chippen en verzekering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

chippen en verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 17:42

Ik wil mijn paard laten verzekeren. Maar moet hij dan gechipt worden?
En wat voor verzekering zouden jullie nemen voor een fjord van 3 jaar zonder papieren? En hoe duur is dat ongeveer per maand?
En hoeveel kost chippen ongeveer?

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:45

Ik heb mijn paard nog niet gechipt, dit omdat ik hem (nog) niet vervoer, hij is wel verzekerd. Ik heb de uitgebreide verzekering van Amev Hippo en betaal daar 38 euro per maand voor.
Wat chippen kost zou ik niet weten.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:45

Chippen hoeft nog niet voor de verzekering.
Voor de beste verzekering zou je even zelf moeten bellen. Wat wil je verzekerd hebben? Wil je de mogelijkheid hebben om je paard terug te kopen als hij wordt afgekeurd? Welke verzekering dekt het beste? Keert het makkelijkst uit?

Ik heb twee paarden in de verzekering zitten, en betaal me er scheel aan. Als ik de hele periode dat ik geld heb betaald aan de verzekering, het geld apart had gezet, had ik een leuk bedrag overgehouden, en daar nu wat mee kunnen doen.
Je moet alleen de discipline hebben om het apart te zetten.

Mijn paarden gaan dan ook binnenkort uit de verzekering....

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:50

ben je dan niet bang dat er wat gebeurt?
Ik bedoel, stel nou dat er 1 koliek krijgt ofzo, en dat de VA midden in de nacht moet komen, hoe ga je dat betalen zonder verzekering?
Laatst bijgewerkt door MissJ op 30-07-04 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:58

Als ik iedere maand een bedrag opzij zet voor de verzekering, dan heb ik na verloop van tijd een leuk bedrag bij elkaar. Je loopt alleen in het begin een risico.
Van het bedrag dat ik inmiddels aan de verzekering heb uitgegeven, had ik drie paarden kunnen kopen...Lips are sealed

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 17:59

Citaat:
ben je dan niet bang dat er wat gebeurt?
Ik bedoel, stel nou dat er 1 kolike krijgt ofzo, en dat de VA midden in de nacht moet komen, hoe ga je dat betalen zonder verzekering?

Dat heb ik nu ook. Maar vind een verzekering eigenlijk ook nog best duur. Je betaalt minstens 25 euro per maand.

Citaat:
Voor de beste verzekering zou je even zelf moeten bellen. Wat wil je verzekerd hebben? Wil je de mogelijkheid hebben om je paard terug te kopen als hij wordt afgekeurd? Welke verzekering dekt het beste? Keert het makkelijkst uit?

Het gaat mij om stel dat hij een trap krijgt op het land of koliek zoiets dat hij dus behandeld moet worden en medicijnen toegedient moet krijgen. Of hij ontsnapt een keer en loopt onder een auto. Dan vind ik het wel prettig als hij verzekerd is.
Daar gaat mij het meeste om. Tuig enzo boeit niet zoveel.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 18:01

Citaat:
ik heb mijn paard nog niet gechipt, dit omdat ik hem (nog) niet vervoer.

Hij hoeft toch nog niet gechipt te zijn als je hem wil vervoeren?
[/quote][/code]

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:04

Geloof op dit moment nog niet, maar dat weet ik niet zeker. Het is de bedoeling dat ieder paard over een tijdje gechipt moet zijn. Volgens mij willen ze beginnen met paarden die vaak vervoert worden (naar wedstrijden e.d) en daarna overstappen naar ieder paard. Correct me if i'm wrong

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:08

felicity schreef:
Het gaat mij om stel dat hij een trap krijgt op het land of koliek zoiets dat hij dus behandeld moet worden en medicijnen toegedient moet krijgen. Of hij ontsnapt een keer en loopt onder een auto. Dan vind ik het wel prettig als hij verzekerd is.
Daar gaat mij het meeste om. Tuig enzo boeit niet zoveel.


Wil jij je paard als sportpaard of als recreatiepaard verzekerd hebben?
Dat scheelt namelijk ook aanzienlijk in de prijs.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 18:25

recreatie (heel afentoe een wedstrijd je over een jaartje ofzo)

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:40

Dan kan je denk ik het beste gewoon een verzekering voor een recreatiepaard nemen, maar bel gewoon eens wat maatschappijen op en win informatie in, dan kan je het beste besluit nemen.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:37

MissJ schreef:
ben je dan niet bang dat er wat gebeurt?
Ik bedoel, stel nou dat er 1 koliek krijgt ofzo, en dat de VA midden in de nacht moet komen, hoe ga je dat betalen zonder verzekering?

Gewoon, betalen. Kost je ongeveer 200 euro. Als je dat niet kunt ophoesten, waar haal je dan het lef vandaan om paarden te houden?
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar Cassidy heeft inderdaad gelijk, als je het geld van de verzekering zelf houdt, dan kun je jezelf aardige uitglijders permiteren.
Chippen heeft nergens iets mee uit te staan, alleen de NHS wil het zo graag dat ze het verplicht heeft gesteld en er zijn altijd weer sukkels van stamboeken die daar achteraan hollen.
Als je je paard per se wilt verzekeren, dan moet je dat doen, het chippen kun je rustig overlaten aan anderen, het heeft geen enkel nut.........

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:10

ikke schreef:
Gewoon, betalen. Kost je ongeveer 200 euro. Als je dat niet kunt ophoesten, waar haal je dan het lef vandaan om paarden te houden?
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar Cassidy heeft inderdaad gelijk, als je het geld van de verzekering zelf houdt, dan kun je jezelf aardige uitglijders permiteren.
Chippen heeft nergens iets mee uit te staan, alleen de NHS wil het zo graag dat ze het verplicht heeft gesteld en er zijn altijd weer sukkels van stamboeken die daar achteraan hollen.
Als je je paard per se wilt verzekeren, dan moet je dat doen, het chippen kun je rustig overlaten aan anderen, het heeft geen enkel nut.........


Zucht.
Waar ik het lef vandaan haal om paarden te houden? Verward
Ik heb op het moment geen eigen paard meer, maar toen ik er nog wel 1 had, hield ik die pony omdat ik dat leuk vindt, en hem ontbrak niks, ook financiƫel niet.
Ik heb mijn spullen gewoon graag goed verzekerd, dus ook een paard heb ik graag in de verzekering.
Een paard is een kostbaar bezit, wat ik graag tegen alle ongemakken verzekerd op stal heb staan.
Die koliek was maar een voorbeeld, en geloof me, als de VA midden in de nacht in een weekend moet komen, kost dat geen 200 euro.
Wat doe je als jouw paard een ernstig ongeluk krijgt?
Een been breekt?
Dood in de wei ligt?
Gestolen wordt?
Ik zwem niet in het geld, dus ik ben graag verzekerd tegen dat soort dingen.
Daarom raad ik iedereen aan om hun paard te verzekeren, maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen.
Maar ik vind het nogal een vreemde opmerking over dat lef om een paard te houden, simpelweg omdat ik graag wel verzeker.