Leen Of lease paarden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Leen Of lease paarden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 14:25

Hai hai, ik hoor hier de laatste tijd veel meer over, hebben julie hier misschien wat meer informatie over, of weten jullie websites die er over gaan?
ik woon in volendam en ik zoek daar eigenlijk zon paardje, omdat ik de verantwoordelijkheid voor een eigen paard heel groot vind, is dit namelijk wel een goede manier om erachter te komen of ik die kan dragen.

Nou ik hoor het wel,

xxx esther

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 15:25

ik heb ook een leenpaardje.
het paardje staat vlak bij mij op stal, is dus verplaatst.
ik betaal een deel mee in de kosten, en mag ongeveer alles met het paardje doen. dus iegenlijk alles wat je met een eigen paardje ook zou mogen of kunnen.
het is wel veel verantwoordelijkehid. je moet er elke dag heen je moet poetsen, rijden, uitmesten, ontwormen, op zijn hoeven letten of hij bekapt moet worden, en nog wel veel meer dingen.
ik vind het erg leuk om te doen. het is wel veel werk

ik heb hem gevonden door op marktplaats advertenties te zetten dat ik een leenpaard zocht. ik kreeg heel veel reacties. je moet in je advertentie wel zetten wat je precies wilt, ook moet je vermelden wat voor een paardje je zoekt, dat is ook weer makkelijker voor mensen die een paardje aanbieden.
ik had er bijvoorbeeld ingezet dat het wel een beetje een bloedpaardje moest zijn en geen barok ras. ik kreeg toen ook alleen maar reacties van mensen met nrps jes arabieren welshjes en ga zo maar door.

veel succes met het vinden van een paardje

groetjes liselot

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 20:22

Ik heb een huurpony (leasepony dus).
Hij was eerst mijn verzorgpony, maar hij zou verkocht worden. Gelukkig mocht ik hem toen huren.
Ik mag van mijn ouders geen eigen pony hebben, dus een huurpony is voor mij de perfecte oplossing. Ik betaal 50 Euro in de maand.
Mag alles doen wat ik wil (buitenrijden, gewoon rijden, wandelen, longeren etc). Ik moet alleen mijn brokken wel zelf betalen.
Aan de hoefsmid en de dierenarts betaal ik mee.

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 20:26

Ik heb meteen een advertentie op marktplaats.nl gezet, en ik hoop dat ik reacties krijg, heb nog niks gehad in ieder geval. Huilen Ik hoop echt dat het iets word

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:03

wat zoek je voor een soort pony dan?

ik woon niet al te ver van volendam af en kan je misschien wel helpen.

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:48

Wat houdt dat dan precies in een lease of huurpaard? Hoe gaat dat dan precies? En hoeveel geld ben je eraan kwijt? VERTEL VERTEL!!! Ik wil alles weten!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 23:04

essiedepessie schreef:
Ik heb meteen een advertentie op marktplaats.nl gezet, en ik hoop dat ik reacties krijg, heb nog niks gehad in ieder geval. Huilen Ik hoop echt dat het iets word


Ik zag hem vanmiddag meteen al staan jah Lachen


Ik mocht zelf een keer van mijn vader een week een pony huren in de voorjaarsvakantie, een liev haffie, kostte 50 gulden toen voor een weekje, en had volledige beschikking over hem dan, ik deed niet bizar veel met hem, maar srond gewoon lekker te kroelen enzow met hem...

Voor ik een paardje koop, zou ik ook wel een paardje willen huren, tis een goede oefening om te kijken of je het wel aan kunt...

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 12:50

ik lease nou al ongeveer 4,5 jaar pony's. en daarvan loulou al bijna bijna 3 jaar. eerst mocht ik van mijn ouders ook nooit een pony maar in die jaren heb ik bewezen dat ik het echt volhoud dus toen loulou te koop kwam te staan mocht ik der kopen.
ik betaalde altijd 20 gulden per week en dat is met de euro 10 euro geworden. wij mochten altijd alles doen met je lease pony buitenrijden moesten we van te voren wel even zeggen maar dat was ook eigenlijk altijd goed.
eigenlijk is een lease pony ideaal want je hebt verder geen kosten als hoefsmid of dierenarts.
Koe Lachen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 16:31

tja idd is een lease pony ideaal... En ik zie hier nu ook dat de prijzen er van dus best wel mee vallen.. Ik verzorg nu bijna 2 jaar een schat van een fries, maar raak hem kwijt doordat twee vroegere verzorgers nu ineens weer op komen duiken en heb inpikken... Nu zou voor mij ook de enige oplossing zijn om hem te huren, maar ja... dat mag ik dus niet.. Nu zal ik dus moeten wennen aan het idee dat hij nog zieker zal worden en dat ik hem nog maar twee a drie dagen in de week zie... Is een onmogelijke opgave voor me, maar ik kan er nix mee!!!
Ouders kunnen je zo veel ontzeggen zodat je je er toch wel behoorlijk kl*te van kan gaan voelen... En wat ik al helemaal niet snap... het is toch mijn geld???

