Dilemma...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Dilemma...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 12:36

Ik zit met een dilemma...

Mijn 2-jarige merrie staat momenteel in Friesland in de opfok en ik loop tegen wat dingen aan en wil haar daar voor de winter weghalen.

Nu bestaat de mogelijkheid om haar nog een winter hier in de buurt in een loopstal te laten doorbrengen, maar daar heb ik niet zulke hele goede verhalen over gehoord.

Ook is het mogelijk om haar naar stal te halen, waar mijn pony ook staat (ander komt ze in het voorjaar, dit was ook eerst de bedoeling). Maar ik weet niet of het wel helemaal eerlijk is om een 2,5 jarig paard op stal te zetten...

Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden?

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:41

kan je geen andere plek vinden met een leuke wei, met een loopstal?
Als je je er zelf niet goed bij voelt zou ik het niet doen daar...
Je kan natuurlijk wel afspreken met die stalbaas waar jou andere pony ook staat, dat je paardje heel veel buiten kan en mag, en eventueel hem zelf komen buiten zetten enz...
En ivm die loopstal, misschien moet je niet luisteren naar al die verhalen van de mensen en zelf eens gaan luisteren wat die mensen te zeggen hebben, als je het dan niet goed vind, kan je nog altijd je eigen keuze maken ipv op andere hun mening te vertrouwen

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:44

Bij ons haalden we ze in de winter ook naar huis terug altijd. Ze stonden alleen april-oktober op de wei. Maar wij hadden wel de mogelijkheid ze overdag de hele dag buiten te doen.
De hele winter 24 uur per dag op stal vind ik personlijjk minder, zeker voor een jonge. Maar als ze de mogelijkheid hebben om naar buiten te gaan vind ik het niet zo'n probleem hem nu al naar stal te halen.

En zijn er nog andere weides of loopstallen in de buurt waar je zelf ook een oogje in het zeil kunt houden?

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:44

Waarom vraag je niet op Bokt of iemand een goed adres weet voor je merrie? Je kunt eerst ook nog even om je heen kijken toch?!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 12:49

Ik ben al aan het rondkijken geweest, maar er is hier in de buurt gewoon echt heel weinig te vinden. Daarbij komt dat de grond hier in de buurt heel duur is, dus niemand die z'n land kapot wil laten lopen door paarden 's winters...

Bij ons op stal komt ze dan alleen in de paddock, een uurtje per dag ongeveer, dus dat is wel heel weinig...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:52

Ik sta in Woerdense Verlaat, is dat voor jou te ver weg?
Hoe duur is de winteropfok die jij bedoelt, als ik vragen mag? (Dat is in Vlist neem ik aan?)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 13:35

Nee, is in Odijk. Kost 140 euro p.m. in de winter. Op stal bij ons zou ik 240 betalen.

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:35

Quellian schreef:
Ik ben al aan het rondkijken geweest, maar er is hier in de buurt gewoon echt heel weinig te vinden. Daarbij komt dat de grond hier in de buurt heel duur is, dus niemand die z'n land kapot wil laten lopen door paarden 's winters...

Bij ons op stal komt ze dan alleen in de paddock, een uurtje per dag ongeveer, dus dat is wel heel weinig...


als ze dat niet willen,
kan je mss afspreken met die eigenaars dat je de grond weer laat rechttrekken in de zomer ofzo?

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:55

ik zou wel zorgen dat je paardje met veel andere paarden elke dag naar buiten kan. Ik heb ook een paardje van 2.5, en die staat ook op de pensionstal, maar bij ons staat alles 24/7 buiten tot november en in de winter gaan ze overdag altijd naar buiten van 9 uur 's morgens totdat het donker wordt. En hij staat in een grote koppel (8-12 paarden) met verschillende leeftijden. Als ze echt op stal moet en maar een paar uurtjes naar buiten kan dan zou ik toch op zoek gaan naar een andere opfok.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 15:00

Tessebes schreef:
Ik sta in Woerdense Verlaat, is dat voor jou te ver weg?
Hoe duur is de winteropfok die jij bedoelt, als ik vragen mag? (Dat is in Vlist neem ik aan?)


Waar ergens is Woerdense Verlaat en wat kost het daar?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:09

Bij Nieuwkoop in de buurt. Winteropfok voor tweejarigen kost op dit moment 125 euries.