wanneer vind ik nou de juiste stal???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

wanneer vind ik nou de juiste stal???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 18:41

nu dacht ik, ik ga er toch een topic over schrijven.
want wanneer vind je nu de juiste stal voor jou en je pony.
natuurlijk heb je overal wel gezeik en roddelmensen en is dit niet goed of dat niet goed.

in de tijd dat ik mijn pony heb (is nu bijna 3 jaar) ben ik al 5 keer verhuisd naar een andere stal. sommige voor tijdelijk omdat ik het bij een andere stal echt niet uithield.
nu dacht ik eindelijk een beetje een leuke stal te hebben. valt het aan de andere kant ook best wel tegen, want hoe kan je nu zien dat je pony het wel of niet naar zijn zin heeft??
namelijk; mijn pony staat alleen en wordt opgejaagd door 2 pony's. vandaag kwam ik weer en stond ze weer alleen, helemaal onder de vliegen bij het hek te wachten. ze heeft in de wei maar 1 vriendje. die binnenkort waarscheinlijk alweer verhuisd.

hebben hier ook meerdere mensen last van?? of ben ik de enige Scheve mond

wat moet ik nu doen, weer een andere stal zoeken. waarscheinlijk sta ik er binnenkort toch nog maar met 2 of 3 personen. (met juist de pony's waar ze niet goed mee om kan gaan)

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:46

Tja, ik weet het niet. Op iedere stal is er wel wat en als je ergens gaat kijken lijkt het misschien geweldig, maar na een tijdje merk je ook dat daar niet alles perfekt is. Het is vervelend dat je pony geen maatjes heeft en zijn enige vriendje weggaat. Maar het kan vast ook zo zijn dat er binnenkort weer een andere pony bij komt. Die zou je dan bijv. eerst even bij jouw pony kunnen zetten, zodat zij maatjes worden.
Je moet denk ik wel opletten dat je geen naam krijgt (vaak verhuizen komt niet zo positief over). Mocht je naar een andere stal willen gaan: ga dan een paar keer kijken op verschillende tijden en wees kritisch.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:14

Even voor jezelf op een rijtje zetten :

Wat WIL je precies voor plekje ?

- weidegang , hoeveel uur , hele jaar door , in groep / klein groepje / alleen ?
- stal of schuilstal , hoe groot , hoe opgezet ?
- manege / pensionstal / bij iemand aan huis die een stal over heeft ?
- wil je binnenbak / solarium / stapmolen e.d. , of is een buitenbakje al goed ?
- wil je op een sportstal trainen of lekker voor jezelf rondhobbelen ?
- voer / mesten / stalling / weidegang , hoe zie je dat graag geregeld ?


Even bedenken wat je nu precies wilt , en dan kijken of je huidige stal hier goed bij aansluit of bij aan kan gaan sluiten met wat kleine aanpassingen waaroverte praten valt.

Zo niet : zoek even heel serieus naar de beste stal voor jou en je paardje , welke het meest aansluit bij wat je in gedachten hebt , dat iig je belangrijkste punten daar aanwezig zijn.

Nog 1 keertje verhuizen is okee , maar zorg dan wel dat je daar ECHT tevreden zult zijn zodat het wel de laatste keer is

Zo zou ik het bekijken Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:45

Ik zou verhuizen.
Ik ben toevallig vandaag verhuist, maar had dit nooit gedaan als ik niet het idee had gehad dat mijn paard hier net zo goed had gestaana ls waar ze stond.

Ik zou ook liever ergens staan waar gezeurt en geroddelt wordt, maar waar mijn paard fijn staat, dan dat je op een roddelvrije stal staat waar je paard het dus neit naar je zin heeft.
Als je beide kan krijgen is het natuurlijk geweldig, maar vrijwel onmogelijk.

Dus nog 1 keer verhuizen..een plek zoeken waar je paard lekker staat en het naar zijn zin heeft en als die mensen daar roddelen tsja, dat doen ze *bijna* overal wel, maar dat overleef je wel en je hebt je eigen mond bij je

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:44

Ik ben het eens met Sily.

Op elke stal heb je wel gezeur, dus dan is het het best dat je paard het daar naar zijn zin heeft.

Op kleinere stallen heb je wel minder kans op roddelen, maar een grotere kans dat je buiten de groep valt. Ik vind zelf een kleinere stal fijner, omdat je meestal toch alleen voor je paard komt. Het is daar rustiger en dat vind ik wel prettig, dat je niet overhoop gereden wordt in de bak of dat er van die kleine kinderen krijsend rondrennen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:04

Kun je de situatie op je huidige stal niet veranderen? Kan je paard niet met 1 of 2 anderen op de wei?
En wat al eerder gezegd is, overal is wat, het is nergens perfect.
Maak voor jezelf een lijstje met punten die jij belangrijk vind en ga rustig op zoek naar een ander plekje. Overhaast het niet, want voor je paard is het ook niet zo fijn om telkens weer te verhuizen.

Daarbij, als je ergens wat langer staat kun je ook vaak wat meer dingen gedaan krijgen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:22

Ik ken het probleem... Ik blééf verhuizen, maar nu weet ik inmiddels dat het overal wat is. De stal waar ik nu sta, sta ik al voor de 3e keer en hier heb ik het nog het meest naar m'n zin. Je hebt alle luxe van de wereld en ben bereid daar ook voor te betalen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 18:55

tuurlijk op elke stal is er wel gezeur... maar soms is het voor mij echt teveel. bijvoorbeeld toen ik hier op de manege stond.
mn pony stond in een ongelooflijke natte stal en ze deden er maar niets aan, ze vonden dat ik mn paard nooit uitmestte (ahum ik was er 2 keer per dag) en mn pony plaste teveel... ja dat is je eigen probleem werd er toen gezegd...

na een paar weken kwamen ze naar me toe om te zeggen dat het zo niet langer kon en dat de dierenbescherming dit wel kwam te weten..
nou goed daar ben ik toen kwaad om geworden dag erna mn pony daar weggehaald en naar een andere plek gezet waar ik maar voorlopig zou staan....

het is echt overal wel wat..
mijn pony is bont dus ik wil haar regelmatig schoonhouden (wassen) om de zand en modder en mestvlekken eraf te halen... vinden ze ook al niet goed...
dan beslissen ze weer over hoeveel voer mijn pony nodig heeft...

gewoon van al dat bemoeizuchtige gezeik...

en natuurlijk heb je overal wel zoiets maar als iedereen er mee gaat lopen bemoeien..



ik ben hier wel heel wijk rond gefietst heb helaas nog niets kunnen vinden.


ik ga nu gewoon jullie tips en adviezen opvolgen en hopen dat ik dan wat vind, maar ik doe het rustig aan Lachen