Maar sorry dit was dus even heel erg offtopic..
Iig kan je dus in principe met een lease paard doen en laten wat je normaal ook met je eigen paard zou doen, alleen zijn de kosten wanneer het paard bijv ziek wordt of zo, niet voor jou... De vast lasten zijn wel voor jouw rekening. Dit houdt dus in dat je de hoefsmid betaald, wormenspuit, voer, stro enz.. In principe is het nix anders dan een eigen paard wat verzorging en kosten beterft.. Ook de verantwoordeliijkhied ligt geheel bij jou.. (tenzij anders afgesproken natuurlijk)

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:22

Maar waarom zou iemand zijn paard helemaal aan jouw leasen? Dat snap ik niet... ik wil ook dolgraag een eigen paard, maar helaas kan ik dat niet betalen Verdrietig de stalling is hier gewoonweg te duur, je komt op zo ongeveer 600 GULDEN per maand uit en dat is nog zonder dierenarts of hoefsmid, tja, waar moet ik dat vandaan halen?
Ik ben 16, krijg 20 euro zakgeld per maand en werk op zaterdag om de week waar ik 32 euro per maand mee verdien... ik geef dit geld maar weinig uit, want ik hoed niet van uitgaan enzo...
maar ja, van dit geld kun je nog lang geen paard onderhouden Boos! en mijn ouders willen niet werken voor een paard... ik heb ook nog een broertje en ik snap ook wel dat ze dat niet kunnen doen, maar ja, ik wil het wel graag Kwijl
Ik heb lang gezocht naar een verzorgpaard, zo vond ik paarden waar je 3 dagen per week mocht komen en dan in GULDENS 150 a 200 gulden moest betalen... vrij veel dus, aangezien het paard geheel eigendom blijft van de eigenaar, dus je hebt er niks over te zeggen en bovendien stonden ze te ver weg Lips are sealed
Nu heb ik een verzorgpaard waar ik wel op mag rijden, maar echt vaak mag ik nog niet komen Huilen
Ik droom dus nog steeds van een paard en ga er ook zeker een kopen zodra het kan, maar ja, na mijn vwo ga ik nog een 4 jarige hbo studie doen (tja, ik weet niet of ik wel tijd voor een paard overhoud in die tijd) maar ik kan dan ook nog geen paard betalen, pas daarna als ik dan werk heb komt de tijd voor een eigen paard...
kan ik nog zo lang wachten Verward Verdrietig

Maar hoeveel ben je nou eigenlijk kwijt aan een leasepaard? Ik bedoel, moet je bijvoorbeeld stalling betalen? Of lease je gewoon een paard van een manege bijvoorbeeld? Dat kan namelijk ook he, maar das wel duur, maar bij mij op de manege hoef je dan volgens mij geen dierenarts kosten te betalen, maar dat weet ik verder niet

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 23:08

Nou er zijn mensen, die absoluut geen tijd meer hebben voor hun paard. Maar die er zo gehecht aan zijn dat ze hem niet willen verkopen. Dan is de oplossing dat ze hem aan iemand waar ze goede afspraken mee hebben gemaakt uitlenen, en dan als ze weer tijd hebben het paard weer terug nemen.

Dus dan zijn alle kosten voor de lener, pension, hoefsmid enzo.
alleen als het paard echt ziek wordt is het voor de eigenaar, en ik ben heel bang dat dat toch vaak fout kan gaan, maarja daar zijn die afspraken dus voor. Lachen

Ik hoop gewoon dat het me lukt om op zon manier een leuk paardje te vinden en dat ik daar dan ook nog iemand mee kan helpen.

tsja zo zie ik het groetjes

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 12:22

waar ik mijn pony lease is vroeger een manege geweest. die man heeft moeten stoppen opdat hij een aan hartaanvallen ofzo achterelkaar kreeg maar daarna is hij begonnen met leasepony's omdat hij de paarden toch niet kon missen.