Au Pair?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Au Pair?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 23:09

Hai,

Wij gaan een behoorlijk stuk uit de buurt verhuizen en kunnen dan geen aanspraak meer maken op Opa en Oma om op onze twee draakjes te passen.
Onze oppas ( Les!!)ziet het op zich wel heel erg zitten om als au pair bij ons in te komen wonen. Zeker het 1e jaar totdat de jongste naar school gaat.

Maar hoe gaat dat in z'n werk en wat zijn de vergoedingen?
Er zijn vast wel een aantal meiden onder jullie die Au Pair zijn geweest en mij het fijne hiervan kunnen vertellen.

Zowiezo kost en inwoning(ook voor paard), maar dan nog de maandelijkse bijdragen enzo?

Alvast bedankt!

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:14

Even zoeken bij google daar staat altijd wel veel informatie.
Ik zou 500 euro per maand gaan verdienen maar als ze haar paard bij jullie stalt zou ik daar wat afhalen. Verder krijgt ze als ze zich aansluit bij een vereninging vor au pair ook 100 eurp (ongeveer) extra zakgeld van de verening maar ik weet niet of dit in zulke gevallen ook zo is.

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 23:20

Hmmm, is mischien wel een idee om zo'n vereniging te bellen. Ook gelijk voor verzekering en zo.

Wat ik vergat te vertellen is dat ze tevens mij gaat helpen met het aanrijden en trainen van de paarden. Ik heb namelijk een hengst en nog een merrie uit de USA aangekocht en wil daar mee gaan fokken

Een dubbele functie dus. Veelzijdig hoor Knipoog

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:10

Minimum jeugdloon lijkt me dan redelijker, minus kost en inwoning en stalling paard. Je wordt gewoon haar werkgever met alle lusten en lasten!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:40

amondi schreef:
Minimum jeugdloon lijkt me dan redelijker, minus kost en inwoning en stalling paard. Je wordt gewoon haar werkgever met alle lusten en lasten!

Ik weet niet hoe oud ze is maar met een beetje pech moet ze bijbetalen. Haha!

Kost en inwoning, stalling paard en zakgeld is volgens mij een nette deal.

_Tien_

Berichten: 1772
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:05

Ik ben zelf ook au pair geweest en kreeg toen 40 pond zakgeld in de week (dat was toen ongeveer 45 euro). Als ze ook stalling voor haar paard krijgt, lijkt mij 150 euro in de maand best redelijk.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:58

Ik zou het op 50 euro per week zakgeld houden, en dan de kost en inwoning en stalling voor het paard.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:10

Wow, dat is allemaal weinig geld. Ik heb er geen verstand van, maar als je hele dagen moet oppassen en paarden helpen inrijden, zou je toch iets moeten kunnen overhouden, ookal woon je in (met paard). Ik zou het tegen die prijs in elk geval niet doen Haha! .

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:16

Wat denk je dat kost en inwoning + stalling paard kost!

Als je haar gewoon minimumloon zou geven voor haar leeftijd zou ze het er waarschijnlijk niet eens mee redden en zeker niks over houden voor haarzelf.

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 22:52

Ze is 20

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:34

als je 20 bent verdien je minimaal 777,85 bruto per maand dat is netto 675,48 netto bijna 4 euro per uur.
Aangezien ze ook beleert dank ik wel dat daar weer extra voor bij moet komen en dan ongeveer 150 euro stalling eraf en een bepaald bedrag voor kost en inwoning.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:49

Onze buurvrouw heeft 3 kindertjes en een au-pair uit Tjechie. Ik meende dat ze zei dat eea zo'n 270 euro per mnd kost.
Een au-pair mag ook maar een aantal uren per dag werken en evt weekend, dus ook genoeg vrije tijd genieten.
Je komt gewoon wat overeen met haar en als beiden tevreden zijn is het goed. Succes.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 15:45

Maar een paard onderhouden (dus de gewone kosten) is toch geen 160 euro per maand, als je zelf kan gaan uitmesten en eten geven?

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:08

Maar ze moet wel stalling en voer en hooi enz. betalen lijkt me

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:55

Inmiddels zijn we er denk ik aardig uit Lachen.
Voor mij is het belangrijk dat ik zowiezo mijn dieren kan onderhouden ( heb ook nog een boxer).
Het gaat hier trouwens niet over 1 paard om te stallen, maar meerdere ( dit zijn wel paarden die op een zeer sobere wijze te houden zijn, en vrijwel altijd buiten zullen staan)
We zien het trainen van de paarden los, van het au pair werk, dus daar komt een "aparte" financiele regeling voor.

Daarbij komt kijken als de locatie het toelaat om meerdere paarden te stallen dan die van ons zelf, er ook trainingspaarden komen te staan. Maar ook dat staat allemaal los van de regeling tussen mij en Vales.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 01:07

Je mag een Nederlandse niet als au pair laten werken onder dezelfde voorwaarden en condities als een buitenlandse au pair. Voor de Nederlandse wet is zij namelijk geen au pair en dus zal je haar altijd het minimumloon moeten uitbetalen en alle sociale premies voor haar moeten afdragen.
Ik heb dat een keer helemaal uitgezocht toen ik zelf op zoek was naar een au pair.

Een vriendin van mij heeft wel iemand in dienst volgens ongeveer dezelfde constructie als jij wilt gaan hanteren. Het meisje zorgt voor de kinderen en de paarden en andere dieren en krijgt daar een salaris voor plus kost en inwoning en stalling van haar paard. Als je wilt kan ik je daar via pb wel meer info over geven of haar vragen of ze jou een keer kan vertellen hoe dat allemaal in zijn werk gaat.

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 17:04

Heel graag!!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 02:01

Okee, ik pb je binnenkort wel even Lachen