden, daar heb je ook de 7 galopsheuvels.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 18:42

Biesbosch? Hoor ik wel leuke reacties over. Kralingse bos zou ik niet doen dat is echt piepklein....
Meyendal is supermooi rijden daar, maar dan zou ik idd even wachten tot het niet meer zo warm is. Sowieso wel een aanrader, want voor die paarden is dat warme weer ook afzien (om over de baasjes nog maar niet te spreken).....

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:12

Ik ben dus de Bokker waar Eleonoor mee gaat afspreken. Ik ben een keer in Meyendal geweest maar ik vond het parkeren van de trailer daar zo waardeloos. Scheve mond

Bij het vertrek gaat het nog wel, maar als je na de rit terug komt mag je blij zijn dat je bij je trailer kunt. Hebben jullie andere trailerparkeerplaatsen?

Kralingse bos is hetzelfde probleem. Je weet je auto daar niet kwijt te raken. Heb al meerdere malen gehad dat we terug kwamen en de auto+trailer gewoon klem gezet was... Sta je dan met 2 paarden.

Noordwijkerhout is inderdaad heel mooi. Wij zijn daar al meerdere malen geweest. De laatste keer heb ik in het centrum geparkeerd bij manege "Meeuwenoord" is dat geloof ik. Daar hebben ze nu dacht betaald parkeren van gemaakt. Op zich geen probleem maar kun je daar nu met je trailer parkeren. Verder heb ik in Noordwijkerhout niet echt een geschikte trailer parkeerplaats.

Oostvoorne.. ook daar ben ik bekend. Die vliegers zijn wat minder maar verder is het daar super rijden. Jammer dat ze alleen de parkeerplaats op de tweede slag veranderd hebben, zodat je met de trailer daar minder mooi kan parkeren. Dit is nu ook betaald parkeren.

Katwijk ben ik een keer met een groep ijslanders geweest. Ook wel mooi rijden.

Hoek van Holland.. dat is heel lang geleden dat ik daar gereden heb. Geen idee meer hoe het er daar nu uit ziet.

Waarom wachten met een buitenrit, of ik nu thuis een uurtje rijd of aan het strand. Dat maakt bij ons niet uit. Warm is het overal. Vorige weekend hebben we ook een buitenrit gemaakt. We zijn toen naar Chaam geweest alleen daar vliegen met wat teveel dazen. De paarden en wij hebben ons desondanks prima vermaakt.

We zijn nog steeds op zoek naar de geschikte plaats..

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:29

Femmy schreef:
Noordwijkerhout is inderdaad heel mooi. Wij zijn daar al meerdere malen geweest. De laatste keer heb ik in het centrum geparkeerd bij manege "Meeuwenoord" is dat geloof ik. Daar hebben ze nu dacht betaald parkeren van gemaakt. Op zich geen probleem maar kun je daar nu met je trailer parkeren. Verder heb ik in Noordwijkerhout niet echt een geschikte trailer parkeerplaats.





Manege Meeuwenoord is Noordwijk en idd betaald parkeren.

Bij Noordwijkerhout is er tegenover hotel de Witte Raaf een grote parkeerplaats waar ik de trailer meestal neer zet. Klein stukje over de weg en je zit in het duin. Je kunt natuurlijk ook een rondje duin maken maar dan ben je met een uurtje wel terug. Je hebt dan geen last van strandgangers.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:49

Bij Hoek van Holland kan je ook heerlijk rijden, of zoals al eerder gezegt bij Meijendel
Heb het gisteravond nog gedaan, bij Meijendel begonnen, naar Katwijk gereden en daarna weer terug naar Meijendel.
Ik kom daar geregeld en heb nog nooit problemen gehad met parkeren, denk dat je gewoon pech hebt gehad.
Alleen helaas maar de komende 1,5 maand mag je niet op de stranden in het weekend voor 19.00 uur. Dus OF je zal na 19.00 uur moeten gaan OF je moet wachten tot 18 september, vanaf dan mag het weer

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:49

Hotel de witte raaf waar zit dat? Verward

Ik ken daar Manege Bakker en Smit (daar zijn we eens een weekje op vakantie geweest) als je dan richting strand rijd. Dan heb je rechts wel een grote parkeer plaats bij de camping, maar die staan nu ook vol. Links de recreatiewoningen. Dan op het hoekje een terras met een restaurant... Daarbij heb je ook wel een parkeerplaats maar daar gaan altijd wandelaars enz. staan dat is ook een druk plekje.

