niet origineel maar ja,...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

niet origineel maar ja,...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 16:55

ik moet het toch weten!! hoe wassen jullie je shabrakjes? DOen jullie er iets omheen of zo? Want er zitten wat haren op en zo...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 17:03

Ik roskam de meeste haren eraf (let op, ga niet in de wind staan, pltuh pltuh Haha! ) en daarna gaat het dekje gewoon de wasmachine in.
Zo valt het wel mee met de haren in de machine....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 17:04

Ik heb een oude wasmachine en droger op stal staan en daar gaan dekjes, bandages en dunne dekens in. Natte dekens gaan gewoon in de droger en krimpen niet Verward Ik weet ook niet waarom niet, maar het zij zo...
Ook peesbeschermers moeten er aan geloven. Het best kun je ze maar in een oude machine wassen, of met de hand.

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 17:24

Ik stop de dekjes altijd voor ik ze was in de droger. Zo gaan de haren in het filter van de droger en niet in de wasmachine. Dat scheelt een hoop problemen.
Daarna gaan ze dus gewoon de wasmachine in. De witte was ik meestal op 50 of 60 graden, de rest op 40.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 17:25

Ik zuig er eerst met de stofzuiger de meeste haren af en dan stop ik ze zo de wasmachine in.
Met peesbeschermers borstel ik ze even af en dan ook de wasmachine in.
Alles wat er in past gaat er bij mij eigenlijk in.
Dus ook dunnere dekens en zo.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 17:29

kanhet zonder problemen de droger in dan? gaat dat niet krimpen of zo?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 17:55

niet te heet wassen en voor de haren kan je ze in een oude kussensloop doen (wel dicht doen met een touwtje ofzo) zo blijven de haren in de kussensloop.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 17:56

Ik flikker mijn dekjes ook allemaal zo de machine in, wel eerst het overtollige haar er af borstelen natuurlijk.
Ik was ze gewoon op 40 of 50 graden en met een zacht wasmiddel. Een van mijn knollies is nl allergies voor gewoon waspoeder (dikke bulten op de plaats van de shabrak). Lekker duur spul maar hij heeft er in ieder geval geen last meer van gehad.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 11:53

Ik zat me dit toevallig van de week ook af te vragen. Ik heb net alle haren eraf geborstelt met een rubber kattenborstel, die ik voor de kat en mijn konijnen gebruik. Werkt super, dus die ga ik zo ook meenemen voor mijn dekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 11:57

Dat zal dan wel een stal-tic zijn, want ook ik doe het met het rubberen kattenborsteltje *LOL* Werkt nog beter dan de roskam!
En daarna hop in de wasmachine. Niet te heet, dan krimpen ze en/of worden ze hard!
Ik gebruik trouwens nooit wasverzachter voor paardenspullen; daar kun je vreselijke huidirritaties van krijgen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-02 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 12:12

Het was Jurjen zijn idee, ik had de Sorbo borstel gepland.

Wasverzachter gebruik ik niet, ik heb een keer een pony onder de bulten gezien hierdoor. Verder gewoon volgens het wasvoorschrift (30 graden, fijne was in dit geval).

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 12:48

Ok, nu we het toch over dekjes hebben: ik heb met een aantal dekjes dat de blokje geribbeld worden, als of ze krimpen, iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?