hoe houden jullie je hoofdstel schoon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

hoe houden jullie je hoofdstel schoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 00:59

hoe houden jullie je hoofdstel en zadel schoon en soepel.
wat gebruiken jullie eerst en wat daarna.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 09:16

Pppffft... ik heb drie dingen staan: zadelzeep, leerolie en vet.
Voor een snelle schoonmaakbeurt gebruik ik de zeep. Als ik wat meer tijd heb (of een tijd niet kna rijden) gebruik ik eerst zadelzeep en dan vet. Bij aankoop gebruik je best eerst vet en daarna olie. Door de olie trekt het vete beter is. Voor de rest gebruik ik zelden nog olie. Een paar keer per jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 10:09

ik gebruik nooit vet, omdat het alleen maar afsluit en je er verder weinig mee bereikt. Nieuwe hoofdstellen kunnen vaak een paar dunne laagjes olie goed gebruiken. Je kunt beter een paar keer vaker er een beetje opdoen, en dat steeds mooi in laten trekken dan dat je er ineens heel veel op smeert, of erger, het onder dompelt in olie.

Ik doe eigenlijk niets meer aan mijn hoofdstellen dan ze steeds na gebruik schoon te maken met zadelzeep. Veel zeep en heel weinig water: het mag niet schuimen! Ze blijven mooi soepel en zien er mooi uit.

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 16:57

Mijn streven is 1x per week eerst met zadelzeep en dan met vet maar meestal doe ik het hoofdstel en de beugelriemen even snel invetten en het hele geheel doe ik 1x in de maand met zeep en vet! Olie gebruik ik niet omdat ik vet makkelijker vind.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 17:02

Zadelzeep en lederdressing.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 17:32

Hoofdstel? Dat gaat gewoon in de wasmachine *LOL* Ja echt waar, maar het is dan ook van nylonstof gemaakt. Het zadel gaat regelmatig, door Gwen, in de zadelzeep en of lederolie, werkt uitstekend.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 18:20

Eerst schoonmaken met zadelzeep (vloeibare, niet blokje) en dan op laten drogen, uitpoetsen en dan in de lederolie .
oliebol, dat moet ik dadelijk nog doen.... Frusty