wat is een goede waterdichte/afstotende deken voor in de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

wat is een goede waterdichte/afstotende deken voor in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 00:04

wie weet een goede deken,die ik kan gebruiken zodat mijn pony in de paar uurtjes dat hij buiten staat niet nat word.
moet goedkope tot normale prijsklasse zijn.
het i svoor 3/4 uurtjes per dag.

kijk ook 2 e berichtje hieronder.
Laatst bijgewerkt door diana op 07-03-02 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 00:12

Ligt er aan wat jij een normale prijsklasse vind.
Ik heb voor Kevin de Harry's Horse Millenium. Kev staat vaak hele dagen buiten in de regen en er komt geen druppeltje door, deze deken koste een paar jaar geleden 230 gulden (ik heb hem dus al een paar jaar en hij is nog steeds waterdicht)
Voor Mambo heb ik ook een Harry's Horse gekocht, niet de Millenium want die is er (geloof ik) niet meer maar hij ziet er wel precies hetzelfde uit en is net zo waterdicht. 4 of 5 maanden geleden betaalde ik daar 225 gulden voor.
Je hebt bij Divoza een dunne regendeken voor niet veel geld, deze heb ik voor Kevin ook gehad en is bij hem ook waterdicht gebleven, alleen heeft hij deze in no time kapot gekregen, ik geloof dat die deken toen 95 gulden koste, de meningen over deze deken verschillen nogal, bij mij bleef hij waterdicht maar bij andere mensen niet. Ik zelf vind Harry's Horse beter, ook omdat Kevin deze nog steeds niet kapot heeft gekregen Haha!

Groetjes, Tanja.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 07-03-02 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 00:15

is er ook een site waar ze harry horse verkopen dan?

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

wie heeft er ervaring met deze dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 00:31

ik heb het over de pagony dekens van divoza.

pagony turnout,
waterdichte deken is vervaardigd van sterk nylon en daardoor zeer geschikt voor elk weertype in de wei.
voorzien van een 3oo grams thermo vulling,staartflappen en beenriemen.
kortom uw paard is optimaal beschermt in de buitenlucht.
prijs guldens 169,95


of deze
pagony turnout lite.
waterafstotende deken voorzien van lichte voering,waardoor de deken bij uitstek geshikt is voor het voorjaar,zomer en herfst.
prijs in guldens 99,95


als ik de onderste zou nemen zou die over de normale deken gaan,mijn pony staat 3 a 4 uurtjes per dag in de bak ,welk kan ik dan het beste kopen.
ik ben het liefst zo weinig mogelijk geld kwijt,wie geeft moij raad,en zijn ze goed??

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 12:34

zelf zou ik voor de bovenste gaan want die onderste is inderdaad zo kapot. met de bovenste heb ik geen ervaring maar ik wou eerst ook zo goedkoopmogelijk en dat heb ik geweten ook binnen 3 dagen kapot. ik heb nou een bucas gekocht en die bevalt me super goed. sommige hier op de boederij hebben hem al 4 a 5 jaar en hij nog steeds waterdicht. hij kost wel 300 gulden maarja als je dat deelt door 4 jaar is het 75 gulden per jaar. echt hoor koop geen goedkopen je doet er minder lang mee.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 12:35

Ik heb een dikke winter-regendeken van Harry's Horse en een dunne regendeken van Weather Beeta. Allebei bevallen ze uitstekend.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:31

Ik heb de bucas deken die is echt perfect maar wel in de hoge prijsklasse.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:42

ik heb ook de buccas en de harry's horse.
de hh is na 1 keer stomen niet goed waterdicht meer en moet je inspuiten de buccas is nu na 2 keer stomen nog steeds super!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:46

De Bucas is zonder twijfel waterdicht.
Mijn paarden hebben er hele dagen mee in de regen gestaan en waren droog onder dit dek.
Plus dat ze heel sterk zijn.