Wellicht kan ik die plaats dan een ander keertje gebruiken. Want ik vind het leuk rijden daar. OK dan! Lekker een flink stuk duin.. Zijn de paarden wat moe voor dat ze op het strand komen. Cool

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:51

waarom ga je niet vanuit ridderkerk (weet niet waar ze staat) Park door van het reyerbos, dan door het Oosterpark en via de Gorzen terug, heb je een leuke rit, Is maar een ideetje hoor.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 09:57

Tja, dat moe zijn is ook het voordeel van Meijendal. Dan moeten de paarden eerst door mulle duinzand voor ze op het strand komen. Maar daar moeten we even geduld voor hebben, na 1 september mogen we daar op strand. Wel een adres om te onthouden voor een volgende rit Femmy!.

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:03

Reyerbos is voor mij geen optie.. Van stal af moet ik langs een weg waar de bus geregeld langs gaat... Niet handig met een paard met vreselijke busangst.

Ben ik wel weer snel thuis Extreme duivel

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:19

Eleonoor schreef:
Tja, dat moe zijn is ook het voordeel van Meijendal. Dan moeten de paarden eerst door mulle duinzand voor ze op het strand komen. Maar daar moeten we even geduld voor hebben, na 1 september mogen we daar op strand.


Neejoh...

van 15 aug. tot 15 sept. is het verboden om op zaterdag en zondag met paarden op het strand te komen. Van 15 juni tot 15 aug. is het strand dagelijks verboden voor paarden van 10-18 u.


Dus na 15 sept mag je in het weekend weer op het strand en na 15 aug door de weeks overdag alweer Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 10:41

Oke, thanks voor de tip Cinzano. Ik had namelijk op internet gekeken en daar stond dat het open was voor paarden vanaf 1 september, zag geen beperkingen staan voor het weekend.

Maar, mogen we wel het strand op bij Oostvoorne??? Gelden daar geen beperkingen met paarden?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:44

Stranden

Hier staan de stranden en hun regels allemaal op Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 10:59

Jammer, net niet de regels van het strand van Oostvoorne staan erop. Heb maar de VVV gebeld en je moet een vergunning hebben om op het strand te rijden!! Je moet het maar weten....

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:05

Femmy schreef:
Hotel de witte raaf waar zit dat? Verward

Ik ken daar Manege Bakker en Smit (daar zijn we eens een weekje op vakantie geweest) als je dan richting strand rijd. Dan heb je rechts wel een grote parkeer plaats bij de camping, maar die staan nu ook vol. Links de recreatiewoningen. Dan op het hoekje een terras met een restaurant...


Bij dat hoekje ga je linksaf en dan is het de eerste parkeerplaats aan je linkerhand, bij de tennisbaan.
Ik weet eigenlijk niet of je er officieel wel mag parkeren maar ik doe het altijd en heb er nog nooit wat van gehoord.

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:47

Bedankt. Ik ga dit plekkie onthouden. Wij hebben ook wel eens bij langevelder slag geparkeerd. Super parkeerplaats alleen mag je daar met je paarden weer het strand niet op.

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:22

je zegt niet het westerpark zoetermeer, maar wat d8 je van het Balijbos? schijnt ook heerlijk rijden te zijn....

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:29

Ididit schreef:
je zegt niet het westerpark zoetermeer, maar wat d8 je van het Balijbos? schijnt ook heerlijk rijden te zijn....



Ahum... het Balij"bos":? Is nieteens een bos, niet echt een aanrader, bomen heb je daar nieteens aangezien alles nogmaar pas is aangelegd en ruiterpaden zijn er al helemaal niet

Het Westerpark is niet echt iets waar je speciaal met de trailer voor naartoe hoeft te komen, binnen 30 minuten heb je het hele bos gehad Scheve mond Dan kan je beter naar het Bergse Bos gaan, daar kan je zo 4 uur bezig zijn! Knipoog

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 13:03

En dat Bergse Bos heb ik nu wel eens gehad. Ik heb volgens mij alle ruiterroutes wel een paar keer gereden daar. Vandaar dat ik weer eens wat anders wilde.

Maar, Pablo en ik zien voor het eerst de Oostvoornse strand a.s. zondag.... ben benieuwd..