rijbroek wassen - ik bedoel kleuren (stom, stom)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

rijbroek wassen - ik bedoel kleuren (stom, stom)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 08:07

hoi, ik heb een rijbroek die inmiddels een vies vaal kleurtje groen heeft gekregen. Eigenlijk wil ik een zwarte, wie heeft ervaring in het kleuren van rijbroeken? Blijf je dan zwart afgeven en zo of valt dat mee?
Laatst bijgewerkt door astridh op 04-03-02 07:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 08:12

Ik thuis zelf een zwarte rijbroek en zover ik weer heeft die nog nooit afgegeven. Het is een eurostar zonder leren zitvlak. Volgens mij hoef je niet bang te zijn dat een zwarte rijbroek af gaat geven hoor.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 10:04

Dat zal best meevallen hoor, dat afgeven. Moet niet kunnen als het een goede broek is toch? Kun je je 'vieze groene' niet gewoon zwart verven??? Werkt op zich prima en als ie nog lekker zit... Kun je later altijd nog een zwarte erbij kopen... Knipoog

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 10:48

Om de kleur van je rijbroek mooi te houden, kan je als je een nieuwe rijbroek hebt gekocht, voordat je je rijbroek voor de eerste keer wast, je rijbroek een tijdje in koud water met een flinke scheut azijn laten staan. Dan blijft de kleur beter behouden. Maar dat heeft natuurlijk niet zoveel zin als je rijbroek al vaal is.
Maar wel handig als je wel een nieuwe rijbroek gaat kopen.

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

rijbroek kleur behouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 11:29

Bij een goede kwaliteit broek blijft de kleur gewoonlijk goed, als je je aan wat tips houdt.

Tips om je rijbroek goed te houden:

1. binnenstebuiten wassen, ritsen en sluitingen dicht en klittenband aansluiten
2. zo min mogelijk wasmiddel gebruiken (dus ook je broek niet zo vuil laten worden dat je 'm drie keer moet wassen voordat hij schoon is Knipoog )
3. goed wasmiddel gebruiken (ik mag natuurlijk geen reclame maken maar... Robijntje doet het goed, als je leer op de broek hebt dan Kavalclean)
4. tip van azijn etc. heeft Suzan al gegeven, werkt super.

Overigens: als je veel buiten rijdt wordt de kleur door de zon ook opgebleekt.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:02

Volgens mij bedoelt ze dat ze haar vaal groene rijbroek d.m.v. wassen met textielverf, zwart wil verven, en of de nieuwe zwarte kleur dan af blijft geven of goed vasthoudt. Ik heb er zelf geen antwoord op, geen ervaring mee, maar ik dacht...zeg het maar even Lachen

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:24

Mijn zwarte geeft ook niet af. Ik heb een (even kijken Knipoog , kom net van mijn paard) Orentoile. Dat is een Belgisch merk.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 07:04

Frusty Frusty Koe Ja Xono, ik bedoel kleuren. Ik weet dat je dat via wassen doet vandaar waarschijnlijk mijn vreemde tekst.....en dan nogwel zowel in titel als in het bericht, ik ga het snel veranderen kijken of ik dit nog kan redden Haha!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 08:28

Ik heb ooit 2 rijbroeken geverfd en dat was niet echt een succes.
Ze moesten resp. bordeauxrood en donkerblauw worden en ze werden lichtroze en lichtblauw Haha!
Omdat ik dat toen ook wel leuke kleuren vond,, heb ik die broeken maar gedragen en iedereen vroeg altijd hoe ik aan die aparte kleuren rijbroeken kwam.

De broek blijft idd een paar keer afgeven nadat je hem geverfd hebt dus even apart wassen.
Ik hoop dat het bij jou wat beter uitpakt dan bij mij. Knipoog