Wat doen jullie met je paard bij deze warmte???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Wat doen jullie met je paard bij deze warmte???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 11:17

Knipoog De vraag zegt het al. Ten eerste is na een dag werken op mijn kantoortje zonder airco, zonder openslaande ramen maar wel met drie ventilatoren, mijn fut ook wel weg. Ten tweede kan ik me niet voorstellen dat ik mijn paard een plezier doe met een zadel, hoofdstel + redelijk ongemotiveerde ruiter en een portie werk. Ten derde staat hij heerlijk (ik hoop tenminste dat hij het heerlijk vindt) in de wei, dus beweging krijgt hij wel.

Maar.........dan voel ik me haast verplicht om toch wat met hem te doen, want beweging is nog geen training natuurlijk.

Kijk als de temperatuur is zoals vorige week, dan gaat het nog wel. Zeker na 19.00 uur. En ik zat er ook een keer om 09.00 uur al een keer op, dat is zelfs heerlijk. Maar als het 30 graden of meer is, dan houdt het bij mij een beetje op. Cool

Dus, wat doen jullie en met welke regelmaat?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:21

Als het zo heet is en we moeten toch echt even midden op de dag dan doen we echt wel rustig aan.
Gisteren heb ik haar even aan een lijntje laten lopen maar ze had duidelijk ook niet veel zin.

Dus hebben we een flinke wandeling over de dijk gemaakt. Er was weer zoveel te zien dat paard zich optimaal vermaakt heeft.
Lekker in het zonnetje wandelen, maar niet hard werken, paard vond het een top dag geloof ik Haha!

Meestal kies ik er dan voor om 's avonds te gaan rijden. Of in de binnenbak wil ook wel eens helpen omdat het daar koeler is Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:24

Ik doe ook niet veel.
Meestal ga ik in de avond rijden om een uur of 8.
En anders heel rustig aan en veel minder lang en intensief.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:27

Ik ga idd ook 's avonds.
Wanneer de zon wat onder is , gaat het ook beter met Onassa gezien haar headshaking ivm zonnelicht allergie.

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:29

Lekker 's avonds naar het strand *LOL* stukken beter dan de bak waar geen briesje wind overheen komt.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:30

EmMetjes schreef:
Lekker 's avonds naar het strand *LOL* stukken beter dan de bak waar geen briesje wind overheen komt.



Daar heb jij zeker geen last van dazen en horzels aan het strand?

SuuSkeBaB
Berichten: 195
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:31

ik heb gister avond nog gereden met een meisje.. dan is het een stukje afgekoelt en we niet veel gedaan alleen een klein rondje gereden om de stal in het bos.. maar we haddde ook maar een half uur de tijd Haha!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:56

Ik heb Janneke vanochtend vroeg gelongeerd, vervolgens van top tot hoef afgespoeld onder de tuinslang en samen met kind in de paddock gezet zodat ze nog even kon rollen. Drie keer raden hoe ze eruit zag toen ik haar op stal zette voor het eten Schijnheilig . Nu staat ze lekker op de wei (stijfgespoten met antivlieg) en daar mag ze tot morgenavond blijven staan. Ik wilde gisteravond nog rijden, maar kon het niet opbrengen met die warmte .

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:58

Zelfs een paar keer in de volle warmte getraint (16.00 en 19.00) Dikke kans dat het tijdens de Gelderse dit week-end ook warm is en dat moet hij ook op het heetst van de dag aan de bak. Dus het kan geen kwaad dat ook te trainen. s'ochtends staat hij lekker in de wei en na het het rijden lekker afgespoten.

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:22

Ik rijd met deze warmte alleen s'avonds in de bak, of lekker een bosritje.
Maar moest vorige week s'middags gaan en dat was zeker wel te doen.
Ligt ook beetje aan de soort warmte, als het benauwd is rijd ik meestal niet of heel laat als er briesje staat gewoon namiddag. Tong uitsteken

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:24

Pas in de tweede helft van de avond.. soms pas tegen kwart voor tien.. Dan koelt het wat af en vind ze het ook wel lekker om wat te doen..

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:29

Vooral afspuiten en daarna anti-vlieg behandelen...met zo'n weer is voor de paarden ook niet veel aan

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:31

ik rijd nu niet erg veel, de paarden staan lekker op het land Lachen
ik ga nu weer beginnen met buitenrijden, lekker stappen en draven, en soms een galopje.
lekker ontspannen met een los teugeltje...
dat vinden ze zelfs met deze hitte heerlijk Lachen

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:31

ik ga 's ochtends om 7 uur rijden.. na het rijden mag tie onder de douche en krijgt tie te eten.. dan spuit ik hem in met vliegenspray en mag tie de wei op

Hercules_

Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:32

Ik heb alleen gewandeld en lekker gekroeld. We trainen eigenlijk altijd al intensief voor endurance dus nu mag hij best een beetje vakantie hebben....

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:33

Ik train gewoon door merk aan hem vanzelf wat hij aankan of niet. Hij wordt trouwens alleen maar fanatieker met dit weer Haha!.

Ga niet mijn ritme en regelmaat doorbreken ivm weer misschien wel wat rustiger aan maar lopen zal hij.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:50

Gewoon werken. Wel op de meest koele tijden en tussendoor regelmatig stappen. Is goed te doen en daarna gaan we lekker douchen! Lachen

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:54

Ik rijd gewoon met Milka, en spuit haar elke dag lekker af.
Als het echt onwijs heet is, 30 graden, dan rijd ik niet maar spuit ik haar alleen even lekker af.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:54

Ik ga met zulke temperaturen altijd 's avonds heen en rij pas na 20:00 als het al wat afgekoeld is. Na het rijden spuit ik haar lekker af en gaat ze het land weer in.
Ze staat verder de hele dag op het land waar ze ook schaduw heeft

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:57

Ik werk wel door met Jacks maar voor de afwisseling gaan we vanavond even lekker een eind wandelen. We werken nu niet een volledig uur en besteed ik meer tijd aan het rijden van overgangen en de punten aanpakken die hij moeilijk vindt. Zo hou ik het voor ons beiden leuk, je zweet toch al wel genoeg met dit weer.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:58

Gewoon rijden, ik rijd sowieso altijd 's avonds, ook als het niet warm is dus dat maakt niet veel uit.
En op concours is het van het weekend ook warm, dus wat dat betreft is het ook wel fijn om van te voren te weten hoe je paard onder die omstandigheden is.
Die van mij heeft er weinig last van, na afloop lekker afspuiten!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:58

voeren, en lekker laten staan of wandelen

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:04

Ik ga gewoon lekker een uurtje wandelen met veel stappen, ga niet speciaal 's ochtends of 's avonds maar het valt echt nog wel mee in het bos. Alleen stikt het dan natuurlijk van de dazen maar een flinke portie antivlieg en dat probleem is ook meteen opgelost. Tong uitsteken

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:11

Ik heb gisteren na 20.30 uur gereden, het was nog warm en de dazen kwamen nog met hordes op ons af. We hebben wel lekker gereden, maar ik merkte aan Solide dat ze er niet heel veel zin in heeft. Vandaag sla ik dan ook over en morgen waarschijnlijk ff longeren. Gewoon rustig aan en tegen het donker worden aan is het het beste te doen.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:10

ik rijd het liefst met dit weer 's ochtends of 's avonds maar als het niet anders kan rij ik 's middags gewoon... na het rijden spuit ik hem even af en merk niet dat mn pony anders loopt ofzo met dit weer