zijn euro-riding zadels goed en rijden ze fijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

zijn euro-riding zadels goed en rijden ze fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 10:20

ik heb van de zadel maker het advies gekregen om een nieuw zadel te kopen. Mijn "oude" ( George Canvas ,nog hardstikke mooi en pas 3 jaar oud), is te smal voor zijn schouders, het drukt te erg. Hij heeft geen vrijheid in het bewegen. Toen ik hem kocht had hij helemaal geen spieren en paste het zadel dus wel , maar nu door het trainen is het wat gespierder geworden. Ik wilde graag weer een vzh, maar dan meer naar de dressuur kant gericht. Ik vroeg me af of Euro-riding een goed merk was en wat zijn ongeveer de prijsklasses? Kusje is er een van onder de 1000, gulden nog goed of is dat slevhte kwaliteit? Lachen

gr kathelijn Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door carlosje op 06-03-02 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 13:34

niemand? Verward

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 13:42

Het blijft een B merk. Voor dat bedrag kun je tweedehands ongetwijfeld een heel mooi zadel vinden van een A merk, dat zou ik doen, die houden ook langer hun waarde.

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Ja, een goede 2e-hands

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 13:46

zou ik dan ook kopen. De duurdere zadels kan je ook vaak laten repareren omdat ze handgemaakt zijn. Bij Euroriding kan dat niet, dat het ik gehoord van de fa. Stahro in Rhoon. Of langer sparen of een goede 2e-hands kopen. Die van Hulsebosch schijnen heel goed te zijn en zit er prijstechnisch een beetje tussen in. Die kan je ook op maat laten maken en misschien 2e-hands?? Als je 2e-hands koopt moet je hem wel opnieuw laten vullen (ongeveer 100,00 euro). Want ze zijn toch altijd scheef gereden ook al lijken ze recht. Maar dat weet je misschien allemaal al.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:04

nou, ik heb mijn euroriding (dressuur) nu zo'n 4jaar, past perfect op mijn pony (probleemrug) en op alle andere paarden waar ik op rijd. ik vind het zelf echt een superzadel, heb er veeeeeeel gepast, maar dit was de enige die goed lag en lekker zit en dat vind ik nog steeds. Hij ziet er nog goed uit nu, al ben ik niet supernetjes met onderhouden.
hij is wel een aantal keer opgevuld, maar das ivm de rug dus...
hij was toen ik m kocht wel al rond de 1850 gulden ofzo..