Hoe zijn jullie verzekerd (geen paardenverzekering).

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Hoe zijn jullie verzekerd (geen paardenverzekering).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 10:48

Deze vraag is voor de wedstrijdruiters.

Omdat we het nodige voor Almelo moet regelen spraak ik net mijn verzekeringsagent over het hoe en wat ?

Nou adviseerde hij me voor die periode een reisverzekering af te sluiten niet voor mijn paard maar voor mij en mijn spullen (zadels). Nou vroeg hij ook hoe vaak ik op wedstrijd ging en dat het dan toch interessant is om een doorlopende reisverzekering af te sluiten.

Nou is mijn vraag hoe jullie ervaring is en hoe jullie dat geregeld hebben.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 11:15

Ik deed altijd alleen voor dat weekje een verzekering afsluiten,
volgens mij was ik altijd voor fl. 25,00 klaar.
Inderdaad voor je paardenspul e.d.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 11:29

Ik ben nu aan de telefoon met Interpolis.... (sta in de wacht). Ik laat zo wel even horen wat nu wel of niet verzekerd is en of het uberhaupt nodig is.....

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 11:41

Thanks.

Het gaat me meer om de extra spullen en of ik misschien van mijn paard donder enz..

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 11:52

Reisverzekering lijkt mij een wassen neus, je verlaat immers niet het land, en je gaat als je op wedstrijd gaat nou ook niet bepaald op reis...wedden dat als puntje bij paaltje komt, de verzekeringsmaatschappij ook ineens zo redeneert?!

Je bent bij een eventuele val in Nederland sowieso gewoon verzekerd middels je ziekenfonds verzekering (ook particulier). Daar heb je dus geen reisverzekerering voor nodig.

Voor je spullen zou het een ding kunnen zijn, maar ik zou dat wel heel duidelijk als voorwaarde bedingen...om eerder genoemde reden van 'wedstrijd rijden is niet hetzelfde als op reis gaan in combi met verzekringsmaatschappij die ervoro weg willen draaien'...
ER zijn speciale verzekeringen daartoe op de markt, ik geloog bij Amev Hippo wel....

Bedenk: als je op wedstrijd gaat en je paard maakt schade aan derden, dat hoeft niet noodzakelijk onder je WA verzekering te vallen. dat zou ik wel even nakijken....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 12:05

Prisca, ik heb ook nadrukkelijk gevraagd over de spullen die erbij horen (zadelkast met alles, maar dan ook alles erin) als ze die weghalen. ben je dan verzekerd of niet?? Dat zou de man van Interpolis opzoeken. Trailer is alleen verzekerd als hij achter de jeep hangt. Op slot of niet, dat maakt niet uit. Ik laat het horen zodra ik iets meer te weten ben gekomen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 12:06

Ja dees als je dat kan nagaan GRAAAAAG.

Ik begreep dat de spullen dan onder de reisverzekering vallen. Mij gaat het ook merendeel om de spullen (zadels en papieren, fotocamera ??) niet zozeer om mezelf.

In mijn inboedelverzekering heb ik mijn tuigage laten vallen ook al is het niet thuis. Volgens hun moest het dan 1x per maand een keer een nacht thuis zijn. Nou dat is het wel hoor Knipoog . Ik heb het speciaal apart gemeld was ook geen probleem en is verzekerd. Mits het achter een goedgekeurd slot zit.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 12:12

Ho.dat begreep je niet helemala goed geloof ik.
Of de schade van je paard op het wedstrijdterrein aan derden onder je wa verzekering valt kan je alleen zelf uitzoeken, ik weet immers niet bij welke maatschappij je vezekerd bent...

Ik heb een wA lopen bij Unive, mijn paarden zijn verzekerd in die gevallen, zolang ik maar niet beroepsmatig op wedstrijd ga, dus echt een keertje per 2 weken, vanuit de liefhebberij....
Wanneer ik erg fantiek wordt, en veel vaker ga starten, en ook nog eens met meerdere paarden per vrachtauto erheen, dan zijn mijn rijdieren geen huisdieren meer, dan worden ze gezien als 'sport-benodigdheid' en vallen ze niet meer onder mijn gewone WA waar huisdieren onder vallen. In dat geval heb je een aanvullende WA nodig (AMev Hippo: ongeveer 35 gulden per paard per jaar, 2001)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 12:35

Ik heb een doorlopende reisverzekering maar ik had niet begrepen dat dat ook voor mijn wedstrijden zou gelden, en al helemaal niet voor spullen als zadels. Ik heb eigenlijk alleen mijn spullen verzekerd als ze bij mij thuis liggen, althans dat denk ik.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 12:36

