wij gaan van het najaar verhuizen en achter het huis ligt een weiland , waar Rena als het goed is bij in kan.
In de tuin hebben we nog de mogelijkheid voor het plaatsen van een stalgebouwtje , 30m2 mag je vergunningsvrij bouwen en zo groot mag het stalgebouwtje dus sowieso worden volgens de gemeente , waar we het uiteraard nagevraagd hebben.
Alleen....30m2 is natuurlijk niet supergroot dus het moet wel goed ingedeeld worden !
Ik ben zelf natuurlijk al bezig geweest met wat tekeningetjes en ontwerpjes maar kom er toch niet helemaal uit , heb het idee dat het wel beter kan.
Wat ik wil : groot deel natuurlijk gewoon een overkapping waar 3 ponies onder moeten kunnen schuilen en waar hooi droog opgehangen kan worden in de winter. Dan nog een stalletje voor nood , dat normaal gebruikt wordt voor hooi-opslag , minimaal 3 x 3 meter. En dan nog een zadelkamertje waar voer / zadels / alle poetsspullen en scheppen enzo netjes opgeborgen kunnen worden , dus geen stortplaats maar alles netjes een georganiseerd eigen plekje. Dat zal toch ook minstens een ruimte dan 2 x 3 meter moeten worden , liever iets ruimer natuurlijk

EN dan wil ik nog liefst het gebouwtje in een hoek-opstelling zeg maar , in L-vorm. En liefst ook nog zo dat er achter nog ergens een uitsparing komt waardoor je een on-overdekte luwte krijgt tussen de buitenwanden van het stalgebouwtje en je bvb. brandhout o.i.d. op kunt stapelen.
Best veeleisend dus

Heeft iemand wellicht een meesterlijk goed idee ? Wellicht hebben anderen daar ook nog wel wat aan omdat wel meer mensen van die volle 30m2 willen profiteren , maar wel zo praktisch mogelijk ingedeeld

Hoe zouden jullie het maken ?