Paarden en extra te snoepen geven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Paarden en extra te snoepen geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 11:49

Hallo,
Wat krijgen jullie paarden voor 'snoepjes'? Ik ben niet zon fan van paarden allerlei dingen toestoppen van snoep tot friet... Ook niet voor een keer,
bij mij krijgen ze:
paardensnoepjes kruiden en banaan,
gedroogd brood,
appels,
wortels.

Dit krijgen ze echt allemaal met mate, maar is het niet slecht om paarden deze dingen allemaal te laten eten dus bedoel ik hapje friet, snoepje hier, slokje cola Verward enz enz En wat vinden jullie hiervan?

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:51

Ik hoorde laatst dat je je paard niet teveel appels moet geven omdat de schil niet goed in de maag kan verteren.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 11:53

idd klopt maar dat is bij alles 'TE'veel Haha! is nooit goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:57

ALS ze al wat krijgen buiten hun gewone voer om, dan is het een stukje brood, appel of wortel of in een uitzonderingsgeval een klontje suiker (makkelijk om druppeltjes op te doen Haha! )

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:07

seren schreef:
Hallo,
Wat krijgen jullie paarden voor 'snoepjes'? Ik ben niet zon fan van paarden allerlei dingen toestoppen van snoep tot friet... Ook niet voor een keer,
bij mij krijgen ze:
paardensnoepjes kruiden en banaan,
gedroogd brood,
appels,
wortels.

Dit krijgen ze echt allemaal met mate, maar is het niet slecht om paarden deze dingen allemaal te laten eten dus bedoel ik hapje friet, snoepje hier, slokje cola Verward enz enz En wat vinden jullie hiervan?

ik ga m'n verzorgpony's echt geen cola of iets geven, ook al heb ik t bij, dan is t alleen voor mij, zij hebben water

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:10

Heel soms een bananensnoepje als ik hem echt heel erg lief vind. Maar ik hou niet van verwennen, dus hoe erger hij er om bedelt, hoe minder ik hem geef! Gemeen he?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:37

een snoepje.een appel of winterpeen.
maar geen gekke dingen zoals koekjes ofzo,
als ze jarig zijn krijgen ze wel een appelflap Haha!

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:39

een snoepje, appel of peen.

Verder niets.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:22

Oei, ik verwen mn paard te veel Haha!
Die krijgt snoepjes en appeltjes en worteltjes en brood en broodjes en banaantjes en peertjes en noem maar op.
Ook ijsjes vind ze erg lekker Tong uitsteken

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:23

appels, wortels, brood, sla (net wat we in huis hebben) en soms wat paarden snoep of een hap van mijn eigen eten.

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 18:37

M'n rakers krijgen, omdat ze de hele dag op de wei staan, een weide-aanvulling in de vorm van speciale brokjes, die bijna uitsluitend uit mineralen en vitaminen bestaan. Ze zijn er dol op, en op die manier weet ik ook dat ze voldoende binnen krijgen. Twee keer per dag breng ik het ze, en ze komen er voor aangehold Lachen Voor het overige krijgen ze niet te veel bij .. enkel af en toe een appel.. of het buurmeisje dat oud (bruin) brood komt brengen : het moeten geen bedelaars worden.

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 20:05

Een appelsnoepje als ik m de wei heb uitgehaald en na het werk een paar handjes muesli, dat vind ie het lekkerst Lachen Hij krijgt dus op vaste "tijden" wat lekkers

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 20:08

soms krijgt mijn paard weleens een kruidensnoepje.. soms ook weleens een stukje brood.. maar dat is bijna een uitzondering Vork
1x in de maand slobber.. maar verder ook nix.. als ze goed gewerkt heeft krijgt ze weleens een handje extra brok Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 20:11

Gewoon paardensnoepje, appeltje of wortel..
Geen chips of andere zoetigheid ofzo (wat sommigen wel voeren...)