Ik heb net een belletje gepleegd weer met de Interpolis-meneer. Ik kan mijn tuigage onder de inboedelverzekering laten vallen, dan is alles gedekt. Maar:
Als je op wedstrijd gaat, moet je zadel in een Pulles-zadelsafe. Ik heb die meneer uit proberen te leggen dat als je een zadelsafe in je zadelkast monteert, ze gewoon heel je kast meenemen en dan thuis lekker gaan zagen en dan ben je nog alles kwijt. (dit is met je reisverzekering en/of extra bijverzekering op je paardenverzekering, BTW). verder zijn alleen geboekte reizen verzekerd (ik ga naar Almelo en Ermelo en beiden zijn geboekt). Het maximaal verzekerde bedrag is 1200 euro.
Dan heb je nog je autoverzekering, want ik stelde de vraag of je dan je spullen niet beter in de auto kon laten liggen. In de auto is alles maar tot een maximalen waarde van 500 euro.

Het is dus nogal moeilijk om je spullen verzekerd te worden. Ik raad je aan om gewoon je spullen te verzekeren op je Inboedel, dan valt er altijd wel een mouw aan te passen. Succes (ik heb inmiddels een reisverzekering afgesloten en een extra vermelding in de inboedel...)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 12:37

Klopt imker dat heb ik ook voor mijn inboedel ?

Alleen zit ik dan wel met de wedstrijden want dan valt hij er niet onder. Ik wordt hier vanmiddag nog over gebeld.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:01

Tja, voor op wedstrijd moet je zadel in een zadelsafe, en dan nog is hij volgens mij niet volledig verzekerd... Ik vind het een vreemd verhaal. Mijn zadel is nu 4 maanden oud en heeft toen compleet 3300 gulden gekost, en ik zou nu dus niet de complete waarde terugkrijgen. Waarom is hier geen standaard verzekering voor?!?! Verward

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 13:43

Thanks Imker ik ga vanmiddag even babbelen met mijn Oom (verzekeringsagent) hoe ik het nodige voor Almelo gaat regelen.

Ik weet niet of er ooit problemen zijn geweest met diefstallen op Almelo ??

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 14:55

Onze riek is vorig jaar gestolen, maar da's niet echt erg, alleen heel erg vervelend. Toen hebben we er eentje teruggeleend. Verder is er niets gestolen. Ik zou wel een goede zadelkast meenemen. Op het meerdaags concours te Veendam en Nieuwvliet is er ook nog niets van ons weggehaald. ('s avonds gingen de spullen wel in de bus.) maar mijn nieuwe zadelkast ga ik niet elke avond versjouwen, die zet ik met een ketting en hangslot aan de stal vast.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 15:19

Ik weet niet precies waar jullie die reisverzekering voor afsluiten, maar je ziektekosten zijn in Nl. gewoon gedekt.

In mijn doorlopende reisverzekering zijn trouwens expliciet wedstrijden te paard uitgesloten, dus let daar heel goed op!
Dit staat meestal in de kleine lettertjes, o zo klein, maar wel heel belangrijk als het erop aan komt.
Dat heb ik nu ook weer gemerkt door de diefstal van mijn handtas op wintersport. Het meeste krijg je gewoon niet vergoed vanwege de polisvoorwaarden.
Verzekeringen ........ grrr!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 15:27

Mhh goed dat je dat zegt fitz ??

Ik zal dit idd even na gaan vragen. Het gaat me ook meer om de extra dingen die meegaan.

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 22:31

Even een paar dingen: Als je, zoals ik, een "open" auto hebt, waar je spullen zo kan zien liggen, dekt geen reisverzekering het als er iets gestolen wordt. Anders is het als het in een afgesloten, dichte kofferbak van een auto ligt. En iets anders, een collega van me ( ik werk bij een bank) is in Nederland op vakantie op een vakantiepark en heeft een reisverzekering afgesloten. Ze zijn aan het zwemmen op het park en als ze bij hun kleding terugkomen, is van haar echtgenoot alle kleding, behalve zijn spijkerbroek gestolen. Een raar verhaal, maar waar! Zelfs zijn schoenen zijn vertrokken.... Dit wordt dus als het goed is wel door de reisverzekering gedekt, ik zal als ik de uitkomst weet het jullie wel vertellen. Dit is dus vandaag gebeurd, vandaar dat ik hiervan geen uitslag kan geven. Maar voor dit soort gevallen kan een reisverzekering wel handig zijn, ook in Nederland.